תפריט עמוד

מלונות הנושא המדהימים בעולם

אוהבים מוזיקה? מכורים להארי פוטר? מתלהבים מכל מה שקשור ברובוטים? לא משנה מה תחום העניין שלכם, יש מלונות שידאגו לספק לכם אותו בחופשה. הנה כמה מלונות נושא יוצאי דופן מסביב לעולם

מלונות הם כבר מזמן לא רק מקום להניח בו את הראש ללילה כשיוצאים לטייל. עבור אנשים רבים, המלון הוא הסיבה לחופשה, והוא מספק חוויה מיוחדת שאי אפשר להשיג בבית (למרות שמלונות רבים רוצים לגרום לאורחיהם להרגיש בבית). לפעמים בה מתבטא בפאר וברף פינוקים גבוה במיוחד, אבל עבור תיירים רבים, הפאר הוא לא העיקר. לכן מלונות רבים מוקדשים לנושא מיוחד, בהתאם לתחום העניין של האורחים, מעוצבים בהתאם ומציעים חוויית אירוח כוללת שסובבת את הנושא הנבחר, בין אם מדובר באמנות, ספרות, מוזיקה או הרפתקאות. הנה כמה מלונות נושא מיוחדים מסביב לעולם:

The Library Hotel, ניו יורק: מלון בשיטת דיואי

חובבי הספרות יתענגו על המלון הזה בשדרות מדיסון בניו יורק, אשר מעוצב בהשראת שיטת דיואי למיון וקיטלוג ספרים. מה שנשמע מעט אפרורי על הנייר מתגלה כפנינה אמתית –  כל אחת מעשר קומותיו של המלון מעוצבת לפי אחת מהקטגוריות של שיטת דיואי (ובהן ספרות, היסטוריה, פילוסופיה, אמנות ועוד) וששת החדרים באותה קומה מאובזרים בספרייה עם 150-50 ספרים מאחת מתתי הקטגוריות של אותה קומה. כך בקומה השמינית, המוקדשת לספרות יפה, תמצאו חדרים המוקדשים למסתורין, אגדות או שירה, ובקומה ה-12, המוקדשת לדתות, תמצאו חדרים המוקדשים למיתולוגיות, דתות מזרחיות וניו אייג'. גם יצירות האמנות שמעטרות את החדרים הן ברוח החדר. בקומה אחד החדרים המיוחדים במלון הוא חדר האהבה, ובו, מלבד מרפסת פרטית, גם עבודות אמנות וספרים על הפילוסופיה של האהבה, שנבחרו על ידי המטפלת המינית ד"ר רות וסטהיימר. כיאה למלון בוטיק, החדרים מעוצבים בטוב טעם מוקפדים עד אחרון הפרטים. להשלמת החוויה הספרותית, יש במלון חדר קריאה, בו מוצעים לאורחים נשנושים לאורך כל שעות היום. בגג המלון יש טרקלין עם אח וגן שירה עם נופים נהדרים של העיר. כל יום בשעה 16:00 הופך הגג לבר שמגיש קוקטיילים בהשראה ספרותית.

הלובי של מלון The Library. צילום: באדיבות Library Hotel by Library Hotel Collection

הלובי של מלון The Library. צילום: באדיבות Library Hotel by Library Hotel Collection

Henn Na hotel, נגסקי, יפן: רובוטים ודינוזאורים

היפנים ידועים בחיבתם לכל מה שנחשב מוזר ויוצא דופן, והמלון הזה בפרברי טוקיו הוא דוגמה מצוינת לכך. המלון מתופעל כולו על ידי רובוטים – מרובוט דינוזאור דובר אנגלית שיושב בקבלה ויעשה לכם את הצ'ק אין, דרך רובוט שיסחוב עבורכם את המזוודות לחדר ועד לרובוטים שמנקים את החדרים. העתיד מעולם לא נראה קרוב יותר. מלבד הגימיק שברובוטים, מדובר במלון נעים ונקי במיקום טוב ובמחיר סביר – בחירה טובה למטיילים שרוצים להעשיר את הטיול בחוויות שאפשר למצוא רק ביפן.
אתר המלון

