אוכל
נראה שעובדי השגרירויות הרבות השוכנות בבירת ארצות הברית התגעגעו לאוכל מהבית. אין הסבר הגיוני מזה לכמות ולגיוון של המסעדות ובתי הקפה בוושינגטון. יש בה מכל טוב העולם: המון מסעדות אתיופיות וגם כמה אפגניות, קובניות וקוריאניות; מסעדות צרפתיות ואיטלקיות בלי סוף; מקומות ים-תיכוניים ודרום אמריקאיים, וכמובן – מסעדות פיוז'ן שממש מתבקשות בכל הערב רב הזה.
אז לאיזו מסעדה ללכת? יש שלוש דרכים לפתור את העניין:
1. להיכנס למסעדה הראשונה שרואים כשהרעב מתחיל להציק.
2. להתכונן מבעוד מועד בעזרת מנועי החיפוש באינטרנט (ראו להלן) ולחפש מסעדה לפי טעמכם (אוכל וייטנאמי? בבקשה) ודרישותיכם (מזון בריאות? אין בעיה).
3. ללכת בעקבות המלצות של ישראלים שחיים בעיר. 

מסעדות ברשת

האינטרנט עמוס באתרים העוסקים בוושינגטון מכל כיוון, ומכסים היטב גם את נושא המזון.
אתר האינטרנט של "טיים אאוט" מאפשר גם הוא למצוא מסעדות ובתי בעיר, המחולקים לפי שם, סוג המסעדה או מיקום.
אתר המגזין "Washingtonian" כולל רשימת מסעדות המחולקת לפי שם, אזור, מחיר וסוג המסעדה. ולמתקשים: המגזין הכין רשימה של מאה המסעדות הטובות בעיר.

אוכלים בחוץ
לאכול אפשר גם באוויר הצח – בשוקי האיכרים (Farmers' Market) של העיר. השווקים, הקטנים יחסית, מציעים במחירים סבירים מאכלים תוצרת בית ומוצרי מזון טריים: ירקות ופירות, בשרים, גבינות ועוד. כמו שקורה לא פעם גם בארץ, לחגיגה מצטרפים דוכנים לממכר חפצי אמנות, כלי בית ותכשיטים בעבודת יד, והשמחה רבה.
יש שווקים שמתקיימים רק חלק מהשנה, כמו השוק של משרד החקלאות (זמני פעילות: מ-7 ביוני עד 26 באוקטובר, בימי שישי 14:00-10:00. כתובת: Whitten Building parking lot, 12th St. פינת Independence Avenue), או השוק בשכונת אדמס-מורגן שנערך רק בקיץ (זמני פעילות: שבת 13:00-8:00. כתובת: Columbia Rd. פינת 18th St.). שווקים אחרים מתקיימים כל השנה, למשל השוק ליד איצטדיון RFK (זמני פעילות: חמישי ושבת 18:00-7:00. כתובת: Oklahoma Ave. פינת Benning Rd.). מידע על שוקי איכרים נוספים בעיר תמצאו באתר:
www.ams.usda.gov/farmersmarkets/States/DistrictofColumbia.htm
לבעלי תקציב מוגבל (ובעצם לכולם) מומלץ להגיע לתחנת הרכבת המדהימה Union Station, ולבקר – מעבר למבנה היפה ולחנויות – גם בדוכני המזון והמסעדות המציעים מאכלים ממטבחים ומסוגים שונים, וחשוב לא פחות – במחירים נוחים. 
כתובת: 50 Massachusetts Ave. NE. טלפון: 3719441- 1-202


לינה
איפה פוגשים חבר'ה צעירים * איך משיגים מחירים מוזלים * מתי רצוי להזמין חדרים מראש

