תפריט עמוד

עוגיות בטעם עולמי

מלבד מגוון של נופים, אתרים, תרבות והיסטוריה, כל מדינה שאליה נטייל מציעה גם מאכלים מיוחדים. ומה טעים ומושך יותר מעוגיות? הנה כמה עוגיות אופייניות למקומות שונים, ויש גם מתכון למי שלא יכול להתאפק עד הטיול הבא

לכל מדינה ברחבי הגלובוס נופים משלה, מנהגים משלה וחשוב לא פחות – מאכלים משלה. בכתבה הזאת זה נתמקד דווקא בעוגיות האופייניות למקומות שונים. ילדים ומבוגרים בכל העולם משתגעים על הקינוח המתוק הזה שמגיע בשלל צורות, טעמים ותוספות. יש המון סוגים של עוגיות, וסביר להניח שלא יצא לכם לנסות את כולן, אז כדי לוודא שלפחות תכירו אותן בשמן, הכנו עבורכם רשימת עוגיות בטעם עולמי.

עוגיות שוקולד צ'יפס מארה"ב

העוגיות הללו הן כנראה בין המוכרות ביותר בעולם, אך כמה אנו באמת יודעים עליהן? עוגיות שוקולד צ'יפס הומצאו על ידי השפיות האמריקאיות רות' גרייבס וויקפילד וסו בריידס בשנת 1938. ההמצאה התגלתה בעת שרות' הייתה הבעלים של מלון טול האוס במסצ'וסטס. בזמנו המסעדה של המלון הפכה לשם דבר ברחבי המדינה. על פי המיתוס העוגייה הומצאה בעצם בטעות, ורות' בכלל ציפתה שחתיכות השוקולד בעוגיות החמאה ימסו לגמרי. אך וויקפילד עצמה טענה שהמצאת העוגיות הייתה מכוונת לחלוטין. העוגייה הפכה במהרה ללהיט, ובזמן מלחמת העולם השנייה היא אף הגיעה למקומות רבים ברחבי העולם והפכה לפופולרית ביותר.

עוגיות מדלן צרפתיות

הצרפתים מבינים עניין כשזה נוגע לאפייה ובישול, לא סתם אחד מבתי הספר הטובים בעולם לקולינריה נמצא במדינה הזו. עוגיות מדלן הן עוגיות מסורתיות שצורתן מזכירה צורת צדף. מקורה של העוגייה הוא בחבל לוריין אשר נמצא בצפון־מזרח צרפת. עוגיות אלה הן למעשה סוג של עוגת ספוג מאוד קטנה. מרקמן אוורירי במיוחד וטעמן חמאתי עם תוספת של וניל מתקתק. כמו מתכונים מסורתיים רבים, גם מקורה של עוגיית המדלן אינו ידוע בוודאות, זאת משום שהיא קיימת לאורך שנים רבות. יחד עם זאת, המיתוס גורס שמדלן היה שמה של אישה אשר סייעה לדמות חשובה בהיסטוריית מחוז לוריין. אך זהו רק סיפור אחד מבין רבים. כך או כך, טעמן משובח ובהחלט מומלץ לנסות להכין אותן בבית.

מעמול מרוקאי

אי אפשר לדבר על עוגיות מבלי להזכיר את העוגיות המרוקאיות. המעמול אמנם מוגש לרוב בימי חג, אך אין שום חוק שבו כתוב כי אסור לאכול אותן גם בימי חול. העוגיות עשויות מבצק פריך הממולא בתמרים ואגוזים כמו פיסטוק, אגוזי מלך ושקדים. גם כאן מקורות העוגייה נותרו מעורפלים, אך בהחלט ידוע כי מדובר במתכון חשוב בחגי כל הדתות, באזור הלבנט וצפון אפריקה. באיסלם נהוג לאכול אותן בלילות חודש הרמדאן, בנצרות הן מופיעות בחג הפסחא ואילו ביהדות מדובר בקינוח מוכר בחג הפורים, ראש השנה וחנוכה. הגרסה היהודית שונה מהגרסאות האחרות בשל העובדה שהיא אינה מכינה סולת אלא רק קמח.

עוגיות לינזר אוסטריות

העוגיות האלה כנראה יותר מוכרות לכם ממה שאתם חושבים. מדובר בעוגיות חמאה סנדוויץ' ממולאות בריבה מתוקה. צורת העוגייה יכולה להופיע כעגולה ולעיתים בצורת פרח או צורות אחרות. הצורה המוכרת ביותר היא צורת העיגול אשר במרכזו ישנו חור שממנו מציצה הריבה. בצורה הזו העוגיות מכונות גם "עיני לינזר", משום שהן מזכירות צורה של עיניים. העוגייה מבוססת למעשה על עוגת הלינזר שעשויה בקונספט דומה, אך מן הסתם בקנה מידה גדול יותר. מקורן של עוגיות אלו הוא ככל הנראה בעיר לינז, שבאוסטריה עוד מהמאה השמונה עשרה.

מתכון קליל לעוגיות שוקולד צ'יפס

לפני שנסיים נשאיר אתכם עם מתכון פשוט וקל של עוגיות שוקולד צ'יפס, כי בוודאי כבר הספקתם לפתח חשק לעוגייה או שתיים. בקערה מערבבים היטב מאתיים גרם חמאה, כוס סוכר חום, כפית תמצית וניל ושתי ביצים. לאחר מכן, מוסיפים לתערובת בהדרגה שתי כוסות קמח, כפית סודה לשתייה, כפית מלח ושלושת רבעי כוס שוקולד צ'יפס. באמצעות שתי כפיות יוצקים כדורים מתערובת העוגיות על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה. יש לשמור על מרחק של מספר סנטימטרים בין העוגיות מאחר והן מתרחבות בזמן האפייה. מחממים את התנור לחום בינוני ואופים במשך כעשרים דקות. לאחר שהעוגיות מתקשות מוציאים אותן בעודן חמות לקופסה אטומה מבלי לסגור אותה. ניתן לסגור את הקופסה רק לאחר שהעוגיות מצטננות לחלוטין, אך מומלץ לגנוב מספר עוגיות לפני.

לסיכום, יש עוד אינספור מתכוני עוגיות ששווה לנסות ולחקור, אנו הבאנו בפניכם רק את קצה המזלג, ועכשיו זה הרגע שלכם להמשיך ולחקור.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.