תפריט עמוד

הורגאדה, מצרים: נופש אחר על הים האדום

עיר הנופש הורגאדה ששוכנת על הגדה המערבית של הים האדום במצרים מציעה חופים יפהפיים, אתרי צלילה משובחים, נופים מדבריים ואטרקציות לכל המשפחה. הנה כל מה שאפשר לעשות בעיר שמציעה אלטרנטיבה לנופש בסיני

סיני נמצאת בשנים האחרונות בפריחה, והתיירים הישראלים נוהרים אליה בהמוניהם, מה שהתחזק מאז הפעלת הטיסות הישירות לשארם א-שייח'. אם כבר הייתם פעמים רבות בסיני ואתם מחפשים חוויה קצת אחרת לשפת הים האדום, או שאתם רוצים ליהנות מהחופים המשגעים ואתרי הצלילה בלי לשמוע עברית בכל מקום, יש לנו הצעה בשבילכם – סעו להורגאדה (Hurghada). עיר הנופש ששוכנת על הגדה המערבית של הים האדום במצרים, בכניסה הדרומית למפרץ סואץ, מהווה אלטרנטיבה מעניינת לשארם ולחופי סיני. הודות למיקומה, היא מאפשרת להגיע לכמה מהאתרים המרתקים ביותר במצרים. להורגאדה אפשר להגיע בשייט של כשלוש שעות משארם, ובקרוב יופעלו, ככל הנראה, טיסות ישירות מנתב"ג לעיר.

בשנות השישים היתה הורגאדה כפר דייגים קטן ומנומנם שמשך אליו חובבי צלילה מכל העולם. בשנות השמונים פרנסי האזור גילו את הפוטנציאל התיירותי הטמון בו ובנו עשרות מלונות ואתרי נופש שהפכו את הורגאדה לעיר נופש הומה וזולה שמשכה המוני תיירים מאירופה שנהנו מהחופים שטופי השמש. מספר פיגועי טרור שהתרחשו בעיר החל משנות התשעים הרחיקו ממנה את התיירים. בשנים האחרונות נראה שהביטחון שב לאזור והורגאדה, ממש כמו חופי סיני, מתחילה לחזור לתמונה.

אתרי הצלילה הם ממוקדי המשיכה העיקריים של הורגאדה | צילום: branislavpudar

אתרי הצלילה הם ממוקדי המשיכה העיקריים של הורגאדה | צילום: branislavpudar, שאטרסטוק

בדומה לסיני, הורגאדה מציעה חופים חלומיים, שוניות אלמוגים מרהיבות, שפע של פעילויות ספורט ימי, אטרקציות לכל המשפחה ואתרי נופש מפנקים. הורגאדה אמנם לא מציעה את הקסם הבתולי של דהב או נואיבה, וקו החוף שלה מכוסה בשורה צפופה של מלונות, אבל אם אתם חושקים בנופש מפנק, אתרי צלילה מצוינים בסמוך לחוף, אטרקציות לכל המשפחה ואולי גם טיולים לפירמידות של גיזה או ללוקסור – הורגאדה יכולה להיות בחירה מצוינת.

אזה מה עושים בהורגאדה?

בטן-גב על החוף

החופים הזהובים היפים והמים הצלולים הם האטרקציה המרכזית של הורגאדה, ומזג האוויר החמים ושטוף השמש ששורר בהם לאורך כל השנה הופך אותם ליעד פופולרי גם לחופשת חורף. חלק מהחופים בהורגאדה שלווים יותר, ואחרים חופים עם תשתיות מפותחות, מסעדות ומגוון פעילויות ספורט ימי. מבין החופים הציבוריים, מומלץ במיוחד לבקר בחוף Mahmya, חוף יפהפה עם שוניות אלמוגים מוגנות אשר מציע, לבד מאפשרויות צלילה ושנורקלינג, גם מסעדות, מרכזי בילוי וספא. חוף Smokery מתאים במיוחד לנופשים חובבי אקשן וספורט ימי, וכך גם חוף מס' 9. אם תעדיפו חוף רגוע ושלו יותר, חוף Old Vic יהווה בחירה מצוינת. בנוסף, מלונות רבים נהנים מחופים פרטיים יפהפיים, ובהם Sunrise Garden Beach Resort, Hurghada Long Beach, Marriot beach ו-Siva Grand beach.

