תפריט עמוד

פורטו: עשרת הגדולים

כנסיה בארוקית, תצפית על העיר, שייט בנהר, מוזיאון לאמנות מודרנית, שיטוט רגלי ברובע העתיק - עשרה דברים נפלאים שכדאי לראות ולעשות בפורטו, העיר השנייה בגודלה בפורטוגל

קשה לעמוד בפני קסמה של פורטו, העיר השנייה בגודלה בפורטוגל (אחרי ליסבון הבירה). העיר, ששוכנת בגדה הצפונית של שפך נהר הדואורו, היא עיר רומנטית להפליא, עם כנסיות בארוקיות, מגדלי פעמונים שמזדקרים מעל העיר, בניינים מרהיבים בסגנון הארט נובו וסמטאות צרות משובצות בחנויות ספרים ועתיקות, בתי קפה, מסעדות מצוינות ובתי יין שבהם אפשר לטעום את יין הפורט המקומי. הנה עשרה דברים נפלאים שלא כדאי להחמיץ בפורטו:


בתים צבעוניים ברובע ריביירה

1. לשוטט בריביירה
רובע ריביירה (Cais de Ribeira) הוא הרובע העתיק של פורטו, אשר הוכרז כולו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. הרובע, השוכן לגדות נהר הדואורו, הוא מעין מבוך מפתה של סמטאות צרות ומתפתלות השזורות במאפיות, בתי מלאכה וחנויות קטנות עם חזיתות מהודרות בסגנון הארט-נובו. בין לבין יש כיכרות יפות שמהוות מקום מפגש פופולרי בקרב המקומיים. חזיתותיהם של בתי הסוחרים העתיקים הפונים לנהר צבועות בשלל צבעים, ולאורך הנהר יש מסעדות ובתי קפה ההומים תמיד בתיירים ומקומיים. כל אלה הופכים את הרובע לכזה שתענוג לשוטט בו ברגל.


רובע ריביירה. מבוך של סמטאות צרות

2. תצפית ממגדל קלריגוש
כנסיית קלריגוש (Clerigos) היא כנסייה בארוקית מהמאה ה-18 ששוכנת באחת מהנקודות הגבוהות בעיר. מגדל הפעמונים המרשים ששוכן לצידה מציע תצפית נפלאה על פורטו, על נהר הדואורו, על קו החוף וביום יפה גם על עמק הדואורו, גמול נאה למי שיטרח ויטפס במעלה 240 המדרגות שבמקום אל ראש המגדל, בגובה 74 מטר. מומלץ במיוחד לעשות זאת בשעות אחה"צ המאוחרות, אז תוכלו לראות את המחזה המרהיב של השמש השוקעת מעל גגות העיר. כתובת: Rua São Filipe de Ner
           

מגדל קלריגוש וגגות העיר

3. לבקר בכנסיית סאו פרנסיסקו
כנסיית סאו פרנסיסקו (Sao Fransisco) הבארוקית מהמאה ה-18 היא אחת מהמרהיבות ביותר בפורטוגל ואולי אף באירופה, וזאת במידה רבה הודות לפנים הכנסייה מצופה כולו בזהב. גילופי הזהב מקשטים את המזבח הגבוה, את עמודי התווך ואת הקירות, כך שלאן שלא תביטו – תראו זהב. אחרי הסיור בכנסייה המרהיבה מומלץ לסייר גם בקטקומבות שמתחת לכנסייה. כתובת: Rua do Infante D. Henriqu


