תפריט עמוד

אורלנדו: לבלות ולא לשלם

טיול בפארק ירוק, טעימות במבשלת בירה, ביקור במוזיאון ומצעד של מכוניות עתיקות. אפילו באורלנדו, הבירה העולמית של פארקי השעשועים, אפשר למצוא אטרקציות בחינם. צריך רק לדעת איפה לחפש

בואו נשים את הקלפים על השולחן: ביקור באורלנדו שבפלורידה יעלה לכם כסף. הרבה כסף. במיוחד אם הגעתם בהרכב משפחתי מלא מתוך מטרה לדלג בין כמה שיותר פארקי שעשועים. אבל אפילו בבירת פארקי השעשועים העולמית אפשר ליהנות מאטרקציות מוצלחות בחינם, צריך רק לדעת איפה לחפש. בין אם אתם מטיילים בתקציב מוגבל או שהשמיים הם הגבול – תמיד נחמד לקחת פסק זמן מרכבות ההרים, הבתים המכושפים והתפוחים המסוכרים לטובת בילויים מסוג אחר, שלא יעלו לכם אפילו דולר אחד. הנה כמה הצעות:

פארק אגם אאולה
פארק עירוני יפה, ממש בלב אורלנדו, עם אגם גדול שברבורים שוחים בו, שבילי הליכה מסודרים, הרבה עצים מצלים ושפע של מדשאות רחבות ידיים שמזמינות לרבוץ עליהן, לפרוש מפת פיקניק או להשתולל ולהוציא עודפי מרץ (תלוי בגיל ובהעדפות הפרטיות). הפארק נפתח בשעה 6:00 בבוקר ונסגר רק בחצות, כך שבכל פעם שאתם צריכים לנקות את הראש מההמולה והדוחק של פארקי השעשועים, אפשר פשוט לקפוץ לכאן וליהנות מהשקט.

Lake Eola Park

195 N Rosalind Ave

פארק העצים הגדולים
שם הפארק הזה, שנמצא במרחק נסיעה קצרה מהעיר, אומר הכל: צומחים בו עצים גבוהים להפליא, כולל אלוף האלופים – עץ מחטני מסוג Bald Cypress, שמיתמר לגובה של 38 מטרים, והוא הגבוה מסוגו בארצות הברית. העץ האדיר הזה, שגילו נאמד ב-3,500 שנה, מכונה "הסנטור", על שמו סנטור מ.או. אוברסטריט, שתרם את השטח לטובת הפארק המקסים הזה. מלבד הצילום ההכרחי לצד הגזע המרשים, אפשר ליהנות כאן מהליכה נינוחה לאורך שבילי עץ שנמתחים דרך צמחיה עשירה ונופי ביצות האופייניים לאזור. ואם הרעב מציק בדרך, ברחבי הפארק פזורים שולחנות פיקניק. פתוח שבעה ימים בשבוע מהשעה 8:00 ועד שקיעת השמש. הכניסה בחינם.

Big Tree Park
צפונית ל- Longwood

פארק העצים הגדולים. שבילי עץ עוברים בין עצים גבוהים וצמחייה עשירה

העיר העתיקה
מדרום לשדה התעופה הבינלאומי של אורלנדו תמצאו את אולד טאון (Old Town), פארק שעשועים ומרכז קניות עם ניחוח של אמריקה משנות החמישים והשישים, זאת שכיכבה בסרטים כמו "דינר" ו"אמריקן גרפיטי". האטרקציות בפארק השעשועים עולות כסף, כל השאר בחינם. בערבים, החל מהשעה 19:00, יש מופעים מוזיקליים עליזים בסגנונות שונים, כמו לטינו או רוק של שנות השישים. להשלמת התחושה שהגעתם לאמריקה של פעם תורמים מצעדים עליזים של מכוניות ישנות (מהימים שהמוטו האמריקאי היה "כמה שיותר גדול יותר טוב") ושל אופנועים ענקיים ורעשניים.