חוף Mahmya, מהיפים בחופי הורגאדה

חוף Mahmya, מהיפים בחופי הורגאדה

איי גיפטון

איי גיפטון (giftun) הסמוכים לחופי הורגאדה הם יעד פופולרי לטיול יום בסירה, וקל להבין מדוע. אלו איים יפים עם חול לבן המוקפים בשוניות אלמוגים ססגוניות שמאפשרות שפע הזדמנויות לשנורקלינג.  המים הצלולים והדגים הצבעוניים ששטים בהם מבטיחים חווית שנורקלינג שלא תישכח. גם אם אינכם מעוניינים בהרפתקאות תת ימיות, החופים היפים עם המים הצלולים יספקו לכם שלווה למכביר.

איי גיפטון ידועים במימיהם הצלולים להפליא

איי גיפטון ידועים במימיהם הצלולים להפליא

אתרי צלילה

הורגאדה, כאמור, היא גן עדן לצוללים. אחד האזורים הטובים ביותר לצלילה באזור הורגאדה הוא מיצרי גובל (Gubal), רצועת מים צרה הנדחסת בין חוף הים האדום לחוף המערבי של חצי האי סיני. כאן נמצאת, בין היתר, The Thistlegorm, ספינת משא טרופה ממלחמת העולם השנייה שהתגלתה על ידי הצוללן ז'אק קוסטו והפכה לאחד מאתרי הצלילה המובילים בעולם (קרוב לחוף סיני). לצפייה בעולם תת ימי עשיר, מומלץ להצטרף לטיול צלילה לאבו נוהאס, שם יש כמה שרידים של אניות טרופות, כשביניהם אלמוגים ושפע של דגים צבעוניים. אזור נוסף החביב על צוללנים הוא גוטה אבו רמדה, המכונה גם האקווריום, הודות לגן אלמוגים מרשים ומגוון מסחרר של בעלי חיים ימיים.

הריסות הספינה הטבועה The Thistlegorm הפכו לגן עדן לצוללים

הריסות הספינה הטבועה The Thistlegorm הפכו לגן עדן לצוללים

טיולי מדבר

הים הוא אמנם הכוכב הראשי של האזור, אבל אין לשכוח שמדובר באזור מדברי עם דיונות חול עצומות, ואדיות המשובצות בעצי שיטות והרים אדמדמים – כל אלה מזמינים לשלל פעילויות מדבריות מסעירות, כמו טיולים ברכבי שטח, טרקטורונים או גמלים. טיולי הגמלים מתאימים במיוחד למשפחות עם ילדים, כאשר ניתן לצאת לסיורים קצרים לאורך החוף או להעמיק לתוך המדבר. חברות רבות מציעות ארוחת ערב אותנטית באוהל מדברי וגם אם התנסיתם בחוויה דומה בנגב, עדיין מדובר בחוויה מהנה וטעימה.

באזור הורגאדה אפשר ליהנות משלל חוויות מדבריות

באזור הורגאדה אפשר ליהנות משלל חוויות מדבריות

לילה של כוכבים

שמי המדבר מושלמים לצפייה בכוכבים. אמנם בהורגאדה עצמה לא תוכלו לצפות בכוכבים בשל אורות העיר, אבל מן העיר יוצאים סיורים אסטרונומיים לאזורים מדבריים חשוכים עם שמיים נקיים, בהם אפשר לצפות בשמיים זרועי כוכבים.  הסיורים מלווים בטלסקופים ובהדרכה על הכוכבים בהם צופים.