בהיותה עיר תיירותית לכל דבר, וושינגטון מציעה את כל מגוון האופציות העירוניות ללינה – ממלונות יוקרה, דרך מלונות רשתיים (הילטון, הולידיי אין ועוד), עבור בהוסטלים, מוטלים ובתי הארחה, וכלה בבד אנד ברקפסט קטנים וביתיים. טווח המחירים רחב בהתאם, עם ממוצע של 130-70 דולר ללילה.
יש בעיר אינסוף סוכנויות להזמנת מקומות לינה, ומומלץ להיעזר בהן: ברוב המקרים הן מציעות מחירי לינה זולים יותר ממה שמשיג תייר עצמאי. כשבוחרים אתר לינה בוושינגטון כדאי לדאוג שיהיה בקרבתה של תחנת מטרו.

בתי מלון
מחיריהם של בתי המלון בוושינגטון משתנים כל הזמן. עלות חדר באותו מלון עצמו עשויה להשתנות משבוע לשבוע ואף מיום ליום. באופן כללי, ובמפתיע, המחירים יהיו זולים יותר דווקא בסופי שבוע (שישי-שבת), ויקרים יותר בימי עבודה (בעיקר במלונות המשרתים אנשי עסקים).
עונת התיירות החמה בעיר היא בעת פריחת עצי הדובדבן, בחודשים מרץ-אפריל, ואז יהיו מחירי הלינה הגבוהים ביותר. באביב ובתחילת הקיץ חובה להזמין מקומות מראש. לעומת זאת באוגוסט, כשחם מדי, ובינואר-פברואר, כשקר, מגיעים לעיר פחות תיירים, ומחירי הלינה יורדים.
רבים מבתי המלון מציעים דילים מיוחדים והנחות שונות (למשל למשפחות, לפנסיונרים ולדיפלומטים), כך שלא כדאי לקבל את הצעת המחיר הראשונית כמובנת מאליה.
המלונות היקרים ביותר נמצאים מן הסתם באזורים האטרקטיביים של העיר: סביב הנשיונל מול, בקאפיטול היל ובעיר התחתית. אזור Foggy Bottom ואזור הבית הלבן מציעים מלונות יוקרה, פעמים רבות במבנים היסטוריים מרשימים, עם מחירים בהתאם (עד 460 דולר ללילה). גם בג'ורג'טאון סוג המלונות דומה – יקרים ויוקרתיים – אך כמותם מצומצמת, וכזכור אין בשכונה תחנת מטרו. התחנה הקרובה ביותר היא Foggy Bottom, וסביבה אפשר למצוא גם מלונות סטנדרטיים, אפרוריים וזולים יחסית.
המלונות הזולים ביותר נמצאים בשכונות הצפון-מערביות, כמו למשל רצועת המוטלים הזולים שלאורך שדרות ניו יורק (New York Ave, NE), וכמובן בפרברים הנעימים – אלכסנדריה וארלינגטון.
להזמנת חדרים בבתי מלון אפשר להיעזר בסוכנויות הבאות: Capitol Reservations: טלפון: 800-8474832. או: Washington DC Accommodation: טלפון: 800-5542220.

אכסניות
יש כאן לא מעט כאלה, והן מהוות את האופציה הזולה ביותר ללינה (40-15 דולר). מדובר במקומות פשוטים באזורים כמו העיר התחתית, Dupont Circle ו-Adams-Morgan, המציעים חדרי לינה משותפים וגם פרטיים, עם מקלחות משותפות. האוכלוסייה כאן צעירה – סטודנטים אמריקאים ולעתים צעירים מכל העולם.
אכסניות אחדות מתמחות בלינה לתקופות ממושכות של כמה חודשים, בעלות של כ-650 דולר לחודש, כולל חלק מהארוחות.
אתר אינטרנט המפרט את כל האכסניות בוושינגטון

B&B
כמאה כאלה קיימים בעיר, ומציעים לינה ואוכל באווירה ביתית, עם טווח מחירים בינוני (150-70 דולר). בתי הארחה כאלה אפשר למצוא בקפיטול היל, ב-Upper Northwest, ובעיקר ב-Dupont Circle ו-Adams-Morgan – שני אזורים אופנתיים וצעירים, עם חיי לילה פעילים ושפע פאבים ומסעדות, המקושרים לעיר באמצעות קו המטרו האדום.
למידע על בתי הארחה ולהזמנת מקומות אפשר להיעזר ב  B&B  League 
(טלפון: 1-202-3637767)  או ב-B&B  Accommodations  (טלפון: 1-202-3283510).


