תפריט עמוד

חופשות קיץ קרירות – החום בוטל

אף פעם לא מוקדם מדי לתכנן את הבריחה מהקיץ הישראלי הלוהט... אם אתם מחפשים המלצות לאן כדאי לנסוע בקיץ כדי ליהנות מקרירות נעימה - יש לנו רעיונות מעניינים לחופשות קיציות צוננות. רק אל תשכחו לקחת סוודר

חופשה קיצית אמנם מתקשרת אצל רובנו לחופים, שמש וים, אבל לפעמים נמאס מכל החום הזה ומתחשק לצאת למקום קריר, מעונן, אפרורי. למי שמעדיף קיץ קריר, יש כמה אופציות. אפשר לנסוע ליעדים בצפון הרחוק, כמו אלסקה או צפון קנדה, אפשר לטייל באזורים גבוהים, למשל בפסגות האלפים, או לשנות כיוון ולרדת דרומה – ככל שתתרחקו מקו המשווה, הסיכוי לאוגוסט קריר, אפילו מושלג, גדלים. הנה כמה יעדים, שנפלא לבקר ולטייל בהם במשך כל השנה, אבל בעיצומו של הקיץ נעים שם במיוחד. וכמובן, אל תשכחו לארוז בגדים חמים!

חשיפה לצפון

אחת הדרכים הטובות ביותר להתקרר באמצע הקיץ היא לנסוע צפונה. ממש צפונה. בין אם תרחיקו לאלסקה או לקנדה, כמעט תמיד תיהנו ממזג אוויר נוח וקריר בדיוק במידה הנכונה.

פארק לאומי דנאלי, אלסקה

אם אתם חובבי טבע ורוצים לברוח מחום יולי-אוגוסט, אין כמו טיול לאלסקה. בפארק הלאומי דנאלי (Denali National Park), המשתרע על פני כמעט 25,000 קמ"ר בדרום-מרכז אלסקה מצפון לבירה אנקורג', תוכלו ליהנות מכל העולמות: נופים שיגרמו לכם להחסיר פעימה, טבע מהסוג שרואים בסרטים, שפע של בעלי חיים והמון מרחבים פתוחים וריקים מאדם. והבונוס: טמפרטורות שנעות בממוצע בין מעלה אחת ל-20 מעלות בשיא הקיץ.

הפארק הלאומי דנאלי בקיץ. כשהטמפרטורה נעה בין אפס ל-20 מעלות באוגוסט, אין כל סיבה להתלונן

הפארק הלאומי דנאלי בקיץ. כשהטמפרטורה נעה בין אפס ל-20 מעלות באוגוסט, אין כל סיבה להתלונן

מה עושים כאן?

ברוב שטחי השמורה אסור לנסוע ברכב פרטי, אבל אפשר לסייר באוטובוס, לרכוב באופניים ולטייל ברגל. ולמי שיכול להרשות לעצמו – יש אפשרות לטוס מעל הפארק במטוס קל. אפשר גם לטפס על הרים (בשטחו של פארק דנאלי נמצא ההר הגבוה ביותר בצפון אמריקה, הר מקינלי, המתנשא לגובה של 6,168 מ'). חובבי חיות יחגגו כאן: בשטח השמורה חיים מינים רבים של בעלי חיים, בהם דובים שחורים ודובי גריזלי, איילי צפון ואיילי קורא, זאבים, שועלים, בונים, מינים שונים של סנאים, נשרים ועוד. מידע נוסף באתר האינטרנט

במהלך טיול בשמורת דנאלי תחלקו את הדרך עם לא מעט בעלי חיים | צילומים: NPS

במהלך טיול בשמורת דנאלי תחלקו את הדרך עם לא מעט בעלי חיים | צילומים: NPS

נובה סקוטיה, קנדה

חצי האי נובה סקוטיה (Nova Scotia, סקוטלנד החדשה בלטינית), במזרח קנדה, מציע שלל תענוגות קיציים, בהם טיולים רגליים וטיולי רכיבה, קיאקים, רפטינג, צפייה בלווייתנים, טיולים בטבע ובילויים עירוניים, והכל במזג אוויר נוח להפליא, עם טמפרטורות שנעות בין 12 ל-20 מעלות בממוצע גם בעיצומו של הקיץ.

מה עושים כאן?

המון. אפשר (בעצם כמעט חובה…) לבקר במפרץ פנדי (Bay of Fundy) המתאפיין בהבדלי הגאות והשפל הגדולים ביותר בעולם. בזמן השפל כדאי לטייל ב- Burntcoat Head Parkולאסוף צדפים, מאובנים ומציאות נוספות שבעוד שעות אחדות יהיו עמוק מתחת למים, בגאות חובבי האדרנלין יכולים לצאת לשייט באחד הנהרות הנשפכים אל המפרץ כאשר זרם המים האדיר שמתפרץ לנהר הופך את השייט להרפתקני במיוחד.