המרינה

המרינה האלגנטית והתוססת של הורגאדה היא מקום נהדר לבילוי של ערב. מן הטיילת אפשר להשקיף על הים האדום ועל הסירות המתנדנדות על המים, וטיול רגלי בה מומלץ במיוחד בשעת השקיעה. כשהחשכה יורדת, אפשר לשבת לעשן נרגילה באחד מבתי הקפה הרבים, או ליהנות מארוחת ערב בשורה של מסעדות מקומיות ובינלאומיות.

המרינה של הורגאדה | צילום: YURY LEDENTSOV, שאטרסטוק

המרינה של הורגאדה | צילום: YURY LEDENTSOV, שאטרסטוק

מוזיאון מצרים הקטנה

כמו בהרבה ערים גדולות בעולם, גם להורגאדה יש פארק מיניאטורי משלה ובו דגמים מיניאטוריים של מבנים ומונומנטים ממצרים. בפארק תמצאו דגמים מוקפדים של הפירמידות בגיזה, מקדש לוקסור, הספרייה באלכסנדריה, מקדש אבו סימבל, סכר אסואן ועוד. מומלץ מאוד, ולא רק לילדים.

אתר  המוזיאון

עיר החול

בהורגאדה השכילו לנצל את החול המדברי שמסביב ליצירת מוזיאון פתוח המורכב מפסלי חול מרשימים. במוזיאון יש 42 פסלי ענק ו-17 תבליטים. המתחם מחולק לשניים – חלק אחד של אמנות היסטורית ובו פסלים ותבליטי חול של אתרים היסטוריים, דמויות מיתולוגיות, מצביאים צבאיים ועוד. בין היתר תראו פה פסלי חול של הפירמידות ושל הספינקס, של ספרטה, של נפוליאון, של פוסידון, של פגסוס ועוד. החלק השני הוא ארץ אגדות, ובה דמויות של גיבורי על ודמויות מונפשות ואזור מיוחד המוקדש לדיסני. לעתים מתקיימות במקום סדנאות לילדים.

פסלי חול מרשימים בעיר החול | צילום: Tamakhin Mykhailo, שאטרסטוק

פסלי חול מרשימים בעיר החול | צילום: Tamakhin Mykhailo, שאטרסטוק

פארק המים מאקאדי

משפחות שמגיעות להורגאדה ייהנו מפארק המים מאקאדי (Makadi), אחד מפארקי המים הגדולים במצרים ובו למעלה מחמישים מגלשות מים, כמה בריכות, מסלול לשייט אבובים ועוד אטרקציות רטובות ומרעננות.

אתר הפארק

האקווריום

אם אתם רוצים ליהנות מהעולם התת ימי של הורגאדה מבלי להירטב, תוכלו לעשות זאת באקווריום שממוקם באזור א-דהאר. זהו גם אתר מצוין לזהות בו את המינים השונים שפגשתם במהלך השנירקול או הצלילה. האקווריום מציג מינים שונים החיים בים האדום, ויש בו 24 גלריות שונות, כמו גם תצוגת יער גשם, מיני גן חיות, אקווריום ימי, אקווריום מים מתוקים ותעלת כרישים.  אחת החוויות המסעירות שהאתר מציע היא צלילה עם כרישים.

אתר  אינטרנט

שייט בצוללת סינדבאד

אפשרות טובה וקצת יותר מסעירה למי שרוצה לחוות את העושר התת ימי של הורגאדה מבלי להירטב, היא לשוט בצוללת סינבאד (Sindbad).  זוהי הצוללת התיירותית היחידה בים האדום, והיא יורדת לעומק 25 מטר מתחת לפני הים ומאפשרת לראות את שונית האלמוגים הססגונית על שלל הדגים והיצורים החיים בה דרך 18 חלונות פנורמיים.

