תפריט עמוד

איך (כמעט) הפלגתי באניית פאר

עשר מסעדות, מחזות זמר מברודווי, פארק מים, ספא, חדר כושר, סוויטות עם פסנתר כנף וסיפון פרטי - חוויות מביקור בנורוויג'ן סטאר במהלך עגינה בחיפה. בסופו של יום הספינה הפליגה הלאה, בדרכה לסינגפור וניו זילנד, ואני נותרתי על המזח החיפאי

לא בכל יום עוגנת בחיפה אניית קרוז מהודרת, מהסוג שרואים בסרטים ובסדרות טלוויזיה, וכשזה קורה – אין סיכוי שלא ניסע לבדוק איך זה נראה במציאות… עוד לפני הכניסה לנמל חיפה אי אפשר שלא להבחין בנורוויג'ן סטאר (Norwegian Star) – עצומת ממדים ובוהקת, עם כוכבים ססגוניים המצוירים על חרטומה. מקרוב, היא גדולה אף יותר: אנשים שיורדים מהספינה לסיורי חוף בישראל נראים זעירים במיוחד כשהם צועדים על המזח לאורכה. עוד מעט גם אנחנו נראה כך למתבוננים מרחוק, כשנלך בכיוון ההפוך ונעלה על הסיפון.

הנורוויג'ן סטאר עוגנת בנמל חיפה | צילום: רותם בר כהן

כדי לבקר באנייה מסוג זה צריך לעבור בידוק בטחוני שאינו נופל בדבר מזה של נמל תעופה, גם אם הביקור נמשך רק כמה שעות ואינו כולל שייט ללב ים. במילים אחרות, אם לא קניתם כרטיס, לא תוכלו לקפוץ לבקר את הדודה העשירה מאמריקה, גם אם היא מחכה לכם לצד הבריכה עם כוס מרגריטה ביד. אבל אל הבריכה נגיע עוד מעט. בינתיים, אנחנו מטפסים על הגשר הצר, נכנסים לתוך האנייה, עולים במעלית אל הקזינו ומרגישים כאילו אנחנו במלון גדול במיוחד. המסדרונות מרופדים בשטיחים רכים, בין הקומות נוסעים במעליות, על הקירות תלויות עבודות אמנות.

כשנמצאים בתוך הספינה מרגישים כמו במלון גדול במיוחד | הצילומים באדיבות Norwegian Cruise Line

אתר נופש על המים
הסטאר היא אחת מ-14 אניות של חברת נורוויג'ן קרוז ליין (Norwegian Cruise Line), אחת מחברות השייט הגדולות והיוקרתיות בעולם. בנובמבר 2014 נורוויג'ן התאחדה עם חברת השייט פרסטיג' (Prestige), מה שהוסיף לצי עוד 9 אניות – חמש תחת המותג Oceania וארבע תחת השם Regent. האוניות של נורוויג'ין הן הגדולות והמאובזרות שבחבורה, אלו של אושיאניה אינטימיות יותר והדגש בהן מושם על חוויה קולינרית משובחת, האניות של ריג'נט הן הקטנות והאקסקלוסיביות מכולן.

משפחות, זוגות, מבוגרים או צעירים – הקהל על הספינה משתנה בעיקר בהתאם ליעד

ניק ווילקינסון, המנהל האחראי על צפון אירופה והמזרח התיכון בחברת נורוויג'ן, קפץ מאנגליה לביקור בזק במיוחד כדי לקבל את פני האורחים הישראלים, והוא מסביר לי את ההבדלים בין שלושת המותגים: "האניות של ריג'נט הן כמו אחוזה כפרית מפוארת, אלה של אושיאניה הן כמו מלון בוטיק ואילו האניות של נורוויג'ין הן כמו אתרי נופש צפים".

