תפריט עמוד

שווייץ: פעם מקלט אטומי, היום מלון אקולוגי

עמוק מתחת לפני האדמה, במקלט אטומי, שוכן מלון "אפס כוכבים". לצד הריהוט העתיק, אפשר למצוא כאן קירות בטון חשופים ומערכת איוורור רועשת, שהושארו כחלק מהחזון האמנותי

דווקא בשווייץ הנייטרלית ושוחרת השלום נמצא היחס הגבוה ביותר של מקלטים גרעיניים לעומת כמות האוכלוסייה. שווייץ בנתה רשת ענפה של מקלטים אטומיים שמסוגלים להגן על האוכלוסייה כולה. אפשר לקנא בשווייצרים ואפשר לטעון שהם מעט פרנואידים. כך או כך, אין להתפלא על כך שרבים מהמקלטים האטומיים בשווייץ נותרים חסרי שימוש ומשנים את ייעודם המקורי לייעודים מענגים מעט יותר: מרתפי יינות, חדרי כושר ואפילו מלון.

Null Stern Hotel, או בתרגום לעברית "מלון אפס כוכבים", ממוקם באזור אפנצל הפסטורלי, בסמוך לגבול עם אוסטריה. למיקום הזה יש חשיבות גדולה במיוחד שכן אחרי לילה בבונקר מתחת לאדמה הנפש משוועת לקצת אוויר צח וירוק בעיניים ואת אלה האזור מספק בשפע.

להפיכתו של הבונקר האטומי למלון אחראים האמנים והאחים התאומים פרנק ופטריק ריקלין. הם לא התאמצו להסוות את ייעודו המקורי של המלון, וזאת כחלק מהחזון האמנותי שלהם. קירות הבטון החשופים, הדלתות המשוריינות ומערכת האוורור האימתנית והרועשת עדיין שם. לאלה הוסיפו האחים טאץ' חמים ונעים, עם ריהוט עתיק.

חדר הרחצה הפשוט, שזאת הירידה אליו, הוא חלק מחוויה יוצאת דופן ומעוררת מחשבה

האחים מגדירים את המלון שלהם כמלון אקולוגי. במחשבה ראשונה זה נראה מעט מוזר, שכן רובנו מקשרים מלונות אקולוגיים לבקתות עץ השוכנות במעבה היער בקוסטה ריקה ולא למלונות העשויים בטון משוריין ושוכנים מתחת לאדמה. אבל קריאה של החזון של האחים באתר האינטרנט של המלון מבהירה את הנקודה: המטרה של המלון (ושל מלונות נוספים שהשניים מתכננים לפתוח) היא לתת חיים חדשים לנכסים שונים על ידי הפיכתם לעסקים ידידותיים לסביבה שמהווים חלק בלתי נפרד מהקהילה. הרעיון פשוט – טביעת הרגל האקולוגית שישאיר מלון שהוקם במקלט קיים מתחת לאדמה תהיה נמוכה בהרבה משל כל מלון שצריך להקימו מחדש, גם אם ייעשה בו שימוש בחומרי הבניין הירוקים ביותר.

פרטיות לא תמצאו כאן – באמת ציפיתם למצוא פרטיות במקלט אטומי? במלון יכולים להתארח בכל לילה עד 14 אורחים בשני חללים גדולים ללא מחיצות (בשעת מלחמה אמורים לשהות במקלט 200 איש). יש שש מיטות יחיד וארבע מיטות זוגיות. על התענוג הזה תשלמו בין 25 ל-30 פרנק שוויצרי ללילה.

הלינה במלון הזה היא אולי לא האפשרות הקורצת ביותר לתיירים מישראל למודת המלחמות, ובוודאי שהיא לא מתאימה לקלסטרופובים, אבל אם אתם מחפשים חווית לינה שונה מכל מה שהכרתם ומעוררת מחשבה, ייתכן וכדאי לכם ללון לילה אחד ב"נול שטרן".

פרטים נוספים והזמנות באתר המלון

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות משווייץ

ממתק שוויצרי: לוצרן
ממתק שוויצרי: לוצרן

עידית אלנתן ביקרה בלוצרן וגילתה שגם בעיר הזאת, בירתו של קנטון לוצרן השוכנת במרכז שווייץ, הכול מתוזמר בצורה מושלמת – נופים גלוייתיים של אגם תכלת והרים אלפיניים, אדריכלות עתיקה המשומרת להפליא, תחבורה ציבורית שאפשר לחלום עליה ומוזיאונים ופסטיבלים ...

קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה
קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה

"שלושת הימים הטובים ביותר של השנה" כך מכנים תושבי באזל את ימי הקרנבל השנתי הנחגג בסוף פברואר במהלכו  העיר הידועה ברוחה התרבותית זונחת לשלושה ימים את השגרה האלגנטית והמאופקת ומגלה פן שונה  של הומור משוחרר ושמחה מתפרצת באמצעות, ...

שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית
שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית

אפשר לסמוך על השוויצרים שלא רק יספקו למטיילים נופים יפים להפליא, אלא גם ידעו לשלב בתוכם רכבת שיכולה לעבור באופן חלק ומהיר בין מסילה צרה למסילה ברוחב סטנדרטי, בלי שהנוסעים ירגישו בכך. שליחת מסע אחר אונליין הצטרפה לנסיעת ...