ביקור בכנסיית סאו פרנסיסקו

4. לשוט בנהר הדואורו
נהר הדואורו, אשר נשפך לאוקיינוס האטלנטי בפורטו, מתווה את אחת מתמונות הנוף היפות בפורטוגל, כשהוא מתפתל בנחת בין גבעות עטורות כרמים וכפרים עתיקים ומנומנמים. אחת מהחוויות שאסור להחמיץ בעת הביקור בפורטו היא שייט בנהר. למרות שהנופים העירוניים הנשקפים במהלך השייט נפלאים ממש, והשייט עובר דרך כמה מהגשרים המפורסמים של העיר כמו גשר Dom Luis, לא כדאי להסתפק בשייט עירוני וכדאי להצטרך לאחד מן המסלולים שנכנסים לפנים היבשת ומציעים טעימה מהנופים הירוקים והכרמים של עמק הדואורו. מי שלא מסתפק בזה יכול לנסוע ברכבת בעמק הדואורו, לבקר בכרמים וביקבים ולטעום את ין הפורט, גאוות המקום.


עמק נהר הדואורו והכרמים שמסביב

5. להאזין לקונצרט בבית המוזיקה
בית המוזיקה (casa de Musica), בתכנונו של רם קולהאס, הוא הרבה יותר מאולם קונצרטים. זהו מבנה ארכיטקטוני מרשים, מודרני ולא קונבנציונלי שכדאי לבקר בו גם אן אין בכוונתכם להאזין לקונצרט. האולם נבנה במסגרת ההכרזה על פורטו כבירת התרבות האירופית לשנת 2001, אבל בנייתו הושלמה רק ב-2005. במקום יש תכנית תרבותית מגוונת שכוללת קונצרטים של מוזיקה קלאסית, פאדו, ג'אז ואפילו היפ הופ. מומלץ להצטרף לסיור מודרך במבנה.
כתובת: Av. da Boavista 604-610, אתר אינטרנט                   
           


בית המוזיקה. הרבה יותר מאולם קונצרטים        

6. לטייל בשדרות אליאדוס
שדרות אליאדוס (Avenida Los Aliados) רחבות הידיים הן הלב הפועם של העיר. השדרות מלאות החיים משובצות משני צדיהן בבתי קפה, מסעדות וחנויות, בתים יפים ומבני ציבור מרשימים. אל תחמיצו את כיכר החירות (Praça da Liberdade), אחת מהכיכרות החשובות בעיר, ואת המבנה המרשים של בית העירייה.


שדרות אליאדוס, הלב הפועם של העיר

7. לבקר במוזיאון סראלבש
חווית הביקור במוזיאון סראלבש (Serralves) לאמנות עכשווית מתחילה עוד לפני שנכנסים למוזיאון. המוזיאון, הנחשב לאחד מהטובים בפורטוגל, שוכן במבנה לבן ומינימליסטי בתכנונו של אלבארו סיזה. הוא מוקף בפארק ירוק ומטופח עם מדשאות, עצים, פסלים אגמים וגן תבלינים. התצוגה במוזיאון כוללת אמנות פורטוגזית מ-1960 ועד ימינו לצד עבודות של אמנים בינלאומיים כמו אנדי וורהול, וכן תערוכות מתחלפות. בנוסף יש במקום וילה ורודה מ-1930 בסגנון הארט דקו שבה ניתן להתרשם מהארכיטקטורה והריהוט האופייניים לתקופה. בנוסף מתקיימים במוזיאון אירועי תרבות רבים.
כתובת: R. Dom João de Castro 210, אתר אינטרנט


מוזיאון סראלבש, המוקף בגנים מרשימים      
                     
8. לבלות בווילה נובה דה גאיה
העיר וילה נובה דה גאיה (VillaNova de Gaia) שוכנת בסמוך לפורטו, מעברו השני של נהר הדואורו, ומחוברת אליה באמצעות גשר דום לואיס המרשים. זהו אתר חובה לכל מבקר בפורטו הודות לאווירה הרומנטית, לטיילת השזורה בבתי קפה ומסעדות אופנתיות, לתצפית היפה של פורטו שמהצד השני של הנהר ובעיקר הודות לעשרות מרתפי יין בהם ניתן לטעום את יין הפורט המקומי. מומלץ לנסוע ברכבל המקומי כדי ליהנות מתצפית נוף מרהיבה. מלבד זאת יש בווילה נובה דה גאיה רצועת חוף ארוכה ויפה עם לא פחות מ-17 חופי דגל כחול של האיחוד האירופי. 