אתר הצוללת

קניות בבזאר אל דהאר

בזאר אל דהאר (El Dahar) שבעיר העתיקה הוא גן עדן לחובבי הקניות. זהו בזאר מצרי אותנטי שברחובותיו הצרים יש בניינים ישנים, חנויות ססגוניות והמון דוכנים קטנים שמוכרים הכל מכל – בגדים, שטיחים, תבלינים, נרגילות, עבודות יד ועוד המון דברים שתשמחו לקחת כמזכרת הביתה. השוק מלא חיים במיוחד משעות הבוקר המאוחרות ועד שעות הערב המוקדמות אחרי השיטוט תוכלו לשבת באחד מבתי הקפה.

טיולי יום

הורגדה מהווה בסיס מצוין לטיולי יום לכמה מהיעדים המרתקים ביותר במצרים, גם אם חלקם ארוכים מאוד. מאחר ומדובר בימי טיול ארוכים מאוד, מומלץ להצטרף לסיורים מאורגנים שכן בלתי אפשרי לקיימם ליום אחד בתחבורה ציבורית. חברות רבות מציעות סיוריןם מאורגנים מהורגאדה. אחד הסיורים המומלצים יוצא מהורגאדה ללוקסור, המרוחקת כארבע שעות נסיעה מהורגאדה. בעיר, ששוכנת על הגדה המזרחית של נהר הנילוס, נמצא מתחם המקדשים הגדול במצרים וניתן  להתרשם בה בין היתר ממקדש לוקסור, ממקדש כרנך, מהנקרופוליס של תבאי ומעמק המלכים בו נמצאים הקברים שנבנו לפרעוני הממלכה החדשה. לא במקרה זכתה לוקסור לכינוי "המוזיאון הפתוח הגדול בעולם".

המקדשים של לוקסור הם יעד לטיול יום פופולרי מהורגאדה

המקדשים של לוקסור הם יעד לטיול יום פופולרי מהורגאדה

טיול יום מומלץ נוסף הוא לקהיר, בירת מצרים, ובעיקר לגיזה הסמוכה. כדאי לקחת בחשבון שבשל הנסיעות הארוכות מדובר ביום טיול מלא שנמשך עמוק לתוך הלילה וסביר להניח שתבלו חלק ניכר מהיום בשינה לא נוחה באוטובוס. מצד שני, זוהי הזדמנות נהדרת לראות את הפירמידות המפורסמות ואת הספינקס.

מפת הורגאדה והאזור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות ממצרים

הבוסתנים בהר הגבוה בסיני: תחת גפנם ותחת תאנתם
הבוסתנים בהר הגבוה בסיני: תחת גפנם ותחת תאנתם

חקלאות הבוסתנים העתיקה במרומי סיני היא בת מאות שנים, אך רק במאמץ, ברגל, בשוטטות בוואדיות מחוץ לשבילי התיירות, ניתן לגלותה. שבטי הבדואים בהר הגבוה עדיין שומרים עליה, אבל השינויים באורח החיים מהווים סכנה למורשת הייחודית. האם הפלא הזה ...

מסלולי הליכה בהר הגבוה בסיני
מסלולי הליכה בהר הגבוה בסיני

קשה לתפוס כמה פשוט להתארגן מהבית לטיול ב"הר הגבוה" בסיני. הקורונה מאחורינו, סיני פתוחה למעבר 24 שעות ביום, הוכשרו מדריכים חדשים מקרב הבדואים ועוד ועוד בוסתנים נפתחו בהרים ללינת מטיילים. במרחק של  שעתיים נסיעה מהגבול בטאבה מגיעים לאזור ...

"יצירת חיי": ריטריטים ומוזיקה בסיני
"יצירת חיי": ריטריטים ומוזיקה בסיני

שקט, פשטות, צלילים, מנוחה, קלילות, ים, משחק, נגינה, יחד, שירה, הרים, לבד, יצירה, עוד שקט, שפיות, פירגון, צחוק, עוד צלילים, שלום בפנים, שלום בחוץ, כוכבים, טחינה, היכרות, מגע, גמישות, שמחה, א ה ב ה. רפי קלמר חזר לסיני ...