מפרץ פנדי בעת השפל. בגאות, המים מגיעים עד העצים

מפרץ פנדי בעת השפל. בגאות, המים מגיעים עד העצים | צילומים: שאטרסטוק

מעבר לכך, תוכלו לטייל בטבע המקסים של נובה סקוטיה, לעצור לארוחת דגים ומאכלי ים (הלובסטרים כאן מתחרים באלו של מיין באיכותם), לבקר ביקבים מקומיים, לטייל באזור הנמל של הליפקס, בירת המחוז, ולהציץ בשוק האיכרים התוסס שבעיר, לשוטט ברחובות העיירה לוננברג ( Lunenburg), שבתי העץ הצבעוניים שלה מחזירים את המטייל למאה ה-18, אז התיישבו בה האבות המייסדים. ואל תוותרו על צפייה בלווייתנים, יש כמה חברות שייט המוציאות הפלגות לאזורים בהם יש סיכוי רב לצפות ביונקים הימיים הענקיים הללו. מידע נוסף באתר האינטרנט

בתים צבעוניים בעיירה לוננברג

בתים צבעוניים בעיירה לוננברג

הי דרומה

לא מסתפקים בחופשה קרירה ומעדיפים לגלוש במדרונות מושלגים? למה שלא תיסעו לארגנטינה, שם ביולי ואוגוסט אתרי הסקי שוקקי חיים. אופציה אחרת היא לנסוע ללב המדבר האוסטרלי, שבינואר קשה לנשום שם מרוב חום ואילו באוגוסט נעים וקריר (ואפילו צריך מעיל בלילות).

ברילוצ'ה, ארגנטינה

חשבתם שקריר בצפון הרחוק? חכו עד שתגיעו מדרום לקו המשווה. בברילוצ'ה (Bariloche) לא סתם קר ביולי-אוגוסט, זוהי עונת הסקי. העיר, הנמצאת בפרובינציית ריו נגרו במערב ארגנטינה, מוקפת באגמים ובהרים נישאים, שבאחד מהם, סרו קטדרל (Cerro Catedral), נמצא אתר הסקי הנחשב במדינה, עם כ-100 ק"מ של מסלולים. הטמפרטורה בקיץ שלנו, שהוא כמובן העונה הקרה בארגנטינה, מטפסת בממוצע לשש מעלות בצהרי היום, בהחלט סיבה להביא אתכם מעיל וכפפות.

הכי רחוק מחום יולי-אוגוסט שלנו: ברילוצ'ה המושלגת

הכי רחוק מחום יולי-אוגוסט שלנו: ברילוצ'ה המושלגת

מה עושים כאן?

דבר ראשון, סקי וסנובורד – השלג באתר הסמוך לעיר יכול להגיע עד עומק של שני מטרים. אבל גם אם אתם לא חובבי גלישה במדרונות מושלגים, העיר עצמה מציעה לא מעט תענוגות מתוקים. לא במקרה ברילוצ'ה מכונה "שווייץ הקטנה" – מלבד נופים אלפיניים, הדמיון לשווייץ מתבטא גם בשוקולד המשובח המיוצר כאן. את השוקולד הביאו לברילוצ'ה אירופאים, שהיגרו לארגנטינה בסוף המאה ה-19 והקימו כאן מפעלים ביתיים לייצור שוקולד, בטעמים שהזכירו להם את המולדת הישנה. גם כיום עדיין ישנם כמה מקומות שבהם אפשר לראות כיצד מכינים שוקולד בייצור ידני, וגם השוקולד שמיוצר במכונות טעים וביתי. הרחוב הראשי של ברילוצ'ה מנוקד בחנויות שוקולד שבהן תוכלו להתענג על המתוק-המתוק הזה, ואת החוויה ניתן להעשיר במוזיאון השוקולד המקומי.

הכיכר המרכזית בברילוצ'ה. הרים מושלגים, בתי אבן ציוריים ושוקולד - ניחוחות אירופיים בלב ארגנטינה

הכיכר המרכזית בברילוצ'ה. הרים מושלגים, בתי אבן ציוריים ושוקולד – ניחוחות אירופיים בלב ארגנטינה

אולורו, אוסטרליה

הטריטוריה הצפונית (Northern Territory) משתרעת במרכז אוסטרליה עד לגבולה הצפוני והיא מציעה מרחבים עצומים המיושבים בדלילות. אפשר לנהוג כאן ימים על גבי ימים, בכבישים ישרים כסרגל, מבלי לחלוף על פני יישוב כלשהו. יש כמה אתרי טבע מרתקים במרחבים הפתוחים, והמפורסם מכולם הוא אולורו (Uluru), מונולית עצום מאבן חול אדומה, שמיתמר לגובה של יותר מ-320 מ' מעל פני הקרקע. בקיץ האוסטרלי (דצמבר-ינואר) הטמפרטורות כאן יכולות להגיע ל-50 מעלות, תענוג מפוקפק למדי, אבל בחורף, כלומר בחודשי הקיץ שלנו, אידיאלי לטייל כאן, עם מזג אוויר בהיר ונעים, ועם ממוצע של 20 מעלות ביום וחמש מעלות בלילה.