בילויים
טרנד: שחור לבן וצבע
שכונת אדמס-מורגן נקראת על שם שני בתי ספר – אחד שחור ואחד לבן – שחוברו בתקווה לעתיד נטול הפרדה גזעית. כיום היא שוב חובקת שתי ישויות, שנתנו משמעות חדשה למילה "אינטגרציה": בבוקר היא שכונת מהגרים, בלילה מקום בילויים סוער 

ציור הקיר הענקי של הבר "Madam's Organ", אחד ממרכזי הג'ז והבלוז בעיר, מזמין לסור פנימה ולהאזין למוזיקת נשמה | צילמו: ניר בומס וענת לוין

אני לוקח לי בוקר חיובי, ויוצא להכיר את שכונת אדמס-מורגן (Adams-Morgan). היא נמצאת סמוך למקום מגורי, ונדמה היה לי שאני מכיר בה כל פינה. בסופו של היום הזה למדתי להכיר אותה מחדש.
הדרך מובילה מתחנת וודלי פארק (Woodley Park) שליד גן החיות, מערבה לכיוון הגשר של רחוב קלוורט (Calvert St). שמש של בוקר מרצדת מעלי ומעל לעצים הרטובים המתנודדים בנוף המיוער שמתחתי. משמאלי נשקף פארק רוק קריק (Rock Creek Park), שבמרכזו זורם אחד מיובלי הפוטומק. מימיני רועים כמה סוסים, מחכים בנחת לתחילת יומם. בסופו של הגשר, ממש ליד הכניסה לאחד הפארקים השכונתיים הקטנים הפזורים כאן, מקבל את פני דווקא גמל חביב, שמטייל ליד הקיר האחורי של "Mama Ayesha's", המסעדה הלבנונית הניצבת כתמרור כניסה לשכונה. כל כך קל לשכוח שאני נמצא בעיר גדולה.

 
Aama Ayesha's 
מסעדה לבנונית
כתובת:
1967 Calvert St
טלפון: 1-202-2325431

כיכר אחת, הרבה מדינות
שכונה ותיקה היא אדמס-מורגן, ועקבות ימיה הקולוניאליים עדיין ניכרות בארכיטקטורה המקבלת את פני כשאני מגיע בצומת הגדול של רחוב קולומביה (Columbia St) ורחוב 18 – סימן ההיכר של השכונה, כמו גרסה מקומית לטיימס סקוור הניו יורקי, או להבדיל – לכיכר אתרים בתל אביב. "זו שכונה קטנה, רחוקה מהפוליטיקה הוושינגטונית", מתארת פיקסי, בעלת חנות עתיקות המשקיפה על הצומת. "היא משתנה כל הזמן, ואפשר לשמוע כאן כמעט כל שפה שבעולם".
הקצב אכן משתנה כאן במהירות, והגמל מתחלף במקצב סלסה סוער שבוקע ממכונית חולפת המצפצפת לעבר חברים היספנים, שהפכו בעשור האחרון את השכונה לביתם. הטעם, הריח והצבע ממשיכים להשתנות בכל כיוון שאליו אני מפנה את עיני, וברדיוס חמישים מטר מהכיכר אפשר לטעום ולחוש את ארבע כנפות הגלובוס. מאחורי נמצאת מסעדת "Granja de Oro" המקסיקנית, ולידה מעדנייה סינית ותיקה המשקיפה על האייקון האיטלקי של השכונה – "Pasta Mia", שאותה קל לזהות לפי התור המשתרך תדיר לפתחה. מצדו השני של הכביש שוכנת מסעדת "Grill from Ipanema" הברזילאית, המעוטרת בעצי דקל ומעוצבת לפי קו ההרים של ריו דה ז'נרו, ובה אלצ'י מגיש אוכל ברזילאי טעים. ממול אפשר לרקוד ב"Habana Village" הקובני. 

