תפריט עמוד
•מיקום: ORURO בבוליביה

•תאריך: פברואר

מאות בני אדם מחופשים לשטנים ומפלצות, חובשים מסיכות ענק, קרניים ושנצים, רוקדים ללא הפוגה במשך שמונה ימים ולילות. שום דבר לא עוצר אותם, לא הקור, לא הגשמים ולא האוויר הדליל במרומי בוליביה. פסטיבל הדיאבלה או השטן הוא אחד השרידים החיים שנותרו מהמסורות האינדיאניות העתיקות שבדרום אמריקה. הפסטיבל שהוכר כפסטיבל מורשת עולמית על ידי יונסקו מתרחש מדי שנה בעיירה אורורו שבבוליביה.

מאז בואם של הספרדים התערבבו בטקסים גם אלמנטיים נוצריים ודמויות מהמיתולוגיה האינדיאנית הפכו לקדושים נוצרים. מוזיקת כלי נשיפה חלילים ותופים מלווה את אלפי המשתתפים בקרנבל. צ'ינה סופאי אשתו היפיפיה של השטן מגיחה מבין השטנים הרבים ומפתלת את גופה בריקוד מסובך כדי לפתות את מי שמתקרא המלאך מיכאל. רקדנים הלבושים כבני ממלכת האינקה נושאים עליהם סימבולים של הקונדור השמש והירח רוקדים לצד רקדנים הלבושים כעבדים שהובאו על ידי הספרדים כדי לעבוד במכרות הכסף.
משפחות שלמות מצטרפות כאשר המובילה היא האם – המטריאכית לבושה בצהוב אליה מצטרפים הבעלים לבושים באדום, הבנות בירוק והבנים בכחול. מחזות רחוב מועלים כשהסיפורים המרכזיים הם הכיבוש הספרדי וניצחון המלאך מיכאל על השטן. הניצחון נחגג בשירה ובריקודים שלמעשה
לא נפסקים מרגע תחילתו של הפסטיבל ורק מתגברים ככל שעוברים הימים. קבוצות רקדנים לבושות כשטנים רוקדות סביב מדורות ענק. הבירה משחקת כאן תפקיד מרכזי ורקדנים פשוט נופלים, נרדמים ומייד כשמתעוררים מתחילים שוב לרקוד. זוהי חגיגה אינידאנית אמיתית שנותרו עוד בודדות כמוה בעולם כולו. אונסק"ו מתכננת לתמוך ולהשקיע בחגיגות ולכן כדאי למהר ולראות לפני שהחגיגות יאבדו מטעמן העממי.

פרטים נוספים
כדאי להגיע מספר ימים לפני הפסטיבל כדי להתרגל לאוויר הדליל.

הכנות מיוחדות
חובה להזמין מקומות לינה מראש, אלפים מגיעים לקרנבל והעיר לא גדולה. אם לא תדאגו למקומות לינה תמצאו את עצמכם ישנים ברחוב.
כדאי ללבוש בגדים נוחים. להימנע ככל האפשר מהבירה המקומית, ההנג אובר שלה מזעזע. ומומלץ להשאיר כל דברי ערך במקום בטוח לפני שיוצאים לרחובות.
.
למי זה מיועד?
לסקרנים, חובבי אנתרופולוגיה, רקדנים ואוהבי חגיגות.

איך מגיעים?
מספר מצומצם מאוד של חברות תעופה מקיימות טיסות ישירות לבוליביה. מטיילים רבים טסים לארגנטינה, ברזיל, קולומביה או פרו, ונוסעים משם בדרך היבשה לבוליביה. כאשר תגיעו לבוליביה עצמה קחו רכבת או אוטובוס מלה פז לאורורו.

איפה להתגורר?
הסטנדרטים של בתי המלון באורורו אינם מרשימים במיוחד אבל המחירים זולים.
רשימה של בתי מלון מקומיים ניתן למצוא באתר

Terminal
כאן הסטנדרטים קצת יותר טובים מאשר במקומות האחרים שבעיר אבל אל תצפו לפאר והדר
כתובת – Rajka Rakovic Y Aroma, Oruro, Bolivia
טל – +591 (0) 5 253 317

Hotel Internacional Park
מלון שלושה כוכבים בסטנדרטים מקומיים.
כתובת – C. Rajka Backovic, Oruro, Bolivia
טלפון – +591 (0) 5276227
פקס – +591 (0) 5275187

HoSucre tel Gran
מלון שני כוכבים בסטנדרטים מקומיים.
כתובת – Calle Sucre # 510, Oruro, Bolivia
טל – +591 (2)5276800
פקס – +591(2)5254110

איפה לאכול?
אל תצפו למזון גורמה, המסעדות נפתחות בשעות הבוקר המאוחרות והרעבים יכולים לזלול משהו בדוכני הרחוב או בשני השווקים שבמרכז העיר.

מסעדות:

Coral
מחיר מנה עיקרית – פחות מ- 1 $
כתובת –6 de Octubre

Le Grill
מחיר מנה עיקרית – פחות מ- 1 $
כתובת – Bolivar

המזכרת שכדאי להביא
מסיכה של שטן

מזג האוויר

משש מעלות ועד 19 מעלות (יכול גם להגיע ממינוס שבע מעלות ל- 25 מעלות)

מה עושים במהלך כל השנה?

Sanctuary of El Socavon
ניבנה ב- 1781 ונקרא במקור הכנסיה של מוסטרה סניורה דה קופקבנה שם סגדו לקדושה האחראית על המכרות. בקרו בכנסית Church San Francisco שנבנתה בתחילת המאה ה-17. בקרו במכרה – San José – שם נכרו כסף עופרת ובדיל.

Spas of Capachos and Obrajes
במעיינות זורמים מים חמים שרבים מאמינים שהם בעלי סגולות מרפא. המקום נמצא כ – 12 קילומטרים מאורורו. כדאי גם לבקר בדיונות של סאן פדרו שנראות כאילו נלקחו ממדבר ענקי, משם ניתן אפשר לראות פנורמה של גבעות סאן פדרו. ב- Cala Cala אפשר לראות ציורים עתיקים, להקות פלמינגו, למות וחיות אחרות צויירו על ידי האינדיאנים. אם אתם מאיזור יהיה מאוד חבל להחמיץ את מראה אגם Poopo הנמצא כ- 65 קילומטרים מאורורו; וכן ב- Paria שהיא העיר הראשונה שנבנתה באיזור על ידי הספרדים בשנת 1535.

הרצאת וידאו: פטגוניה המסעירה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.