תפריט עמוד

ליסבון: 10 המקומות והחוויות שאסור להחמיץ

ליסבון היא עיר נהדרת לטייל ולבלות בה. כיכרות יפות, רבעים עתיקים, נקודות תצפית, טיילת לאורך הנהר, מסעדות ומקומות בילוי ליליים, שווקים תוססים וחנויות ייחודיות - הנה כמה מהמקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ בליסבון

ליסבון, בירת פורטוגל, היא אחת הערים הנהדרות באירופה. זוהי עיר מלאת קסם שמציעה שילוב מנצח של ישן וחדש, אדריכלות עשירה, אתרים היסטוריים, מוזיאוני אמנות מצוינים לצד מוזיאוני נישה ייחודיים ומרתקים, שכונות מלאות אווירה, נופים נפלאים, מזג אוויר נהדר וגם חיי לילה תוססים ואוכל משובח. הנה כמה חוויות ומקומות שלא כדאי לוותר עליהם במהלך ביקור בליסבון:

1. ביקור במנזר ז'רונימוש

מנזר ז'רונימוש (Mosteiro dos Jerónimos), הנמצא ברובע בלם במערב העיר, הוא אחד מסימני ההיכר של ליסבון.  המנזר המרהיב, שנבנה במאה ה-16, הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו הודות לארכיטקטורה המאנולינית המצועצעת עם שלל העיטורים שפרחה בפורטוגל במאה ה-16, החצרות הנהדרות והחשיבות ההיסטורית שלו. המנזר נבנה לכבודו של מגלה הארצות הפורטוגלי ואסקו דה גאמה, שגילה את נתיב השייט מאירופה להודו, והוא אף קבור במנזר. בשל קרבתו של המנזר לנהר הטז'ו, ספנים רבים באו להתפלל בו בטרם יצאו להפלגה.


מנזר ז'רונימוש. פנינה ארכיטקטונית ומסימני ההיכר של העיר | צילומים: שאטרסטוק

2. תצפית ממגדל בלם

סמוך למנזר ז'רונימוש שוכן עוד אתר המזוהה עם העיר – מגדל בלם (Torre de Belém) הניצב על גדת נהר הטז'ו ברובע בלם. המגדל המבוצר נבנה בראשית המאה ה-16 כשער כניסה ימי מרשים לעיר לציון גילוייו של ואסקו דה גאמה, אשר יצא למסעותיו מליסבון, וכן כחלק ממערכת הגנה על גדות הנהר. גובהו 35 מטר והוא מעוטר במוטיבים ימיים מגולפים באבן. ממרפסת התצפית שבקומה העליונה נשקף נוף נהדר של העיר ושל שפך הנהר לאוקיינוס.
כתובת: Avenida Brasilia


מגדל בלם, ממנו נשקפת תצפית נהדרת על האזור

3. מאפים מתוקים בפסטייס דה בלם

את הסיור ברובע בלם, על שלל האתרים ההיסטוריים שבו, כדאי לקנח ב-Pastéis de Belém, המאפייה המיתולוגית, שעומדת על תילה מאז 1837. כאן אפשר להתענג על המאפה המזוהה ביותר עם ליסבון, פשטייש דה נאטה – טארט פריך במילוי קרם וניל, שעליו זורים אבקת סוכר וקינמון. אל תוותרו על אכילת המאפה הזה לפחות פעם אחת במהלך הביקור בעיר, ומומלץ במיוחד לאכול אותו במאפייה הזאת, כאן הוא מיוצר כבר קרוב ל-180 שנה על פי מתכון סודי, שנשמר בקנאות.
כתובת: Rua de Belém nº 84 a 92


מאפיית Pastéis de Belém. אם התאפקתם עד עכשיו, זה המקום לטעום בו את המאפה המקומי, פשטייש דה נאטה

