תפריט עמוד

המציאות טורקיזית מכל דמיון

אם תמיד חלמתם על חופשה באי טרופי עם חופים לבנים, יערות טרופיים, מי ים צלולים בצבע טורקיז והרבה שלווה – צאו אל האיים הפחות מיושבים ומתויירים של סיישל. התענוג אמנם בכלל לא זול, אבל יזכה אתכם בנופים מרהיבים של גלויות שיקיפו אתכם מכל עבר, במפגש עם בעלי חיים נדירים וצמחים שלא גדלים בשום מקום אחר, צלילה באתרים חלומיים וזלילה של מיטב מאכלי הים


למפת איי סיישל » 

האי לה-דיג (La Digue)
אל לה-דיג (La Digue) מגיעים במעבורת מהאי פרלין, הנמצא כארבעה קילומטרים וחצי ממנו. זהו אי שליו וציורי ואורח החיים בו נותר מסורתי. האי שימש כאתר הצילומים של כמה סרטים ידועים כמו "רובינזון קרוזו" ו"עמנואל".
בלה-דיג, יש כאלפיים תושבים ורובם עובדים במטעי הווניל והקוקוס או מתפרנסים מדיג ומבניית סירות. ה"מונית" המקומית היא עגלת השוורים. מספר המכוניות הממונעות מוגבל ותושבי המקום משתמשים בעיקר באופניים וזו גם הדרך הנוחה לסייר בעיר. אופניים ניתן לשכור עם הירידה מהמעבורת בעיר לה פאס (La Passe) בה יש גם מספר בתי קפה, מסעדות, מקומות לינה וחנויות מזכרות.
כדאי מאוד לערוך סיור אופניים או טיול ברגל בדרכים העוברות בין העצים העתיקים, מטעי הווניל והקוקוס והבתים הקולוניאליים, וליהנות מקצב החיים הנינוח של האי.בלה-דיג ישנם חופים מדהימים ביופיים, בהם משובצים סלעי גרניט עצומים, המשנים את צבעם מוורוד לאפור בהתאם לזווית השמש. חוף Anse Source D'Argent הוא אחד היפים והמצולמים ביותר בעולם. מי הטורקיז שלו שלווים ונעימים לרוב, והוא מאופיין בסלעי הגרניט הענקיים ובדקלים שמעטרים אותו. למרות היותו של החוף מתוייר מאוד, תמצאו כאן הרבה שקט ושלווה. אין כאן שפע של מסעדות ודוכני מזכרות כפי שניתן היה לצפות. לעומת זאת, אפשר למצוא כאן הרבה פינות מסתור בין הסלעים. בדרך לחוף כדאי לעבור ב- L'union Estate, בית אחוזה קולוניאלי מרשים שסביבו גנים יפים. בשטח האחוזה יש מפעל לייצור שמן קוקוס וניתן לצפות בתהליך הייצור. בנוסף יש בשטח האחוזה מכלאה של צבי ענק. הכניסה לאחוזה ולחוף היא בתשלום.
טיול נחמד נוסף, באופניים או ברגל, הוא לשמורת Veuve. זוהי רצועת יער צרה שבה ניתן לצפות בציפור הנדירה חטפית גן העדן.
סילואט

לפי הרומנטיקנים, שמו של האי סילואט ניתן לו על שם מבנהו, אשר נראה מלמעלה כחמוקיה העסיסיים של אישה. חובבי ההיסטוריה טוענים שהאי נקרא על שמה של האוניה אשר גילתה לראשונה את איי סיישל במאה ה-18. כך או כך, ההגדרה "גן עדן" לאי סילואט אינה מבטאת אפילו קמצוץ מיופיו הפראי, הבראשיתי. אם אתם אוהבים את החופשה שלכם יוקרתית, זה המקום בשבילכם.האי סילואט הוא ה-3 בגודלו בארכיפלג איי סיישל, ונמצא מרחק של שעת הפלגה במעבורת מהאי מאהה. על האי חיות 25 משפחות המועסקות על ידי הממשלה בשימור הסביבה ובהגנה על בעלי חיים וצמחים מהכחדה.אחד המלונות המפוארים באי הוא מלון לבריז. 110 וילות מעוצבות בעדינות המשתלבת עם פני האי, בהתאם לחוק הקיים בסיישל, לפיו אסור לבנות מבנה שגובהו עולה על עץ הקוקוס הגדל בסמוך לו. במלון האקסטרווגנטי יש 63 יחידות הבנויות על החוף, עם מרפסת כמעט על קו המים ופיסת חוף פרטית לכל אחת מהן. 17 וילות, אף זכו בבריכה פרטית משלהן, לחלקן חוף פרטי, וחלקן צופות להרים בעלי הנוף הפראי. השאר הן יחידות גן מפנקות, מרחק פסיעה מן החוף. החדרים, האמבטיות, המקלחונים – כולם בגדלים שערורייתיים, המיטות הזוגיות כל כך ענקיות שאפשר להגשים בהן חלום כפול – לישון בזוג – ובאלכסון. גולת הכותרת של המלון היא הסוויטה הנשיאותית. מתחם בן כשני דונם, עם לובי משלו ובמרכזו וילה בת 2 קומות, כל אחת היא בת 200 מ"ר ובה חדר שינה ענק, חדר אמבטיה שבמרכזו אמבטיה עגולה ענקית, מקלחון כפול ומרפסות מחופות עץ המשקיפות לבריכה הפרטית שלצידה גזיבו ענק. מדרגות חצובות בסלע מובילות לחוף פרטי, עם חול זהוב ורך שמשובצים בו סלע בזלת מפוסלים ע"י הרוחות ולמעט סרטנים קטנים הצצים ונעלמים חליפות בין הסלעים, לא תראו נפש חיה בטווח של קילומטרים. וכדי שאפשר יהיה לארח בנוחות, יש במתחם גם וילת אירוח מרווחת ומאובזרת.

