תפריט עמוד

מסעדות בשרון

נופי השרון מעוררי תיאבון, ומסעדות רבות ממוקמות בלב השדות או מול הים ומאפשרות ליהנות מאוכל טוב והרבה פסטורליה. הנה כמה מסעדות מומלצות באזור השרון

נופי שדות ירוקים או תצפיות על הים הכחול – ברחבי השרון פזורות לא מעט מסעדות טובים שנמצאות במיקומים מקסימים. הנה כמה המלצות למסעדות מצוינות בשרון, ואף מילה על אזור המסעדות ההומה בהרצליה פיתוח…

בית חנקין
בקצה מצוק כורכר המשקיף על מפרץ בנימין היפה ניצב בית קטן ולבן. מחלונותיו ומהמרפסת הצדדית נשקף נוף פנורמי על הים (ולמרבה הצער גם על תחנת הכוח המפלצתית של חדרה). כאן, בשנות השלושים של המאה שעברה, בנה גואל האדמות יהושע חנקין בית חלומות לאשתו אולגה. אלא שאולגה נפטרה ממחלה קשה בטרם הספיקו השניים לגור בבית היפה. בית הקפה מזכיר נשכחות מחיי משפחת חנקין ומהיסטוריה האזורית. על הקירות תלויות תמונות תקופתיות, האוכל מוגש בכלי חרסינה יפים, והנוף המדהים שפרוש למטה משלים את האווירה המיוחדת. התפריט פה הוא צמחוני, פשוט וטעים מאוד. בבקרים אפשר ליהנות מארוחה גדולה ומושקעת שמורכבת משתי ביצים, מבחר גבינות, סלט ירקות, לחם עם ריבה ביתית, מיץ הדרים וקפה (46 שקל). לילדים מוגשת גרסה פשוטה יותר הכוללת חביתה, מקושקשת או ביצת עין, ירקות פרוסים, לחם, גבינה לבנה ושוקו (28 שקל). אם באתם אחרי 12:00, מומלץ לפתוח במרק היום – בין האפשרויות המתחלפות, מרק בטטות בקרם חלב קוקוס, מרק פקעות שומר עם עדשים אדומות ומרק עדשים וירקות (26 שקל). מבין הסלטים אהבנו במיוחד את סלט הבריאות – מבחר של חסות ועלים ירוקים, עגבניות שרי, פטריות, פירות יבשים, שומשום וזרעי דלעת וחמניות, בצירוף רוטב נהדר שעשוי מיוגורט צאן, שום ונענע (46 שקל). הילדים העדיפו להתרכז בפסטות הביתיות וחיסלו צלחת של ספגטי ברוטב עגבניות ורביולי במילוי ארבע גבינות (42-45 שקל). למרות הרוח הקרירה שנשבה בחוץ, את הקפה התעקשנו לשתות בחוץ, אל מול הנוף הנפלא.

בית חנקין
כתובת: כפר הים, חדרה
שעות פתיחה: א'-ה' 9:00 עד לקוח אחרון, ו' 9:00 עד שעה לפני כניסת השבת, שבת מיציאת השבת עד לקוח אחרון
טלפון: 6214424–04
אתר אינטרנט

קפה מוסקט
המיקום של קפה מוסקט שובה לב – בקצה המזרחי של מושב אודים, צופה אל שדות ירוקים ופסטורליים. יש פה שלושה אזורי ישיבה שונים: בסככה פתוחה שמשקיפה לשדות, במרפסת סגורה או במבנה עצמו, צמוד לחנות היפה (שאליה נגיע בהמשך). אפשר היה לוותר על השמות המתחכמים של כמה מהמנות (הסלטים, למשל, נקראים על שם הגמדים של שלגיה, כולל סלט אפצ'י – לא ממש מעורר תיאבון), אבל מעבר לנפילה הקטנה הזאת, האווירה במקום כפרית ונעימה והאוכל טעים וברובו גם בריא. עד השעה 13:00 מוגשת ארוחת בוקר מצוינת וגדולה להפליא הכוללת ביצים, סלט ירקות, סלט חצילים, כמה סוגים של גבינות, מוזלי (יוגורט עם גרנולה וסילאן), לחם הבית, קפה ומיץ תפוזים (47 שקל). למגיעים מאוחר יותר מומלץ להזמין פלטת גבינות של משק יעקבס בצירוף כוס יין (51 שקל ליחיד, 96 לזוג), ואם אתם נמנעים ממאכלים עתירי שומנים, נסו את אותו סלט אפצ'י, שלמרות שמו הוא טעים ומלא בריאות – טבולה של קינואה ועדשים מונבטות בצירוף עשבי תיבול, בצל ועגבניה, מוגש עם טחינה או יוגורט (48 שקל). ילדים עד גיל 14 יכולים להזמין מנות פשוטות יותר, שמותאמות לחיך הצעיר, כמו חביתה ולצדה ירקות חתוכים וגבינת קוטג', פסטה ברוטב עגבניות או טוסט גבינה (35 שקל כולל כוס שתייה). בסופי שבוע המקום מתמלא עד אפס מקום, וכדאי מאוד להזמין מקומות מראש.
אחרי שאכלתם ושבעתם, צאו לשוטט בחנות הצמודה, שכמו בית הקפה, אף היא מורכבת מכמה אזורים. יש פה רהיטי עץ יפים במיוחד, חפצי נוי לבית, כלי בישול, מתחם לממכר בגדי תינוקות מקסימים וחנות של בגדי מעצבים.

