תפריט עמוד

איך מתכננים חופשה בחו"ל בלי לקרוע את הכיס

בשביל להעריך נכון את עלות החופשה בחו"ל אתם צריכים לקחת בחשבון גם את ההוצאות הקבועות והעקיפות. לא רוצים לחרוג מהתקציב? הנה כמה טיפים שיהפכו את החופשה הבאה למשתלמת יותר

ישראלים אוהבים לטוס לחו"ל וכמעט מדי שנה נשבר שיא במספר הטיסות היוצאות מנמל התעופה בן גוריון למגוון יעדים ברחבי העולם. אם נכנסים לעובי הקורה, מגלים למשל שהאורך הממוצע של חופשה משפחתית מעבר לים הוא שבוע ושכ-25% מהמשפחות מתכננות לבדן חופשות של 10-12 ימים באירופה. לשם השוואה, הורים שמרחיקים עם הילדים עד ארצות הברית או תאילנד כבר ינצלו את ההזדמנות על מנת לבקר שם בין שבועיים לשלושה שבועות.

מבחינת עלויות, משפחה ממוצעת מוציאה באזור הקרוב של אגן הים התיכון כ-4,000 דולר על חופשה, בעוד באירופה הקלסית ההוצאות יסתכמו סביב 6,000 דולר. מטבע הדברים, צריך לבחון כל מקרה לגופו ולהביא בחשבון את רמת הטיול, רמת בתי המלון ולוח הטיסות – אך ההערכה היא שטיול משפחתי ביעדים רחוקים כבר יעלה 8,000 דולר ומעלה.

המסקנה הברורה היא שחופשה בחו"ל עולה כסף ודורשת היערכות מוקדמת מבחינת התקציב. בהקשר הזה, החדשות הטובות הן שבהחלט ניתן לחסוך בהוצאות בלי להתפשר כמעט על שום דבר.

כך תדעו מה העלות האמיתית של החופשה

חופשה משפחתית בחו"ל הופכת להיות יקרה יותר מהצפוי כאשר היא לא מתוכננת בצורה נכונה. הטעות הנפוצה בהקשר הזה היא לחשב את עלות הטיסה, בתי המלון והאטרקציות – אבל לא את אובדן ימי העבודה ואת כל התשלומים שממשיכים לרדת מחשבון הבנק או מכרטיס האשראי בלי קשר למיקום הגיאוגרפי הספציפי שלכם ברחבי העולם.

במילים אחרות, גם במהלך הטיול אתם משלמים משכנתא או שכירות וגם הוראות קבע לא ממש יוצאות לחופש. רק אם תכניסו לרשימת ההוצאות הזמניות שמושפעות ישירות מהטיול את ההוצאות העקיפות שמלוות אתכם גם בשגרה, תדעו מה התקציב הנכון למימון ימי החופשה.

שנית, העלות האמיתית של החופשה מושפעת מהדברים הקטנים שמצטברים לכדי הוצאה גדולה. כמעט כל משפחה יודעת כמה דולרים או אירו היא החליפה משקלים, אבל קשה מאוד לעקוב אחרי הוצאות ספונטניות על נשנושים ומתנות ועל כסף שהולך על תחבורה ציבורית, נותני שירותים, חניה בקרבת אתרי התיירות, כניסה לאטרקציות וכן הלאה. אם אתם לא רוצים לקרוע את הכיס ולהגיע למצב שצריך לממן את החופשה עוד הרבה אחרי שהיא מסתיימת, לא תהיה ברירה אלא לרכז יחד את ההוצאות באשראי ובמזומן ולהגדיר תקציב יומי.

איך יודעים כמה זה אמור לעלות?

השאלה המתבקשת היא כיצד בכלל קובעים את התקציב. גם אם מבינים את החשיבות של הערכה ראשונית לעלות הצפויה של הטיול, צריך לזכור שמדובר בשלב מוקדם שבו אין עדיין תכנית מפורטת.

דרך אחרת לקבוע את התקציב היא להפריד בין עלויות ישירות קבועות שלא תלויות באורך הטיול, לבין עלויות לכל יום. הקטגוריה הראשונה מורכבת מטיסה, הגעה לנתב"ג וחזרה, הגעה למלון, ציוד מתכלה לנסיעה ומתנות למשפחה ולקולגות, בעוד בקטגוריה השנייה נמצא עלויות לינה, רכב, אוכל, ביטוח, טלפונים ואינטרנט.

דרך נוספת להעריך את העלויות היא להתייחס רק לארבע ההוצאות הכי גדולות – טיסה, מלון, רכב ואוכל ולהשתמש באתרי אינטרנט להשוואת מחירים. ככל שתעשו מוקדם יותר את החישוב הזה, כך לא תסבלו מהתאהבות ביעד שבכלל לא רלוונטי עבור מסגרת התקציב שלכם. לחילופין, התקציב ישמש אתכם לתכנון מוקפד של החופשה ולהערכה ריאלית שעולה בקנה אחד עם ההכנסות ושאר ההוצאות שמחכות לכם בבית.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.