רובוט-דינוזאור יקבל את פניכם בקבלה במלון Henn Na | צילום: רובוט-דינוזאור יקבל את פניכם בקבלה של מלון Henn na | צילום: Amarisa S.Thongchuea, שאטרסטוק

רובוט-דינוזאור יקבל את פניכם בקבלה במלון Henn Na  | צילום: Amarisa S.Thongchuea, שאטרסטוק

Fantasyland Hotel, אדמונטון, קנדה: להגשים פנטזיות ילדות

איפה אתם רוצים לבלות את החופשה שלכם? באיגלו? בג'ונגל? בפולינזיה הטרופית? או אולי בספינת חלל? ב-Fantasyland Hotel שבאדמונטון, קנדה תוכלו להגשים את כל אלה ועוד הרבה יותר. במלון יש 120 חדרי נושא שכל אחד מהם מאפשר להגשים חלום ילדות אחר. יש בו חדר פיראטים שמעוצב כספינת פיראטים גדולה מעץ, חדר בעיצוב עתידני של חללית, חלק מהודר במיוחד שכולו ורוד וזהב לילדות שחולמות להיות נסיכות, חדר שהמיטה בו היא כרכרה ויקטוריאנית, חדר פולינזי המעוצב בסגנון אי טרופי ועוד הרבה חדרים מלאי דמיון. וזה לא נגמר כאן – הילדים שלכם (או הילדים שבכם) יוכלו להמשיך להגשים פנטזיות בשלל האטרקציות של המלון, ובהן פארק השעשועים Galaxyland, פארק השעשועים המקורה הגדול בעולם, פארק המים World Waterpark שבו בריכת הגלים המקורה הגדולה בעולם ואינספור מגלשות ושעשועי מים, זירת החלקה על הקרח, אגם עם סירות ברבורים, מיני גולף, מבוך מראות, מסלול קרטינג מקורה, אקווריום ועוד.
אתר המלון

חדר בסגנון פולינזי במלון Fantasyland. חדר לכל חלום

חדר בסגנון פולינזי במלון Fantasyland. חדר לכל חלום

nhow Berlin, ברלין: חגיגה לאוהבי המוזיקה

מלון nhow Berlin, כמו יתר מלונות הרשת, הוא מלון טרנדי ומעוצב להפליא שממוקם על גדות נהר השפרה, ברלין, אבל גולת הכותרת במלון היא המוזיקה. זהו כנראה המלון היחידי בעולם שיש לו מנהל מוזיקלי, אולפן הקלטות משלו וחדרי חזרות. אם זה לא מספיק, החדרים המודרניים להפליא  מאובזרים במערכות סטראו מתקדמות, ושירות החדרים במלון כולל לא רק בחירה מתפריט האוכל של הלובי אלא גם תפריט גיטרות עשיר שאפשר להזמין לחדר 24 שעות ביממה וללא תשלום נוסף. המלון מארח לעתים קרובות מסיבות והופעות, ובבר מתקיימים ערבי מיקרופון פתוח. וכן, יש במלון גם הרבה שירותים של מלון רגיל כמו חדר כושר, ספא ומסעדה ומוצגות בו תערוכות אמנות מתחלפות.
אתר המלון

nhow Berlin. מלון טרנדי ושיקי שבו המוזיקה היא חלק בלתי נפרד מהחוויה | צילום:NH Hotel Group

nhow Berlin. מלון טרנדי ושיקי שבו המוזיקה היא חלק בלתי נפרד מהחוויה | צילום:NH Hotel Group