4. טיול במבצר סאו ז'ורז'ה ורובע אלפמה

מבצר סאו ז'ורז'ה (Castelo de São Jorge), המבנה העתיק ביותר בעיר, שימש כארמון המלוכה במשך מאות שנים. המבצר שוכן בראש גבעה ליד רובע אלפמה, בנקודה הגבוהה ביותר בליסבון, והוא מוקף חומות וביצורים מרשימים, שניתן לטפס עליהם וליהנות מתצפית נפלאה על העיר. אחרי הביקור במבצר כדי לטייל ברגל ברובע אלפמה הציורי, העתיק ברובעי העיר. בתוך הבתים העתיקים יש היום מקומות בילוי עדכניים לצד מועדונים בהם מתקיימי מופעי פאדו.
כתובת: Rua de Santa Cruz do Castelo


מבצר סאו ז'ורז'ה החולש על העיר

5. אמנות במוזיאון גולבנקיאן

חובבי אמנות לא ירצו להפסיד ביקור במוזיאון גולבנקיאן (Museu Gulbenkian), המציג את אחד מאוספי האמנות הטובים בעולם. בתוך המבנה המרשים, המוקף בגנים מטופחים, נמצא אוסף של אספן האמנות ואיל הנפט הארמני קלוסטה גולבנקיאן. האוסף כולל יצירות מהמערב והמזרח, מאמנות של מצרים העתיקה ועד לאמנות מסוף המאה העשרים. יש פה ציורים של פרנס הלס, רובנס, רמברנדט, מאנה, מונה, דגה ורנואר, לצד אמנות איסלאמית, מטבעות עתיקים, פסלים, שטיחים מפרס ומתורכיה, עבודות פורצלן מסין, אמנויות דקורטיביות מצרפת ועוד ועוד.
כתובת: Av. Berna 45A, אתר המוזיאון


אמנות מהמזרח הרחוק במוזיאון גולבנקיאן | צילום: Rol247

6. כיכר קומרסיו

הכיכר המרכזית בעיר, Praca do Comercio, נבנתה במאה ה-18 כדי להמחיש את השפע והעוצמה של פורטוגל באותם הימים. הכיכר רחבת הידיים מוקפת בבניינים מרשימים, המאכלסים משרדי הממשלה ואת הבורסה, ובליבה ניצב פסל של המלך זו'ז'ה הראשון רכוב על סוס. שער ויקטוריה (Arco Da Victoria) מחבר את הכיכר עם מדרחוב אוגוסטה, אחד מרחובות הקניות הבולטים של ליסבון. ממרפסת התצפית שבשער יש פנורמה מקסימה על העיר. הכיכר מהווה נקודת מוצא מצוינת לטיולים בליסבון – מצידה הצפוני ניתן לעלות על חשמליות הנוסעות לרובע בלם וצידה הדרומי גובל בנהר, שם אפשר לטייל ברגל לאורכו או לעלות על אחת המעבורות החוצות אותו.


כיכר קומרסיו ושער ויקטוריה

7. עם הילדים בפארק האומות ובאושנריום

פארק האומות (Parque das Nações) הוא הרבה יותר מפארק – זהו מתחם ענק על גדות הטז'ו, אשר שימש לתערוכת אקספו 98. יש כאן טיילת ארוכה, מקומות בילוי, מלונות, מרכזי קניות, מסעדות, מרינה, מדשאות, רכבל ועוד. בפארק האומות נמצאת אחת מהארקציות המשפחתיות הגדולות בליסבון – האושנריום (Oceanário de Lisboa). זהו אקווריום מודרני, מהגדולים בעולם, ובו ארבעה אזורים, שכל אחד מהם מוקדש לאחד מהאוקיינוסים הגדולים ומדמה את סביבת החיים בו, עם יצורים ימיים אופייניים. יש כאן גם כרישים, דגים בשלל צורות, גדלים וצבעים ומינים שונים של ציפורים.
כתובת: Doca dos Olivais, Parque das Nações, אתר אינטרנט