Granja de Oro
מסעדה מקסיקנית
כתובת: 1801 Adams Mill Rd
טלפון: 1-202-2328888 

Pasta Mia
מסעדה איטלקית
כתובת: 1790 Columbia Rd
טלפון: 1-202-3289114 

Grill from Ipanema
מסעדה ברזילאית
כתובת: 1858 Columbia Rd
טלפון: 1-202-9860757 

Habana Village
מועדון ריקודים קובני
כתובת: 1834 Columbia Rd
טלפון: 1-202-4626310

לא רחוק משם נשקף בגאון ציור הקיר הענקי של "Madam's Organ" בפתחו של הבר הנושא את שמה. הבר הזה הוא אחד ממרכזי הג'ז והבלוז הוושינגטוניים. המדאם, אגב, גרמה למשבר שכונתי קטן לאחר שצוירה על גג המבנה, כאשר שדיה, מגולים כמעט, מזמינים את העוברים והשבים לסור פנימה ולהאזין למוזיקת נשמה. 

Madam's Organ
בר-מסעדה
כתובת: 2461 18th St
טלפון: 1-202-6675370

תקווה לעידן של שוויון הזדמנויות
אני מתיישב לבראנץ' מקומי ב"The Reef", פאב-קפה המוקף במפלי מים ובדגי טרף ששטים באקווריומים גדולים, שממוקמים על התקרה ובין השולחנות. ראיין, הברמן של הפאב, מספר לי על המסיבה הגדולה המתוכננת לערב, כאשר המקום – כמו רבים אחרים בשכונה – משנה את פניו. ראיין נמצא כאן חודשים ספורים בלבד, והוא רק אחד מהמוני הצעירים שמגיעים לוושינגטון לנסות את מזלם בקלחת הפוליטית. "הם באים, מבלים והולכים, לרוב בלי להשאיר סימן מעבר להרבה לכלוך בסוף השבוע", מתלוננת באוזני ג'יין, תושבת השכונה זה 22 שנה. 

The Reef
פאב-קפה
כתובת: 2446 18th St
טלפון: 1-202-5183800

ואכן, נדמה ששתי שכונות קיימות כאן במקביל. האחת, שכונת המגורים של התושבים הוותיקים, שדווקא שמחים לספר סיפורים בטון נוסטלגי משהו על ימים שחלפו לבלי שוב; השנייה – שכונה של צעירים שכובשים בסערה את המקום קצת לאחר השקיעה, אך לבסוף מחזירים אותו אל אדוני המקום הלטינים, האתיופים, הסודנים, המרוקאים ובני המיעוט האירופי שמחזיק במסעדות כמו "La Fourchette" הצרפתית או בחנויות לממכר עתיקות (יש כאן כמה וכמה כאלה, למשל: "Retrospective" של קן קאסוסי או "Brass Knob", המציעה אריחים מקומיים שיוצרו כאן בשכונה במאה ה-18). 

