תפריט עמוד

מחאות נגד הכללת ציד בזים ברשימת אתרי מורשת עולמית

מחאה על הכללת ציד באמצעות בזים ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו: ד"ר יוסי לשם, מאוניברסיטת תל אביב והחברה להגנת הטבע, פנה למנכ"ל אונסק"ו ישראל, פרופ' מייק טרנר, ולפרנצ'סקו בנדרין מהמרכז למורשת עולמית של אונסק"ו בפריז, בבקשה לבטל את הציד באמצעות בזים מאולפים כחלק ממורשת עולמית. "נדהמתי לקרוא כי אונסק"ו הכריזה על ציד באמצעות בזים מאולפים כחלק ממורשת עולמית", כתב ד"ר לשם לפרופ' טרנר. "אכן, לשימוש בבזים מורשת של אלפי שנים והנושא מלהיב אלפי אנשים ברחבי העולם, אך הוא הפך לספורט שגורם לבעיות חמורות במאמצי השימור של מספר מינים, בהם קבוצת הבזים, נשרים וניצים, ויש לו השפעה ישירה על הירידה במספרם… כמי שעוסק ומעורב במאמצים לשמירה ושיקום של ציפורים במזרח התיכון כבר עשרות שנים, אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה לשנות את ההחלטה בהקדם האפשרי, למען ציפורי הטרף ברחבי העולם".

ברשימה המעודכנת לשנת 2010, שאונסק"ו פרסם לאחרונה, מופיעות מסורות שונות מרחבי העולם שהארגון סבור שחשוב לשמרן. בין השאר, מופיעים ברשימה המטבח המקסיקני והארוחה הצרפתית, טכניקת הדפסי עץ מסין, ריקוד המספריים מפרו, האופרה של בייג'ין, הפלמנקו מספרד ואפילו הדיאטה הים תיכונית. ציד באמצעות בזים מופיע ברשימה כמסורת הנהוגה בכמה מדינות, בהן מונגוליה, מרוקו, קטאר, ערב הסעודית, ספרד ועוד.

על מסע בעקבות ציידי בזים בירדן תוכלו לקרוא בכתבה הבאה:

בז מהיר הוא אדם נבון
בז מהיר הוא אדם נבון
מסע בחברת ציידי בזים בירדן מלווה ברגשות מעורבים. זוהי מסורת עתיקה ומפוארת, שתרבות שלמה נרקמה סביבה. אולם אין בכך כדי להפחית מאי הנוחות של כל מי שציד עופות גורם לו לחלחלה


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.