תפריט עמוד

חופשה בזול: 10 הצעות שימושיות

1. הדיל שמציל
לא כולנו אוהבים את הרעיון, אבל חייבים להודות – אימוץ דיל, כלומר חבילה שכוללת טיסה, העברה משדה התעופה למלון ולינה למשך ימי החופשה – עוזר לנו מאוד לחסוך. אם הדיל שבחרנו כולל גם חלק מן הארוחות – זה יעזור עוד יותר. סיטונאי התיירות יכולים להציע במסגרת דילים כאלה מחירי לינה וטיסה שאנחנו לא יכולים להשיג בשוק החופשי. הדבר החשוב ביותר בדיל הוא שהעסקה מעניקה לנו מושג די ברור כבר בתחילה על מחירה של החופשה. מספר הנעלמים מצטמצם מאוד וטוב שכך. בדרך כלל ניסיון לעקוף את הדיל ולרכוש את מרכיביו בנפרד – יגרור נסיקת מחירים, אבל תמיד כדאי לבדוק גם מחירי טיסות זולות.

2. מחוץ לעיר הגדולה
חופשות עירוניות יקרות יותר. זה נובע משתי סיבות עיקריות – הערים עצמן יקרות יותר מן האזורים הכפריים. המחירים בהן גבוהים יותר. הסיבה השנייה היא פסיכולוגית – הפיתויים שעומדים לנגד עינינו בעיר גדולה רבים פי כמה. יש בה חנויות נוצצות, בתי קפה יפים, מסעדות גדולות, ואנחנו הרי ידועים בנטייתנו להתפתות. כאשר החופשה שאנחנו מתכננים מתקיימת באזור כפרי – קל יותר להתעלם מן הפיתויים הכספיים וליהנות מחיק הטבע שברוב המקרים מחלקים אותו בחינם.

3. דירה ולא מלון
האפשרות לשכור דירה למהלך החופשה התפתחה מאוד בשנים האחרונות. ברוב היעדים מציעים היום דירות נופש להשכרה. ההבדל המרכזי טמון בכך שאיש לא יבוא להציע לנו בבוקר את המיטה, איש לא יניח שוקולד זעיר ופרח על הכרית ואף אחד לא יחליף לנו מגבות או יגיש ארוחת בוקר למיטה. אבל החיסכון ברור – באופן זה נגור במקום זול יותר ובעיקר נוכל לחסוך חלק מן ההוצאה הגדולה על מסעדות. מגורים בדירה מאפשרים שימוש במטבח לבישול עצמי. זהו חיסכון עצום.

4. מה עושים כאן בחינם?
מדובר בשיעורי בית פשוטים. בכל עיר, אתר או אזור יש המון פעילויות שאפשר להשתמש בהם חינם. פסטיבלי רחוב,  תאטרון בפארק, פעילויות קהילתיות, קונצרטים תחת כיפת השמיים. לא תמיד חייבים לרכוש כרטיסים יקרים, להיכנס לפארקים שעולים הון, או למוזיאונים שהכניסה בהם יקרה מאוד.

5. מה התחבורה הזולה?
השאלה המרכזית היא מה מספר הנוסעים. כאשר נוסעים רק שני בני זוג, כמעט תמיד הרבה יותר כדאי כלכלית לנסוע ברכבת. כאשר נוסעים שלושה בני משפחה או יותר – לפעמים זול יותר לשכור מכונית. חשוב לבדוק גם מה התקנות באותה מדינה. בשווייץ למשל אפשר לרכוש כרטיס רכבות לזוג מבוגרים וזה מעניק נסיעה חינם לשני ילדים עד גיל 16. זה כמובן סידור חסכוני מאוד, שמפחית את כדאיות השכרת הרכב היקר.

6. גמישות בתאריכים
עצה זו היא מסוג העצות שקל לתת וקשה ליישם, אבל היא נכונה מאוד. אם אתם יכולים לגלות גמישות בתאריכי הנסיעה הסיכויים שלכם לחסוך הרבה כסף גדולים. ראשית כדאי להימנע מנסיעה ביולי ואוגוסט כי בהם המחירים הכי גבוהים. כדאי גם לברר לגבי היעד שאליו טסים מתי יש טיסות זולות. אם תתאימו עצמכם לתאריכים אלה תוכלו לטוס במחירים נמוכים.

7. צידה לדרך
המון פעמים הרעב הפתאומי הזה שתוקף אותנו לאחר כמה שעות שיטוט בעיר או ביער הוא הסיבה לכך שאנחנו מתפשרים על הוצאות גבוהות. קשה להתמודד עם הרעב ולחסוך באותה עת. הרעב אומר לנו שכדאי להיכנס למסעדה הסמוכה, למרות שהיא יקרה. נאכל רק מרק אנחנו לוחשים לעצמנו. אחר כך זה מסתיים בארוחה יקרה, שיכלה לממן לנו שלוש ארוחות במסעדות זולות יותר. איך להימנע מכך – או שמתכננים מראש בדיוק איפה נאכל ודבקים בזה או שלוקחים איתנו תמיד צידה לדרך (כריך תפוח, אגוזים) שיחזיקו אותנו שפויים בשעת הרעב הגדול.

8. ויתורים שעושים מראש
כדי להימנע מהוצאות לא מתוכננות שמקפיצות את מחירי החופשה כדאי להגיע להסכמות מראש – משתתפי החופשה יסכימו מה יקנו, איפה יקנו, באיזה סכום יקנו. מרגע זה הם אמורים להשגיח זה על זה כדי שלא "יעקפו" את ההסכמות החסכוניות.

9. שיעורי בית שמונעים הפתעות
תכנון מדוקדק של הטיול יעזור לחסוך. אם תדעו מראש כמה עולה כניסה לפארק, מה עולה בילוי על החוף, כמה יבקשו ממכם כדי לטפס לראש מגדל התצפית וכמה יעלה הזינוק לבריכה תוכלו לחשב את ההוצאות ולהחליט אם הן מתאימות לתקציב ועל מה כדאי לוותר.

10. קיצור או ויתור
זו דרך דרסטית ולכן נשמרה לסוף – אם החופשה נראית לכם יקרה מדי החליטו על קיצורה ביום או יומיים. במקום לנסוע לעשרה ימים כמו שרציתם סעו רק לשבוע. זה לא נורא למרות שגם לא כל כך נעים. אם אינכם רוצים לוותר על ימי חופשה אתם יכולים להחליט על שדרוגה מטה. כלומר במקום לחפש מלונות בעלי שלושה כוכבים החליטו שאתם לנים במלונות בעלי שני כוכבים. גם זה לא נורא כל כך בתנאי שמחפשים אותם מראש ויודעים לקראת מה הולכים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.