אנחנו, אם כן, על אתר נופש צף, שאמנם עוגן בנמל ליומיים, אבל הבילויים והאטרקציות ממשיכים לפעול כרגיל, לטובת הנוסעים המעטים שוויתרו על טיול בירושלים וים המלח לטובת הסיפונים שעומדים עכשיו כמעט רק לרשותם. הבילויים האלה כוללים בראש וראשונה מסעדות. ווילקינסון ופרנסיס ריילי, סגן נשיא החברה שהגיע ממיאמי, לוקחים אותנו לסיור מסחרר בין 10 מסעדות האנייה: מסעדה איטלקית, מסעדת בשרים, מסעדה אסייתית, סושי בר, המסעדה המרכזית, ביסטרו אינטימי ועוד. בשונה מחברות שייט אחרות, שם הנוסעים מתבקשים לבחור מראש את שעות הארוחה שבה יאכלו במהלך כל השייט, בנורוויג'ן מאמינים שאם אתם בחופשה – מגיע לכם חופש גם בתחום האוכל, ועל כן אפשר לאכול בכל מסעדה בכל שעה שתבחרו.

מסעדת גינזה בנורוויג'ן סטאר. מי שמפליג לשבוע יכול לאכול בכל ערב במסדה אחרת ועדיין לא לדגום את כולן

כיוון שאי אפשר רק להסתכל על אוכל מבלי לטעום, אנחנו מתיישבים לארוחת צהריים מצוינת, שכוללת בחירה מתוך תפריט רחב למדי: סלטים, המבורגרים, כריכים וגם מנות גדולות למי שלא חושב כמה שעות קדימה לארוחת הערב שמחכה מעבר לפינה – סטייקים, דגים ופסטות (אני אכלתי פסטה ברוטב שמנת וכמהין, מענג כמו שזה נשמע). וכן, חייבים להודות שלא ויתרנו גם על קינוח – בראוני חלומי עם הרבה אגוזים, כדור גלידה ורוטב אספרסו. מזל שלנו לא חיכתה ארוחת ערב על הסיפון…

"השעה חמש איפשהו בעולם" הוא שמו של הבר האירי הזה על סיפון הסטאר

פארק מים לילדים, ספא למבוגרים
אוכל משובח הוא בפירוש אחד מתענוגות השייט, ואם בוחרים בהפלגה של שבוע (הסטאר הגיעה לחיפה מקופנהגן, עם עגינה בשטוקהולם וברומא), אפשר לאכול כל יום במסעדה אחרת ולדגום את כל סוגי המטבחים השונים. אבל אחרי יום או יומיים של ארוחות דשנות ודאי תרגישו שהגיע הזמן לגלות את הפינות האחרות של האנייה.

אם אתם שטים בהרכב משפחתי הכולל ילדים, הם לא ירצו לעזוב את הסיפון עם הבריכות, שחלק ניכר ממנו מוקדש למגלשות מים מפותלות. בנוסף, לילדים יש בירכתי האנייה מתחם משלהם, עם משחקים ופעילויות יצירה. בזמן שהילדים עסוקים, ההורים שלהם (והנוסעים האחרים) יכולים לשקוע בשלווה מבורכת בספא, הכולל בריכה פנימית, ג'קוזי וחדרי רגיעה עם כסאות נוח המשקיפים אל הים.

מגלשת מים, אחת מיני רבות, על סיפון הבריכות

בערב אפשר לעצור בקזינו או לקפוץ לתיאטרון המהודר שבו מועלים מופעים מושקעים, כולל מחזות זמר מוכרים מבימות ברודווי והווסט אנד בלונדון. צפייה בכמה קטעים נבחרים מוכיחה את יכולות הריקוד, השירה והאקרובטיקה של הצוות הבינלאומי, שאינה נופלת מזו שתראו, למשל, ברדיו סיטי מיוזיק הול במנהטן.

בכל רגע נתון תמצאו משהו לעשות, לאכול או לשתות…

ויש גם סיפון פרטי
הסטאר היא ספינה בגודל בינוני, שמסיעה "רק" 2,300 נוסעים – האניות הגדולות והחדשות יותר של נורוויג'ן מארחות עד 4,000 נוסעים. לרשות הנוסעים הללו עומדים חדרים במגוון גדלים, החל מחדרים לנוסעים יחידים, דרך חדרים זוגיים ועד חדרי משפחה עם אזור ישיבה וחדרי שינה נפרדים לילדים ולהורים. אבל גולת הכותרת היא שתי סוויטות גן, הנמצאות בבדידות מזהרת בסיפון העליון. כל אחת מהן מכילה סלון רחב ידיים, עם ריהוט מפואר (יש אפילו פסנתר כנף!), חלונות ענק המשקיפים על הבריכה ועל הים ושלושה חדרי שינה מרווחים מאוד ומרוחקים זה מזה, כל אחד מהם עם חדר ארונות וחדר אמבטיה משלו.

