תפריט עמוד

שדות תעופה שלא כדאי לבקר בהם

ארזתם את המזוודות, לקחתם ימי חופש, אתם בדרככם לחופשה, נופשון או ביקור עסקי ומצפה לכם טיסה ארוכה. כשאתם נוחתים בשדה תעופה חדש, לא תמיד החוויה נעימה, לעיתים אפילו די קשה. אפילו במקומות שתצפו לקבלת פנים מפנקת בדרככם לאתרי נופש, מצפה לעיתים הפתעה לא כל כך נעימה. הנה כמה שדות תעופה שלא כדאי לבקר בהם.

זנזיבר – Zanzibar International Airport
חוויית החופשה באי האקזוטי הסמוך לחופי טנזניה, יכולה לעיתים להיטשטש כאשר מגיעים לשדה התעופה הבינלאומי של זנזיבר. שלא כמו מלונות הפאר שיגבו מכם תשלומים גבוהים, הרי ששדה התעופה לא עושה הרבה כבוד לאתר הנופש. דלפקי הקבלה המיושנים נמצאים מחוץ למבנה ועלולים לגבות מכם עמידה בתור תחת השמש הקופחת. לאחר שקילת המזוודה תאלצו לחזור ולסחוב אותה בעצמכם לנקודת איסוף הכבודה, ולהמשיך לעמדת ביקורת הדרכונים, שגם היא נמצאת באזור לא ממוזג.

טובים ושמחי לב תיכנסו לאולם ההמתנה הקטן והצפוף, שם תגלו שהמזגן לא ממש מצליח לצנן את האוויר ורמת החמצן רחוקה מלהשביע רצון. אולם ההמתנה מגובה בשתי חנויות דיוטי פרי קטנות ויקרות. האחת מציעה מגוון מזכרות מקומיות ואפריקאיות, כדוגמת תכשיטי המסאי המוכרים לכל מטייל בטנזניה, ואילו בשניה תמצאו מגוון עלוב של משקאות, סיגריות, ממתקים ומכשירי אלקטרוניקה.
למטוס תצעדו רגלית, לאחר שינחת ויסיים את פריקת הכבודה והנוסעים שהגיעו להחליפכם באי.

קולקטה Netaji Subhash Chandra Bose International – Airport
העלייה החדה בתנועת הנוסעים בהודו בשנים האחרונות מאלצת את הממשלה המקומית להשקיע כספים רבים בשיפור תשתיות התחבורה. שדות תעופה במדינה זוכים למתיחת פנים וטרמינלים חדשים הולכים ונבנים. גם בשדה התעופה של העיר קולקטה, המוכרת יותר בשמה הקודם כלכותה, הולך ונבנה טרמינל רביעי, לצידם של שלושת הטרמינלים הוותיקים, המשרתים טיסות בינלאומיות, טיסות פנים וטיסות מטען.
קולקטה היא העיר השלישית בגודלה בהודו והעיר השביעית בגודלה בעולם כולו. העיר התפרסמה בעבר בעיקר בזכות העוני הרב ששרר בה ושדה התעופה שלה הדגים היטב את העליבות הקיימת בעיר. אולם קבלת הנוסעים ישן, הפקידים לוקים באיטיות ובימים של שביתה כללית במדינת בנגל המערבית, שעדיין מזוהה עם הרעיון הקומוניסטי, תתקשו למצוא מונית שתיקח אתכם למרכז העיר. שדות התעופה של דלהי ומומבאי (לשעבר בומביי), יראו לכם פתאום מודרניים הרבה ביותר.

דלהי – Indira Gandhi International Airport
שדה התעופה על שם ראש ממשלת הודו לשעבר, אינדירה גנדי, מהווה את שער הכניסה הראשי להודו ורבים ממנהיגי העולם נחתו בו בשנים האחרונות. אולם הם, בניגוד לאזרח הפשוט, לא נאלצו להשתתף בחוויית המושבים הקשים, השירותים המלוכלכים, הרצפה המטונפת, המזגן הלא יעיל והצפיפות הרבה שיוצר המון האדם הגודש מדי יום את השדה. במקום גם מסתובבים כלבים המאומנים לחפש סמים וחפצי אומנות עתיקים.

לקראת משחקי חבר העמים הבריטיים שיערכו בעיר באוקטובר 2010, מבוצעות כיום בשדה התעופה בדלהי עבודות שידרוג. שני הטרמינלים הוותיקים נמצאים תחת שיפוץ, ולצידם הולך ונבנה טרמינל שלישי שישמש הן לטיסות פנים והן לטיסות חוץ.

סנגל – Léopold Sédar Senghor International Airport
המיקום המרכזי של שדה התעופה גורם לכך שחווית הביקור בטרמינל היא בלתי נמנעת למטיילים במערב אפריקה. בטרמינל בסנגל אי אפשר לנוח. אין מושבים, השומרים יאמרו לכם להפסיק לשוטט אם אתם משתהים במקום אחד יותר מדיי. התורים יכולים להגיע לזמן המתנה של שלוש שעות, ובכל מקרה עדיף להיות בתנועה מתמדת , אחרת יקיפו אתכם מוכרים של מיני דברים, או סבלים לא רשמיים שיציעו את שירותם.
למרות כל אלה, ישנם שירותים שאין בשדות תעופה אחרים במערב אפריקה כמו כספומט, ואפשרות לקניית אוכל. גם כאן מתעתד להיבנות שדה תעופה חדש, גדול יותר ואולי גם עם מושבים.

מוסקבה- Sheremetyevo International Airport
תאורה גרועה, ליכלוך, מקבץ מושבים מפלסטיק וספסלי מתכת מקבלים את פניכם בשדה תעופה במוסקבה.
כדי להשתמש בשירותים יש להצטייד ברובלים, וכדי לאכול עדיף להצטייד מבעוד מועד.
על המזוודות כדאי להשגיח שלא יעלמו ע"י סבלים מיוחדים וברקע להנאתכם מסכי טלוויזיה קולניים ושלל טיפוסים מפוקפקים.
גם כאן שדה התעופה בעיצומם של שיפוצים שידרוגים הגדלה ושיפור.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.