מי שבכלל יירצה לצאת מהמלון, יוכל לצאת לטיולים רגליים באי. המלון תופס רק אחוז אחד משטחו של האי, והשאר הוא טבע פראי, יערות טרופיים וקרחות יער המשקיפות לאוקיינוס ההודי המתגלה מהן במלוא הדרו ועוצמתו. באי, בקרבת המלון, גם פועלת חוות צבי ענק, שמטרתה לשקם את אוכלוסיית הצבים באי, אשר הוכחדה כמעט לחלוטין על ידי המתיישבים הראשונים, שמכרו את הצבים שחיו במקום לצרכי מאכל במאוריציוס השכנה. מרכז הצלילה המשוכלל במלון מציע טיולי צלילה לאתרים יפהפיים ופעילויות מים שונות.

האי קוזן (Cousin)
ממערב לפרלין שוכן האי קוזן (Cousin Island), שהוכרז כשמורת טבע ב-1968. האי הגרניטי הקטן והמיוער, הוא ביתן של עשרות אלפי ציפורים, חלקן ציפורים נדירות שנמצאות בסכנת הכחדה. בנוסף לציפורים יש כאן בעלי חיים נוספים, בהם צבי ענק. כדי לשמור על האיזון האקולוגי מוגבל מספר המבקרים באי לעשרות בודדות ולכן אפשר להגיע לכאן בסיור מאורגן בלבד. האנשים היחידים שמתגוררים באי הם שומרי הפארק שגם מדריכים את הסיורים במקום. כשמתקרבים בסירה הקטנה לאי והרעש היחיד ששומעים הוא ציוצי הציפורים ממעבה היער התחושה נפלאה. בביקור באי חובה להצטייד בדוחה יתושים. מומלץ להירשם לסיורים מראש. מרבית הסיורים כוללים גם ביקור באי Curieuse ושנירקול ליד האי הסלעי St Pierre.

האי Curieuse
האי שוכן במרחק של כקילומטר וחצי מפרלין והביקור בו משולב לרוב עם ביקור באי Cousin, במסגרת הסיור המאורגן. העיקר כאן כמובן הוא הטבע, והסיור מומלץ לכל מי שיש לו עניין בבוטניקה. יש כאן צמחים אנדמיים רבים, ובסיור המודרך תזכו להכיר רבים מהם. בנוסף, גדלים כאן קינמון, וניל ואננס בר. יש גם ביצות מוקפות במנגרובים. כמובן גם כאן תזכו לראות צבי ענק, ובשפע. אתר מעניין נוסף הוא ביתו הקולוניאלי של רופא האי.

הסיורים המאורגנים לאיים אמנם יקרים, אך מומלצים ביותר ולא כדאי לוותר עליהם.
שתי החברות הגדולות שמציעות סיורים הן:
Creole Holidays
Mason's Travel

תוכניות הטיולים והמחירים דומים למדי בשתי החברות ומרבית הסיורים כוללים איסוף ופיזור בבית המלון וארוחת צהריים. הסיורים נמשכים לרוב חצי יום מה שמשאיר זמן פנוי לבטן-גב על החוף לפני או אחרי הטיול.

 

בשליחות מסע אחר אל הוודו בבנין, אפריקה (כתבת וידיאו)

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.