מוסקט
כתובת: רחוב הדקל, מושב אודים
שעות פתיחה: א'-ה', שבת 9:00 – חצות, ו' 9:00 – 16:00
טלפון: 09-8858735
אתר אינטרנט

בית חנקין. ריהוט תקופתי, כלים נאים ונוף מדהים של המפרץ | צילום: אלון סיגוי

אנג'לינה
הוד השרון הופכת בשנים האחרונות למעצמת מסעדות ובשני רחובות מקבילים לא כל כך גדולים קמו מה מסעדות מוצלחות במיוחד. אחד המקומות שקשה לפספס בהם הוא קפה אנג'לינה, קפה-ביסטרו המעוצב בסגנון צרפתי. שווה לבוא לארוחת בוקר שכן אלו לא שגרתיות, וכוללות בין היתר ביצים עלומות על לחם תירס (52 ש"ח), ביצים עלומות עם סלמון ותרד (52 ש"ח) או גופרה בלגית עם פירות צלויים (46 ש"ח) למי שמעדיף בוקר מתוק. תפריט הערב כולל מנות ביסטרו קלאסיות כמו שניצל עם פירה וסלט (56 ש"ח), כבדי עוף בתבלינים על מצע פירה (56 ש"ח) או ריזוטו פירות ים (76 ש"ח). הכל טעים מאוד, וגם הקינוחים מצוינים. קרמבל תפוחים נהדר (36 ש"ח) ופרופיטרול עם גלידת בננה ורוטב שוקולד (36 ש"ח) הן שתי מנות שלא כדאי לפספס. יש מבחר עשיר של יינות וקוקטיילים ואווירה נעימה.

אנג'לינה
כתובת: הבנים 14, הוד השרון
שעות פתיחה: א'-ו' 8:00 – הלקוח האחרון, ש' 10:00 – הלקוח האחרון
09-7441444

על המים
מסעדת על המים נהנית ממיקום מצוין בחוף השרון בהרצליה, ממש על החוף. בניגוד למסעדות חוף אחרות שמרשות לעצמן להגיש אוכל סתמי במחירים יקרים, כאן מגישים מנות מצוינות של דגים ופירות ים במחיר שלא עולה על מחיריהן של מסעדות דגים המרוחקות יותר מקו המים. אפשר לשבת כאן לארוחת ערב רומנטית אבל גם ארוחת צהריים ביום שמשי של אמצע השבוע היא חוויה מענגת (ואז גם אפשר ליהנות ממחירי העסקיות). כדאי ללכת על המנות הפשוטות, כמו מנה מצוינת של טבעות וראשי קלמרי מוקפצים בשמן זית (54 ש"ח) או פילה מוסר ברוטב שום קלוי (99 ש"ח).

על המים
חוף השרון, הרצליה
שעות פתיחה: א'-ה' 23:00-12:30, ו'-ש' 23:00-9:00.
09-9501767


חנדל'ה
בית הקפה חנדל'ה שוכן במבנה שהיה פעם לול, ומשקיף מצד אחד לשדות ומצד שני לחממות התותים. אל תיתנו לפסטורליה להטעות אתם, שכן התפריט נלקח היישר מבתי הקפה של תל אביב: ארוחות בוקר מושקעות, פסטות, סלטים, כריכים וגם מנות בשריות. אחת מהמנות המפרסמות והמוצלחות של המקום, שהולידה גל של חיקויים במסעדות האזור, היא שקשוקה תרד וגבינת קשקבל (49 ש"ח), שנעשית עם כמויות לא חוקיות של שמנת מתוקה. כדי להשלים את השחיתות מומלץ לקנח בפבלובה הנהדרת (32 ש"ח).

חנדל'ה
גבעת ח"ן
שעות פתיחה: א'-ד' 24:00-9:00, ה' 01:00-9:00, ו' 01:00-8:30, ש' 01:00-9:00.
09-7603647

פיאנו פיאנו
מאז שנסגרה מסעדת ברקרולה סבלה כפר סבא ממחסור במסעדות טובות, והמבחר כלל בעיקר בתי קפה לצד מסעדות שיפודים עממיות. הפתיחה של מסעדת פיאנו פיאנו משנה קצת את התמונה. המסעדה, מבית היוצר של מסעדת "בליני" הוותיקה בתל אביב, מגישה אוכל איטלקי משובח במחירים סבירים. בין המנות הדקיקות אפשר למצוא פיצות דקיקות במגוון תוספות, סלטים מיוחדים ומגוון פסטות. כדאי לנסות את פפרדלה הציידים, פסטה פפרדלה עם נתחוני פילה, ציר בקר, פטריות שמפיניון ופורטבלו, מלפפון חמוץ ויין (58 ש"ח). יש גם מנות פסטה קלאסיות. האווירה נעימה והמטבח שקוף. מיקומה של המסעדה במתחם הקניות ג'י וריבוי המשפחות הופכים אותה לאידיאלית לארוחה משפחתית.

פיאנו פיאנו
כתובת: וייצמן 207, מתחם ג'י סנטר, כפר סבא
שעות פתיחה: א'-שבת 12:00 –  האורח האחרון
057-4449999 שלוחה 6350

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.