תפריט עמוד

חמישית ממיני הצמחים בישראל נמצאים בסכנת הכחדה

כך עולה מהכרך השני של ספר האדום של צמחי הבר בישראל, שממפה את הצמחים הנמצאים בסכנת הכחדה. בין המינים המאוימים ביותר: האירוס והסחלב

באירוע שהתקיים בגן הבוטני של אוניברסיטת תל אביב הושק הכרך השני והאחרון של "הספר האדום" של צמחי הבר בישראל, שכתבו פרופ' אבי שמידע, ד"ר גדי פולק וד"ר אורי פרגמן ספיר. מהספר עולים נתונים מדאיגים על מצב צמחי הבר המקומיים.

בישראל יש 414 צמחי בר בסכנת הכחדה, אשר מהווים כ-18 אחוזים מכלל מיני הצמחים במדינה. בתוך הרשימה ישנם גם מינים שייתכן שכבר נכחדו לחלוטין, בעיקר בעקבות אובדן בתי הגידול הלחים. בית הגידול המאוים ביותר הוא מקווי המים, כששליש מכלל המינים האדומים בארץ תלויים בבית גידול זה. מבין המינים המאוימים ביותר היום ניתן למצוא את האירוס, ש-75 אחוז ממיניו נמצאים בסכנת הכחדה (12 מתוך 16), ואת הסחלב, אך גם צמחים מוכרים ונפוצים יותר בעבר, כמו המרווה והגומא.

האזורים בהם ניתן למצוא הכי הרבה מינים נדירים הם אזור השרון, הגליל העליון, עמק החולה, הגולן ואזור פלשת, שבכל אחד מהם ניתן למצוא כמאה מינים אדומים. נתון מעניין נוסף שעולה מהספר הוא שבארץ ישנם 35 מינים אנדמיים, כלומר כאלה שנמצאים אך ורק בישראל. עוד חמישה מינים אדומים מוגבלים למישור החוף בלבנון, ישראל וצפון סיני.

מלבד המשך רשימת הצמחים הנמצאים בסכנת הכחדה, הכרך השני של הספר שכתבו שמידע, פולק ופרגמן ספיר מכיל מפות וטבלאות מסכמות, מנתח את האזורים המאוימים ביותר ומציע כיווני פעולה לעתיד.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.