Old Town
מידע על המופעים והמצעדים והוראות הגעה באתר האינטרנט

מוזיאון מורס לאמנות אמריקאית
קצת תרבות כדי למלא מצברים בין פארק שעשועים אחד למשנהו, ומהסוג שגם הילדים ייהנו ממנה. מוזיאון מורס לאמנות אמריקאית מכיל את האוסף הגדול ביותר בעולם של עבודותיו של לואיס קומפורט טיפאני, בנו של מייסד חברת טיפאני הידועה ואמן שעבד בעיקר בזכוכית ויצר ממנה עבודות מורכבות להפליא ויפהפיות בסגנון אר נובו. בין השאר, תראו פה מנורות, קערות, ויטראז'ים וחפצי אמנות שלו, וגולת הכותרת – חדר תפילה שלם משנת 1893, שכולו מקושט בויטראז'ים. עוד במוזיאון: אוסף של קרמיקה מסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, ציורים, איורים ואמנות דקורטיבית. הכניסה למוזיאון מורס אינה בחינם ועבור כרטיס למבוגר תשלמו 3 דולרים (ילדים מתחת גיל 12 נכנסים בחינם), אבל פעם בשבוע, בימי שישי בין השעות 16:00 ל-20:00, הכניסה חופשית ושווה בהחלט להגיע.

The Morse Museum of American Art
445 North Park Avenue, Winter Park
אתר אינטרנט

מוזיאון מורס לאמנות אמריקאית. עבודות מרהיבות של לואיס קומפורט טיפאני צילום: Hannes Grobe, Creative Commons CC-BY-SA-2.5

הגבעה המפחידה
ילדים, ולמען האמת גם ההורים שלהם, יצהלו משמחה למראה הזה: אתם עוצרים את המכונית על כביש משופע סמוך לאגם ואלס, מעבירים למהלך סרק (ניוטרל), מורידים את הרגל מהבלם, והמכונית מתחילה להידרדר דווקא במעלה הגבעה! איך זה קורה? האגדה מספרת כי במקום הזה, שזכה לכינוי "הגבעה המפחידה" (Spook Hill), נערך קרב אדירים על השליטה באגם בין תנין ענק וצ'יף אינדיאני. התנין קיפד את חייו בקרב, אבל רוחו, כך אומרים, שבה לנקום בכל מי שמנסה להתקרב לאגם. כך או אחרת, זוהי ההתנסות משעשעת, ובחינם.

Sook Hill
ליד Wales Hill

בירה אורגנית
סיור במבשלת בירה מעניין תמיד, שלא לדבר על הטעימות הנלוות, אבל כשהבירה היא אורגנית ומיוצרת מרכיבים טבעיים בלבד – ממש מתבקש לקפוץ לביקור. מבשלת אורלנדו (Orlando Brewing), הממוקמת בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית, מייצרת את הבירה האורגנית היחידה בעיר. בימים שני עד שבת בשעה 18:00 אפשר להצטרף לסיור בחינם ולצפות בתהליך הכנת הבירה. מייצרים פה 16 סוגי בירות ואם בלוטות הטעם שלכם התעוררו למראה נהרות הבירה שזורמים מהדוודים הגדולים, תוכלו להרוות את הצמא ב"חדר מזיגות", שמציע (בתשלום) מגוון נאה של בירות המיוצרות במקום. בערבים יש הופעות חיות של להקות מקומיות.

Orlando Brewing
1301 Atlanta Avenue
פרטים נוספים על המקום, התוצרת והסיורים באתר האינטרנט

ובכל זאת דיסני (בלי לשבור תוכנית חיסכון)
באורלנדו קשה לחמוק מחזונו של וולט דיסני ליצור עולם שכולו מתיקות, ניקיון ושמרנות. החזון הזה מתקיים לא רק בפארקים הנושאים את השם, אלא גם באזורים מסחריים הפתוחים לקהל הרחב. אחד המקומות הללו הוא טיילת דיסני Disney Boardwalk – אזור בילויים הבנוי בסגנון שנות השלושים שנושק לקו המים. המסעדות והמועדונים הרבים הפזורים כאן אינם בחינם, כמובן, אבל על הטיילת עצמה מתקיימים מופעי רחוב חינמיים, קונצרטים, הופעות של קוסמים וכדומה. עוד מנה גדושה של דיסני תקבלו באזור הנקרא דאון-טאון Downtown Disney Marketplace – אינספור חנויות ובוטיקים שינסו לפתות אתכם לפתוח את הארנק. אם תצליחו לעמוד בפיתוי, תוכלו לשוטט פה ופשוט ליהנות מהאווירה הדיסנית העליזה. מומלץ לעצור במרכז הדמיון של לגו Lego Imagination Center שמציע פעילויות בחינם לילדים. ואם אתם חייבים לקנות משהו, קפצו לדיסני מארט (Disney's Mart), חנות מציאוֹת שבה אין פריט שעולה יותר מ-10 דולר – פחות מחצי חינם במושגים של פארקי שעשועים.
באתר האינטרנט של דיסניוורלד תוכלו למצוא מידע נוסף על אזור הטיילת

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.