אחד משלושה חדרי שינה בסוויטת הגן, עם חלונות פנורמיים שמשקיפים על המים

צמוד לכל אחת מהסוויטות יש דק חיצוני עם ג'קוזי וכסאות נוח ובקומה מעל – סיפון פרטי עצום בגודלו עם נוף פנורמי אל הים. לרשות אורחי הסוויטה עומד באטלר פרטי שמספק את כל הנדרש במשך 24 שעות ביממה, אפשר להזמין שף שיבשל במיוחד עבורכם או לסעוד במסעדת Haven הפתוחה רק לאורחי הסוויטות. למעשה, אם אתם רוצים, תוכלו לבלות את כל משך ההפלגה מבלי לעזוב כלל את מתחם הסוויטות.

הסלון בסוויטת הגן. בפינה יש פסנתר כנף ומקיר הזכוכית נשקף הסיפון עם הבריכות והים הגדול

לפינוק האולטימטיבי יש מחיר, כמובן. שבוע בסוויטת גן עולה 15,000 דולר לאדם, וזה עוד לפני שקונים את כרטיסי הטיסה לנקודת היציאה ובמקרה של שייט שאינו מעגלי – גם מנקודת הסיום. אבל יש גם בשורות טובות: המחיר הנקוב הוא לאדם הראשון והשני, כלומר אם אתם זוג שרוצה את כל המרחב הזה לעצמכם, תשלמו מחיר מלא. אבל מהנוסע השלישי והלאה המחיר יורד בתלילות לכ-500 דולר לאדם, כלומר משפחה מורחבת או שלושה זוגות חברים ישלמו מחיר סביר למדי לכל משתתף. ואל תשכחו שהמחיר הזה הוא סופי, כלומר כל האוכל והבידור על הספינה כלול בו. אם, מאידך, אתם רוצים לטעום מחוויית ההפלגה והגודל והפאר של חדר השינה לא חשוב לכם, תשלמו בסביבות 1,000 דולר לאדם לשבוע בחדר צנוע.


האי היווני סנטוריני. הפלגות בים התיכון פופולריות מאוד בקרב חובבי השייט

כמה, למה, למי – והנקודה הישראלית
לנורוויג'ן קרוז ליין יש, כאמור, 14 אניות גדולות (ועוד 9 אניות אינטימיות יותר בחברות-הבת אושיאניה וריג'נט) שמשייטות ברחבי העולם – האיים הקריביים, הוואי, אלסקה, דרום אמריקה, הים הבלטי, הים התיכון,  המזרח הרחוק. כמחצית מהנוסעים הם אמריקאים, המחצית השנייה מורכבת מאירופאים וממספר הולך וגדל של תושבי אסיה: מסין, סינגפור, יפן ועוד. באופן מפתיע, גם הישראלים תופסים נתח לא מבוטל כלל: בשנה החולפת 12,000 ישראלים שטו באניות של נורוויג'ין (המספר של ישראלים הבוחרים בחופשת שייט בכלל החברות גדול כמובן בהרבה) והצפי ל-2018 הוא שהמספר הזה יוכפל.
ההפלגות מיועדות לכל מי אוהב חופשת הכל כלול אולטימטיבית על הים, עם עצירות לסיורי חוף לאורך הדרך – זוגות, משפחות, אנשים שמטיילים בגפם וקבוצות של חברים. כמובן שהיעד מכתיב את סוג הנופשים: בהפלגה בקריביים יש הרבה משפחות, בעוד שבהפלגה לאלסקה משתתפים בעיקר אנשים מבוגרים יותר, ללא ילדים. ואם כבר הזכרנו את הקריביים, זהו כמובן אחד היעדים הפופולריים ביותר לשייט. קרוב יותר לבית, שייט בים התיכון ושייט בים הבלטי (כולל עגינה של יומיים בסנט פטרסבורג) הם הפופולריים ביותר.

בתמונה הפותחת: הנורוויג'ן סטאר בלב ים

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.