תפריט עמוד

תיירות אקולוגית בישראל ובעולם

ארבעה גופים בינלאומיים של האו"ם יזמו פעולות לפיתוח תיירות בת קיימא, בימים אלה התקבל כחבר ליוזמה הזו גם גוף ישראלי - עמותת "תיירות אקולוגית ובת קיימא ישראל"

במבט ראשון תיירות נתפסת כפעולה אנטי סביבתית. במבט שני, תיירות המתנהלת בצורה נבונה, עשויה להעניק תמריץ לשמירה על ערכי טבע וערכי מורשת ולתרום תרומה חשובה לשמירה על המסורת והזהות של חברות המתקיימות בצד יעדי תיירות ברחבי העולם.

עוד על אקו תוריזם

ארבעה גופים בינלאומיים של האו"ם (*) יזמו פעולות לפיתוח תיירות בת קיימא, כלומר, תיירות הממזערת נזקים אקולוגיים, מגבירה מודעות לבעיות סביבתיות ותורמת לשמירה על ערכי טבע ומורשת. ליוזמה זו חברו ארגונים מובילים בתחומם כגון החברה האמריקאית של סוכני הנסיעות )ASTA), פדרציית מפעילי התיירות FTO, סוכנות הנסיעות Expedia והאגודה העולמית לתיירות אקולוגית (TIES).

בימים אלה התקבל כחבר ליוזמה הזו גם גוף ישראלי – עמותת "תיירות אקולוגית ובת קיימא ישראל". העמותה היא הנציגה הרשמית של ישראל ביוזמת הקריטריונים העולמיים לתיירות בת קיימא.

תיירים רבים מעדיפים לבלות את חופשותיהם באופן שאינו פוגע בסביבה, או אף תורם לה. מעתה יכולים גם תיירנים ישראלים לפעול רשמית כתיירנים אקולוגיים. כל שעליהם לעשות הוא לעמוד בתנאים ובקריטריונים שקבעה העמותה "תיירות אקולוגית ובת קיימא בישראל'. הקריטריונים האלה, שנקבעו על פי אמות מידה בינלאומיות, נחלקים לארבע קטגוריות ראשיות:

א. ניהול בר קיימא – ניהול יעיל לאורך זמן
ב. השפעות כלכליות חברתיות של העסק על הסביבה
ג. שימור מורשת תרבותית
ד. מקסום תועלת לסביבה

לכל קטגוריה נקבעו עשרות מדדים המודדים את השפעת העסק על הסביבה שבה הוא פועל. עמידה בקריטריונים אלה תציב את התיירות האקולוגית בישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות בעולם בפיתוח ובקידום תיירות בת קיימא.

העמותה "תיירות אקולוגית ובת קיימא ישראל" הכינה מדריך אינטרנטי, בעברית ובאנגלית, המנחה את התיירנים המבקשים ליישם את עקרונות התיירות האקולוגיות. המדריך נועד לשמש בראש ובראשונה "ארגז כלים" לתיירנים האקולוגיים, אך בה בשעה הוא מהווה מקור מידע, השראה והתייחסות בתהליכי התכנון והפיתוח, הניהול והשיווק של התיירות בישראל.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.