La Fourchette
מסעדה צרפתית
כתובת: 2429 18th St
טלפון: 1-202-3323077 

Brass Knob
חנות עתיקות
כתובת: 2311 18th St
טלפון: 1-202-3223370 

Retrospective
חנות עתיקות
כתובת: 2324 18th St
טלפון: 1-202-4838112

אדמס-מורגן לא היתה תמיד אקלקטית כל כך. למעשה, בעבר הלא רחוק היתה זו שכונה וואספית (wasp – לבנה, אנגלו-סקסית ופרוטסטנטית, ובקיצור: של בני המעמד הגבוה) בשם לנייר הייטס (Lanier Heights). הנשיא אייזנהאואר, למשל, גר בקרבת מקום, והחברה הגבוהה נהגה להתכנס ולדון בענייני היום בתיאטרון היפה, שהיום עומד במקומו סניף מקדונלד'ס. תושבי השכונה נהנו מחיים בפרבר קולוניאלי קרוב יחסית לאזור הקפיטול בוושינגטון, אך מרוחק דיו מהחלק העני של העיר, שגבל בלנייר הייטס מדרום.
אלא שב-1954, בעקבות פסיקת בראון המפורסמת של בית המשפט העליון, שביטלה את ההפרדה הגזעית במערכת החינוך האמריקאית, החלה השכונה לשנות את פניה (בכמה מקומות במדינות הדרום נאלץ הממשל לשלוח צבא לאכוף את הפסיקה). שני בתי הספר בשכונה – אדמס (Adams) הלבן ומורגן (Morgan) השחור – התאחדו, ובשם התקווה לעידן חדש של אינטגרציה ושוויון הזדמנויות, החליפה השכונה את שמה לאדמס- מורגן.
שנות השישים והשבעים היו קצת פחות אידיליות. גל של מהגרים קריבים, אפריקאים ודרום-אמריקאים הגיע לשכונה, ובאותו זמן בחרו רבים מדייריה הלבנים לעבור לפרברים אחרים. השינויים לוו במהומות גזעיות ובהידרדרות הדרגתית של השכונה. התנופה הגיעה רק בשנות השמונים, אז התחילו להגיע לאדמס-מורגן בעלי מקצוע צעירים שמצאו בה מפלט, שכן היא היתה אחד המקומות היחידים בעיר שבהם שכר הדירה לא הרקיע שחקים (במונחים וושינגטוניים מדובר בכ-600 דולר לחדר).
כיום השכונה היא בית לדור שני ושלישי של המהגרים מאמריקה הדרומית, מקובה ומאפריקה, ולא פחות מזה לצעירים בליינים המתחברים לאווירת הכפר הגלובלי של "הגריניץ' וילג' של וושינגטון".

הפלישה הגדולה
אני ממשיך במורד רחוב 18 וממשיך לאזור האתיופי של סביבות רחוב U, הגבול הדרומי של השכונה. אפשר לסעוד כאן בכמה מסעדות אתיופיות ולבקר בשווקים ובחנויות כמו "Merkato Market", שמציעים לחם אינג'רה אתיופי, מיני תבלינים וקפה אתיופי אמיתי, שהוא גאוותה של קוֹקי, בעלת מסעדת "Peacock Deli". קוקי מזמינה אותי לאכול פיקפו (Fikffo) – מעדן צלי מרוכך בחמאה ומבושל ביוגורט, תרד ותבלינים שאת שמם איני יכול לבטא.
הקהילה האתיופית מונה כשמונים אלף איש באזור וושינגטון, וכוללת גם יהודים. המקומיים מכירים את האתיופים היהודים כ"אלה שהגיעו מגוֹנְדָר". אחד מהם הוא בעל מועדון "Heaven and Hell", ממקומות הבילוי היותר עליזים בשכונה. בפתחו עומד היפי משונה, המזמין את העוברים והשבים להיכנס בקריאות קצובות שנראות כמו בסרט משנות השלושים. 