Hard Days Night Hotel, ליברפול, בריטניה

מלון נוסף לחובבי המוזיקה בכלל והביטלס בפרט הוא Hard Days Night שממוקם בליברפול, בה נולדה להקת הביטלס. המלון שוכן בבניין היסטורי מ-1884, בסמוך למועדון Cavaren בו נהגו חברי הביטלס להופיע בכל ערב, וקרוב לנקודות ציון נוספות בחיי הלהקה. כל חדריו האלגנטיים של המלון מעוצבים בהשראת הביטלס, עם יצירות אמנות ותמונות של חברי הלהקה שמעטרות את הקירות. בסוויטת לנון יש, מלבד ציורים של לנון וספרים על חייו של לנון, גם פסנתר כנף. גם מסעדת המלון Blakes, שקרויה על שמו של אמן הפופ ארט סר פיר בלייק שעיצב את עטיפת האלבום סרג'נט פפר, כוללת יצירות אמנות מקוריות של הביטלס מקיר לקיר. בבר המלון מציעים קוקטיילים מצוינים ובסופי שבוע מופיעות במקום להקות קאברים שמנגנות משירי הביטלס.

אתר המלון

Drauicht, אירלנד: למעריצי הארי פוטר

אמנם לא מדובר במלון אלא בבד אנד ברקפסט, אבל כזה שמהווה אתר עליה לרגל למעריצי הארי פוטר. מתחם האירוח ממוקם בעיירה ההיסטורית בויל (Boyle), אירלנד, שסביבה אגמים וטירות עתיקות. פירוש שמו בשפה הגאלית הוא "קסום", ואכן, זהו בית אירוח מלא קסם. כל אחד מארבעת החדרים מעוצב בהתאם לאחד מהבתים של בית הספר לכישוף ולקוסמות הוגוורטס: גריפינדור, האפלפאף, רייבנקלו וסלית'רין, עם צבעים ואבזור בהתאם וסמלי הבתים שתלויים על הקיר. מטאטאי מכשפות שתלויים על הקיר בסלון ואוסף השרביטים שמעטר את המטבח תורמים לחוויה. זהו מקום אירוח אידאלי למשפחות גם הודות לבית העץ הגדול שבחצר.

אתר ה-B&B

חדר בסגנון מועדון גריפינדור ב-Drewicht | צילום: Valerie Reaney

חדר בסגנון מועדון גריפינדור ב-Drewicht | צילום: Valerie Reaney

מלון סינמה, תל אביב

גם בישראל יש מלונות נושא, ואחד המיוחדים שבהם הוא מלון סינמה בתל אביב. המלון שוכן בכיכר דיזנגוף, תל אביב, במבנה באוהאוס שבו שכן בעבר קולנוע אסתר. בחלל המלון נשתמרו כמה מהמאפיינים של הקולנוע המיתולוגי, כמו גרם המדרגות המפואר וגופי התאורה המקוריים, ולובי המלון מעוטר בכרזות ישנות של סרטים, גזרי עיתונים ממוסגרים מראשית המאה, מקרנים משנות השלושים, מצלמות עתיקות ומכתבים מהתקופה.

הלובי של מלון סינמה מעוטר בכרזות של סטרי קולנוע ישנים, מצלמות עתיקות וגזרי עיתונים מראשית המאה שעברה | צילום: שרית גופן

הלובי של מלון סינמה מעוטר בכרזות של סטרי קולנוע ישנים, מצלמות עתיקות וגזרי עיתונים מראשית המאה שעברה | צילום: שרית גופן

גם העיצוב של החדרים שואב השראה מעולם הקולנוע – הצבעים שחור ולבן שולטים, הקירות מעוטרים בתמונות ישנות ומנורות הקריאה ניצבות על חצובות. כדי להשלים את החוויה הקולנועית, האורחים שמגיעים למלון מקבלים קופסת קרטון עם פופקורן, ובאביב ובקיץ יש הקרנות סרטים בגג המלון.

אתר המלון

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.