האולורו, בינואר הטמפרטורה מטפסת ל-50 מעלות, באוגוסט נעים בהרבה | צילום: Parks Australia

האולורו, בינואר הטמפרטורה מטפסת ל-50 מעלות, באוגוסט נעים בהרבה | צילום: Parks Australia

מה עושים כאן?

מטיילים בסביבה המדברית, מומלץ בלוויית מדריך אבוריג'ני, שיעשיר את הסיור בסיפורים על התרבות האבוריג'נית, יצביע על ציורים אבוריג'נים ויסביר על המשמעויות המיוחדות שלהם. כאות כבוד לתושבים המקוריים של היבשת, חשוב לא לטפס על אולורו, שכן הוא קדוש להם והדריכה עליו מהווה זלזול באמונתם. אחת החוויות המפעימות ביותר היא לצפות בסלע האדום בשעת שקיעה ובשעת זריחה, אז הוא נצבע בגוונים נפלאים במיוחד. ואם כבר הגעתם עד הנה, אל תפספסו עוד כמה מקומות בסביבה הקרובה ("קרובה" במונחים אוסטרליים, כמובן), כמו הסלעים האדומים Kata Tjuta, המכונים גם האולגס (Olgas), רכסי מקדונל (MacDonnell Ranges) וקניון המלכים (Kings Canyon) – כולם מתהדרים בצבע האדום שמאפיין את האולורו. מידע נוסף באתר האינטרנט

קבוצת הסלעים האדומים Kata Tjuta, המוכרים גם בשם "האולגס" | צילום: Michael Nelson, Parks Australia

קבוצת הסלעים האדומים Kata Tjuta | צילום: Michael Nelson, Parks Australia

קרירות קרובה

טיפוס לגובה הוא תמיד רעיון טוב בעונה החמה. גם בפסגות שאינן מושלגות כל השנה קריר ונעים בקיץ ואם מוסיפים לכך יערות ונהרות – הקיץ הופך לא רק לנסבל, אלא חלומי ממש.

קנטון ואלה, שווייץ

קשה לבחור מקום מסוים ברכס האלפים שבו תוכלו ליהנות מחופשת קיץ קרירה, מהסיבה הפשוטה שיש כל כך הרבה מקומות נפלאים. אחד האזורים האהובים עלינו בשווייץ נמצא בדרום-מערב המדינה. בקנטון ואלה (Valais) יש כל מה שצריך לחופשה מושלמת: פסגות אדירות, שחלקן מכוסות בשלג לאורך כל השנה, אתרי סקי הגבוהים ביותר בשווייץ שבקיץ מציעים אפשרויות מגוונות של טיולים ברגל ובאופניים, רכבלים שיישאו אתכם לתצפיות נוף מהיפות שאפשר לתאר, אגמים, יערות, כרמים ויקבים, טירות, כפרים קטנים ועיירות נוצצות. אמנם בעמקים הטמפרטורה יכולה לטפס ל-25 מעלות ואף יותר, אבל בראשי ההרים מומלץ להצטייד בלבוש חם.

בקנטון ואלה בדרום שווייץ יש אינספור מסלולי הליכה בנופים חלומיים

בקנטון ואלה בדרום שווייץ יש אינספור מסלולי הליכה בנופים חלומיים | צילום: swiss-image.ch / Christian Perret

מה עושים כאן?

בקנטון יש כמה עיירות סקי נחשבות במיוחד, שממוקמות באזורים יפהפיים, בהן צרמט, ורבייה וסאס פה וכדאי לבקר לפחות באחת כדי להתרשם מהחיים הטובים בנופים יפים כמו חלום. מכל אחת מהעיירות הללו תוכלו לטפס ברכבל או ברכבת הרים לפסגות נישאות, לצאת לטיולים רגליים או סתם כך ללגום כוס קפה מול פנורמה מרהיבה.

לא חייבים לקום מהכיסא כדי ליהנות מהנוף המדהים של קנטון ואלה | צילום: swiss-image.ch / Gian Marco Castelberg & Maurice Haas

לא חייבים לקום מהכיסא כדי ליהנות מהנוף המדהים של קנטון ואלה | צילום: swiss-image.ch / Gian Marco Castelberg & Maurice Haas

ואם כבר הזכרנו טיולים רגליים, יש יותר מ-8,000 ק"מ של מסלולי הליכה מסומנים ברחבי הקנטון, שעוברים לצד נחלים, תעלות מים ואגמים אלפיניים, כשלאורך הדרך מלוות הפסגות המרשימות, ובראש וראשונה פסגתו המשולשת של המטרהורן, ההר המפורסם על גבול שווייץ ואיטליה. גם בעיצומו של הקיץ בפסגות הגבוהות אפשר ליהנות מפעילויות שונות בשלג וחובבי יין ישמחו להכיר את היינות המקומיים המשובחים (היינות הלבנים מומלצים במיוחד). מידע נוסף באתר האינטרנט

בתמונה הפותחת: בזמן שאצלנו הקיץ מכה בכל עצמתו, באזור הסמוך לברילוצ'ה, בארגנטינה, קר ומושלג | צילום: שאטרסטוק
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.