תפריט עמוד
1. הבזאר הגדול באיסטנבול
שום דבר לא יכול להכין את הבאים בשעריו של הבזאר הגדול (Kapali Carsi, "השוק המקורה") באיסטנבול, שהוא אחד מהשווקים המקורים הגדולים בעולם, לפנטזיה המזרחית שכמו לקוחה מסיפורי אלף לילה ולילה. פשוט לתעות במבוך הענקי שסמטאותיו הציוריות מזמנות שפע של סחורות ומציאות מבלבלות חושים – מכלי כסף ותכשיטי זהב ועד מזכרות ושטיחים. זה המקום להפעיל את כישורי המיקוח. אל תחמיצו גם את שוק התבלינים המצרי הסמוך ואת שוק כלי העבודה המתנהל בסמטאות המקבילות למפרץ קרן הזהב.
עונה מומלצת: כל השנה, אך עדיף לדלג על יולי ואוגוסט, כשהשוק גדוש תיירים
הגעה: הבזאר הגדול נמצא במרכז העיר, והכניסה אליו היא דרך ארבעה שערים

2. לואי ויטון ורחוב 57 (East), ניו יורק
ברחוב 57 (East) נמצאת חנות הדגל של לואי ויטון (Vuitton
Louis), מהמעצבים הנחשבים ביותר בעולם כיום. החנות, שתוכננה בידי האדריכל הסלבריטאי פטר מרינו, היא בעצם גורד שחקים המאכלס בוטיק יוקרתי במיוחד, עמוס בגדים ופריטי אופנה כמו תיקים, נעליים ומה לא. מחיריהם של אלה מתחרים במחיריהן של עבודות האמנות והעתיקות המוצעות גם הן למכירה בחנות. מי שמחפש מציאות במחירים שפויים יותר, מוטב שיבקר באחת ממאות החנויות האחרות שלאורך הרחוב, המציעות ממכנסי ג'ינס ועד הגדג'טים החדישים ביותר.
עונה מומלצת: כל השנה

שטיח של גלריה אנטוליה, קפדוקיה
צילום: Gallery Anatolia

מיקום: East 57th Street

3. שטיחים בקפדוקיה

עמק גרמה (Goreme) בקפדוקיה
(Cappadocia) שבתורכיה משופע בחנויות של מרבדים מרהיבים מכל הסוגים, הדוגמאות והצבעים. זהו אחד העמקים היפים בקפדוקיה, ותושביו מתפרנסים מקדרות ומאריגת שטיחים. גלריה אנטוליה
(Gallery Anatolia), למשל, שנוסדה בכפר גרמה בשנת 1960, מציעה כיום מבחר מצוין ואיכותי במיוחד של שטיחים ומרבדי קילים האופייניים לאזור, וגם סדנאות שבמהלכן לומדים את אמנויות האריגה, הפקת המשי והשימוש בצבעים.
עונה מומלצת: אפריל־אמצע יוני, ספטמבר־אוקטובר
הגעה: מאיסטנבול – בטיסה סדירה לקאיסרי
(kayseri), בירת קפדוקיה, ומשם ברכב לכפר גרמה, הנמצא בסמוך לעיר אורגופ (Urgüp); מאנקרה – בטיסה לקאיסרי או ישירות ברכב

4. ליין קרופורד בהונג קונג
ללונדונים יש את הרודס (Harrods), ולהונג קונג יש את ליין קרופורד
(Lane Crawford) – מקדש האופנה של העיר. בוטיק הדגל החדש של הרשת היוקרתית שוכן במרכז הפיננסים הבינלאומי של העיר
(International Finance Center). החנות  תוכננה על ידי משרד הארכיטקטים הקנדי הנחשב יאבו־פושלברג (Yabu-Pushelberg), ושווה ביקור גם אם לא מתכוונים לבזבז בה את כל תקציב הקניות.
עונה מומלצת: כל השנה
הגעה: מתחם IFC נמצא בצפון־מערב האי הונג קונג, ובו ממוקמת תחנת הרכבת Hong Kong

5. שוק לה בוקריה, ברצלונה
אף שזהו שוק לכל דבר, הסדר והניקיון כאן מופתיים, שלא לדבר על הסידורים היפהפיים של הירקות, הפירות, מיני הבשר, הדגים ומאכלי הים, הניצבים על דוכנים לצד תשעים סוגים של גבינות ספרדיות, זרי פלפל צבעוניים וגם, איך לא, זיתים מכל המינים. לה בוקריה (La Boqueria), מהאטרקטיביים שבשוקי ברצלונה, מסוגל להביא לדבר עברה גם את נחושי הדיאטה שבנו – אי אפשר שלא להתפתות לטעום מהאוכל הנפלא בדוכן El Quim de la Boqueria בשוק.
עונה מומלצת: כל השנה
הגעה: אפשר להיכנס ללה בוקריה משדרות לה רמבלה שבמרכז העיר

