תפריט עמוד

נקמתו המצולמת של נוסע מתוסכל

כמעט 6,000,000 צפיות נרשמו לסרטון וידאו כנגד חברת תעופה אמריקאית, שסירבה לפצות נוסע על נזק שנגרם לגיטרה שלו במהלך טיסה. הכפר הגלובלי, גרסת יוטוב

בעבר, כשמטען של נוסע ניזוק במהלך טיסה, כל שנותר לו לעשות היה למלא טפסים ולחכות בסבלנות לפיצוי, שלפעמים הגיע ולפעמים לא. במקרה שהחברה התנערה מאחריות, רק מעטי מעט טרחו לפנות לעורך דין כדי לתבוע על נזק של כמה מאות דולרים. זה היה פעם. היום, יש דרך נוספת לפעול, כפי שאפשר ללמוד מהמקרה של המוזיקאי דייב קרול. קרול העלה לאתר יוטוב סרטון וידאו בן ארבע דקות וחצי בו הוא שר על עלילות הגיטרה שלו, שנשברה במהלך טיסה בחברת התעופה האמריקאית יונטייד. הגיטרה, ששרדה טיסות רבות בעבר, נזקקה לתיקון בסך 1,200 דולר, אולם ענקית התעופה סירבה לקחת אחריות ודחתה את בקשתו של קרול לפיצוי.

התגובה לא איחרה לבוא: קרול חיבר שיר קליט במיוחד, ומצויד בגיטרה (חדשה), קול ערב וקבוצת חברים עליזים ששיחקו את דמויות המפתח בסיפור העלילה הוא צילם סרטון וידאו ששוטח את פרטי המקרה, וכולל את שורת הפזמון הקליטה – United Breaks Guitars, יונטייד שוברת גיטרות.

ההצלחה של הסרטון היתה מסחררת. בתוך שלושה ימים צפו בו יותר מ-400,000 אנשים בכל העולם. אמצעי התקשורת הגדולים עלו על הסיפור והוא התפרסם, בין השאר, ברשת הטלוויזיה CNN וביומון הנחשב הניו יורק טיימס. חברת יונטייד מיהרה להתנצל בפני המוזיקאי הצעיר, אבל זה היה מעט מדי ובעיקר מאוחר מדי – את גל הצפיות בשיר כבר אי אפשר היה לעצור. נכון לכתיבת שורות אלה, הווידאו של קרול זכה ל-5,898,650 צפיות, והיד עוד נטויה. כדי לנצל את ההצלחה עד תום, קרול העלה ליוטוב עוד סרטון וידאו ובו שיר המשך לסאגת הגיטרה השבורה (יונטייד שוברת גיטרות 2), שאף הוא כבר עבר את רף חצי מיליון הצפיות.

מה סוד הקסם? צפו וגלו בעצמכם. אבל לפני זה, לסיפור המצחיק-העצוב הזה יש המשך לא צפוי: לפני ימים אחדים קרול טס שוב בחברת יונטייד, וכשהגיע ליעד גילה כי המזוודה שלו נעלמה. אנחנו מצפים בקוצר רוח לתגובה המצולמת.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.