מבקרים באושנרים. דגים, כרישים ויצורים ימיים נוספים

8. יום ולילה בבאירו אלטו

ליסבון מפורסמת בחיי הלילה התוססים שלה. אחד מאזורי הבילויים המוצלחים הוא באירו אלטו (Bairro Alto). הרובע האופנתי מורכב ממבוך של סמטאות תלולות, הגדושות במועדונים, פאבים, מסעדות, מועדוני פאדו, גלריות ובוטיקים ייחודיים. אל הרובע, הנמצא בראש גבעה, אפשר להגיע בכמה דרכים: אם אתם מרגישים מלאי מרץ וספורטיביים תוכלו לטפס במעלה הרחובות ורחובות-המדרגות. למי שמתקשה בטיפוס, יש שתי אפשרויות אחרות, מהנות במיוחד – לעלות לראש הגבעה במעלית Santa Justa המרשימה או לקחת את הרכבת החשמלית הצהובה שנוסעת במסלול תלול במיוחד, כמעט אנכי. מומלץ מאוד להסתובב כאן בשעות היום ולהתרשם מהאדריכלות המיוחדת, מהסמטאות הציוריות ותצפית נוף יפה על גגות העיר משדרת סאו פדרו די אלקנטרה (São Pedro de Alcântara).

סמטה ברובע באירו אלטו. מומלץ לחזור לכאן בלילה לבילויים עד אור הבוקר

אחרי יום טיול ברחבי העיר, חזרו לבאירו אלטו בשעות הלילה (לא לפני 23:00, אם אתם רוצים להיות חלק מהבליינים המקומיים), אז האזור שוקק חיים, עם אנשים המשוטטים ברחובות ובין המועדונים, בתי קפה ומסעדות מלאים עד אפס מקום ואווירה עליזה במיוחד.

9. קניות בשיאדו

רובע שיאדו (Chiado) הוא אזור הקניות המועדף על תושבי העיר. יש בו שילוב מוצלח בין בוטיקי מעצבים אופנתיים וחנויות מסורתיות בטעם של פעם, מרביתן מרוכזות ברחוב קרמו (Rua Carmo) וברחוב גארט (Rua Garette). לצד חנויות אופנה ועיצוב יש פה גם הרבה חנויות ספרים וחנויות נישה ייחודיות. ברובע יש מרכז קניות מצליח, Armazend de Chiado, עם 54 חנויות אופנה וקוסמטיקה וחנות גדולה של דיסקים וספרים של רשת Fnac. הרובע גדוש בבתי קפה, שכדאי לעצור בהם למנוחה בידיים עמוסות בשקיות, בהם בית הקפה המיתולוגי Café A Brasileira והקונדיטוריה האגדתית Confeitaria Nacional המפורסמת במאפים המסורתיים הנמכרים בה.


רחוב הקניות קרמו בברובע שיאדו. חנויות מסורתיות לצד בוטיקים אופנתיים

10. שוק האוכל ריביירה

שוק האוכל הגדול בליסבון, Mercado da Ribeira, הוא גן עדן לחובבי אוכל, עם היצע גדול של תוצרת טרייה ודוכני אוכל המאפשרים טעימה קולינרית מכל הטוב שיש לעיר להציע. במקום פועל מאז 1893 שוק מסורתי עם פירות וירקות טריים, בשרים, דגים, גבינות ועוד, שפתוח מדי יום עד חצות ובסופי שבוע (חמישי עד שבת) עד השעה 2:00 לפנות בוקר.


שוק האוכל מרקדו דה ריביירה עם דוכנים של המסעדות הטובות בעיר

באותו בניין יש היכל אוכל גדול ובו עשרות דוכנים של המסעדות הטובות בעיר, מה שמאפשר ליהנות מאוכל משובח במחירים זולים. שוק האוכל הומה תמיד ופופולרי מאוד בקרב תיירים ומקומיים כאחד.
כתובת: Av. 24 de Julho 50

הרצאת וידאו: פורטוגל

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. הילה שוורץ הגיב:

    ליסבון היא מדהימה! יש כל כך הרבה מה לחוות, לראות ולהנות. אני חיה וגרה ליסבון. אני עובדת יחד עם עסקים מקומיים שנותנים שעורי גלישה, בישול, אומנות ועוד. אז אם אתם מבקרים את העיר והייתי רוצה להוסיף לחוויה, אתם מאוד מוזמנים ליצור איתי קשר, או לעיין באתר שלי ולמצוא את הפעילות שמעניינת אותכם http://www.skillsgorilla.com. מקווה להיפגש בקרוב בליסבון היפה

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      היי רציתי לשאול שבוע בליסבון זה סבבה והאם אפשר רגלי לחרוש או שצריך מומיות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.