הגשר שמחבר בין פורטו לווילה גאיה דה נובה

9. לקנות ספר בחנות הספרים Lello
מעט מאוד חנויות יכולות להיחשב כאתר חובה לתיירים, וחנות הספרים Lello היא בהחלט אחת מהן. החנות נחשבת לאחת מהיפות והמיוחדות באירופה ומתהדרת בחזית ארט-נובו ובעיצוב פנים נאו-גותי עם קירות עץ מגולפים, חלונות ויטראז' וגרם מדרגות אדום מפואר שהפך לחביב הצלמים. יש גם בית קפה עם כמה שולחנות שבו אפשר לשבת ולספוג את האווירה. וכמעט שכחנו – יש פה גם מגוון עצום של ספרים, מרביתם בפורטוגזית אבל חלקם באנגלית, ומומלץ מאוד לרכוש פה ספר שיזכיר לכם את החנות הנפלאה הזו.
כתובת: Rua das Carmelitas, 144


חנות הספרים ללו, עם הויטראז'ים וגרם המדרגות המפואר

10. לשתות קפה במג'סטיק
בית הקפה המיתולוגי מג'סטיק (Majestic) שנפתח ב-1921 הפך למוסד מקומי, חביב המקומיים והתיירים. עיצוב הארט נובו המהודר, עם גילופי האבן, כסאות העץ המגולפים, שולחנות השיש, המראות ופסלי המלאכים גורם לו לככב ברשימות "בתי הקפה היפים בעולם". רשימת האורחים המפורסמים של בית הקפה ארוכה במיוחד וכוללת שחקנים, סופרים ומדינאים, והשמועה מספרת שג'יי קיי רולינג בילתה במקום שעות רבות בכתיבת הספר הראשון בסדרת הארי פוטר. ליד הקפה אפשר ליהנות מאחת מהעוגות המפורסמות של המקום. יש גם ארוחות צהריים וערב.
כתובת: Rua Santa Catarina, 112, אתר אינטרנט


חזית הארט נובו של בית הקפה המיתולוגי מג'סטיק

מפת פורטו:

לחצו להגדלה

 צילומים בכתבה: שאטרסטוק

 

הרצאת וידאו: פורטוגל

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפורטוגל

בית מרפא לבובות, ליסבון: זכרונות של ילדות
בית מרפא לבובות, ליסבון: זכרונות של ילדות

עמי בן בסט ביקר בבית החולים לבובות בליסבון, פורטוגל, ושמע מהעובדות במקום כי הן מקבלות בובות מכל רחבי אירופה, ובעצם מכל העולם, ויש רשימת המתנה של כמה חודשים. מתברר כי המקום הזה איננו רק בית מרפא לבובות וצעצועים ...

פורטוגל מחוץ למסלול
פורטוגל מחוץ למסלול

אי יפהפה, טירה עתיקה, חוף בתולי, כפרים ציוריים, עתיקות רומיות: בין אם אתם חוזרים לפורטוגל ורוצים לגלות אתרים למתקדמים, ובין אם אתם רוצים לשלב פנינים פחות מוכרות בטיול הראשון בפורטוגל, אספנו בשבילכם כמה מקומות מומלצים לביקור, בהם לא ...

פורטוגל – לטייל בתוך תפריט יין מפואר
פורטוגל – לטייל בתוך תפריט יין מפואר

"כמו לשבת לקפה עם אמן שתמיד הערכת - המפגש האישי והפיזי עם פורטוגל גרם לי להבין טוב יותר את היינות אשר היא מייצרת. בסוף אותו הטיול היה ברור לי, שלא רק שאני והיא ניפגש שוב - למפגש הבא ...