6. שוק פורטובלו, לונדון
אי אפשר להיות בלונדון בלי לבקר לפחות פעם אחת בשוק פורטובלו
(Portobello Market), הססגוני בשוקי לונדון, שהיה כבר מזמן למוסד. אפשר להתחיל את מסע הקניות ברחוב פמברידג' (Pembridge Road) האופנתי, ולהמשיך לרחוב פורטובלו, שם נמצא השוק, הגדוש באלפי דוכנים. השוק פתוח בכל יום שבת — מומלץ להגיע מוקדם בבוקר, לפני שהוא נמלא אנשים עד אפס מקום, להלך בין דוכנים של עתיקות, תכשיטים, כלי פורצלן, תקליטים ישנים ובגדים משומשים ועתיקים, ולשוטט בשוק האוכל הצפוף.
עונה מומלצת: כל השנה
הגעה: מגיעים ברכבת התחתית (תחנות Notting Hill או Ladbroke Grove) או באוטובוס

7. רחוב בלור, טורונטו

תה רוסי בחנות הכלבו הולט רנפרו שבטורונטו. כאן אפשר לקנות את כל מה שיש במנהטן בכ-25 אחוזים פחות

בדומה לשדרה החמישית של מנהטן, רחוב בלור
(Bloor) הוא מקור לא אכזב לכל מותגי תבל, אבל בניגוד לשדרה, והודות לדולר הקנדי החלש יחסית לזה האמריקאי, המחירים פה אטרקטיביים הרבה יותר. אין מקום שמדגים זאת טוב יותר מאשר הולט רנפרו
(Holt Renfrew), חנות הכלבו הקנדית המובילה. את כל מה שיש במנהטן אפשר לקנות כאן בכ־25 אחוזים פחות. גם בקניון איטון
(Eaton Centre) החדיש והידידותי, הנמצא לא רחוק מרחוב בלור, יש מגוון גדול של חנויות, מפשוטות ועד יוקרתיות, ובהן סחורות שוות לכל כיס.
עונה מומלצת: כל השנה, בפרט יוני־ספמטבר
הגעה: רחוב בלור נמצא בדאונטאון טורונטו, אונטריו. קניון איטון נמצא בפינת הרחובות קווין
(Queen) ויאנג (Yonge)

8. סנטרל קוטג', ניו דלהי
המבנה הענקי שבו שוכנת החנות סנטרל קוטג' אינדסטריז
(Central Cottage Industries) הוא המקום לחפש סחורות איכותיות המגיעות מרחבי הודו – שטיחים, צעיפי פאשמינה, עבודות אמנות ומלאכת יד, וכמובן סארי אלגנטיים עשויים משי, המסודרים בערימות ענקיות שקשה להתנתק מהן. גם למי שלעולם לא תלבש סארי מומלץ לרכוש אחד, ולו רק כדי לזכות בפרס הראשון במסיבת פורים. המחירים כאן קבועים, כך שאין טעם להתמקח – את זה תוכלו לעשות באלף חנויות אחרות בהודו.
עונה מומלצת: כל השנה
הגעה: בטיסה למומביי, ומשם בטיסה לניו דלהי

9. השוק המקורה בווחקה, מקסיקו
ווחקה (Oaxaca), עיר הבירה של מחוז ווחקה, ידועה בעיקר בזכות השוק המקורה הענקי הניצב במרכזה. בשוק הזה יש הכל, בכלל זה המון דוכנים שמציעים את המאכלים האופייניים למחוז כולו: מומלץ ללגום פה שוקולד חם ועשיר, העשוי מפולי קקאו מקומיים ומנומר באבקת קינמון ושקדים, לנגוס בקסדייה, גבינה מותכת בין שתי טורטיות פריכות, ולשטוף את העיניים בחולצות הרקומות, במסכות המעוטרות, בכדים ובאלפי הפריטים האחרים, המצטיינים במוטיבים מקומיים שובי עין.
עונה מומלצת: כל השנה
הגעה: בטיסה סדירה מתל אביב למיאמי, פלורידה, משם בטיסה למקסיקו סיטי, ומשם באוטובוס או בטיסה קצרה לווחקה

10. הקויפמרקט, אמסטרדם
החסכנות המפורסמת של ההולנדים באה לידי ביטוי באהבתם לשווקים, הזולים יחסית ובעיקר מקסימים. אחד האהובים והפופולריים שבהם הוא הקויפמרקט (Cuypmarkt), המשתרע כמעט לכל אורך רחוב אלברט קויפ
(Albert Cuypstraat), ואפשר למצוא בו בגדים, תיקים, פרחים, נעליים, פירות, גבינות, תמרוקים, והמון דוכני דגים ושרצים. מי שרעב, מוזמן לנגוס בלחמנייה עם הרינג, בצל ומלפפון כבוש.
עונה מומלצת: מאי־אוקטובר
הגעה: השוק נמצא ברובע De Pijp, במרחק דקות נסיעה מהתחנה המרכזית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.