Peacock Deli
מסעדה אתיופית
כתובת: 2120 18th St
טלפון: 1-202-2323727 

Heaven and Hell
מועדון ריקודים אתיופי
כתובת: 27 18th St
טלפון: 1-202-6674355

לעת ערב נדמה שהרעש בשכונה מתגבר. ליד מועדון "Heaven and Hell", שמשמיע עכשיו מוזיקה משנות השמונים, מנגנת להקה אתיופית במסעדת "Addis Ababa". מועדון "Columbia Station", אחד המקומות היחידים שעוד יש בהם מקום ישיבה, מתמלא בצלילי הסקסופון הרכים של הרכב הג'ז הקבוע, וממול, במועדון "Cities", כבר מהדהד מקצב הסלסה. גם מעל ל"Ghana Cafe" החביב, שמגיש אוכל אפריקאי פשוט וטעים, מסתובבות כבר מנורות המועדון. בעל המקום הבין לפני קצת יותר משנה שדיסקו מכניס יותר כסף ממנות פוּל, והפך את הקומה השנייה של המסעדה למועדון המשלב ממבו, רוק וראפ, תלוי במצברוח של הדי.ג'יי. 

Addis Ababa
מסעדה אתיופית
כתובת: 2106 18th St
טלפון: 1-202-2326092 

Ghana Cafe
קפה-מועדון ריקודים אפריקאי
כתובת: 2465 18th St
טלפון: 1-202-3873845 

Cities
מועדון סלסה
כתובת: 2424 18th St
טלפון: 1-202-3287194 

Columbia Station
מועדון ג'ז
כתובת: 2325 18th St
טלפון: 1-202-4626040

בסביבות השעה תשע בערב מתמלא הרחוב. שמלות מיני וחולצות יציאה מחליפות את השלווה של המקומיים שהיו כאן בבוקר. "הפלישה מתחילה", אמרה לי פיקסי, "ואנחנו, המקומיים, כדאי שנתפוס מחסה". והפלישה לא נגמרת מהר כל כך. בשלוש לפנות בוקר, שעת הסגירה הרשמית של המועדונים במרכז וושינגטון, עוד רואים כאן המוני אנשים שיוצאים אל הרחוב כדי לסגור את הלילה. המראה מזכיר לי יותר מכל את יום כיפור, כשכולם נפגשים בחצר בית הכנסת, כי זה המקום היחיד שאפשר להיות בו ערים עד מאוחר.
ובאמת כבר מאוחר. אם בכל זאת נשארתם ערים, חכו עוד קצת והתחילו את הבוקר במסעדת "Keren" האתיופית, שנפתחת מדי יום עם שחר, בשעה חמש בדיוק. לא תתאכזבו. אני מחליט לסגור את הלילה, ודרך רחוב קלברט המוכר אני חוזר הביתה עייף, שבע וטוב לב. 

Keren
מסעדה אתיופית
כתובת: 1804 U St 

ניר בומס – סגן נשיא המכון להגנה על דמוקרטיות, מכון מחקר העוסק בנושא הטרור הבינלאומי. מתגורר בוושינגטון


אירועים
איפה מחביאים ביצי פסחא * איך חוגגים המנגליסטים * מה עושים ביום העצמאות

פריחת הדובדבן. חגיגות לכבודה מתקיימות כבר 92 שנה | צילום: דובי טל

כתב: דורעם גונט

מעבר להיותה הבירה הפוליטית של העולם, וושינגטון מציעה מבחר עצום של אירועי תרבות ואמנות מהשורה הראשונה, שמושכים קהל מכל רחבי ארצות הברית ומהעולם: מקרנבל רחוב יפני, דרך הפנינג של ביצי פסחא לילדים על מדשאות הבית הלבן, ועד חג לאומי המוקדש כולו לצליית בשר על האש.
כמעט כל האירועים הללו מתקיימים מדי שנה, אך תאריכיהם עשויים להשתנות (כדאי לוודא סמוך למועד). מידע נוסף אפשר למצוא בלשכת התיירות הרשמית של העיר. טלפון: 7897000- 1-202.

מרץ-אפריל > פסטיבל פריחת הדובדבן

וושינגטון מקבלת את פני האביב, ובגדול, במסורת שנמשכת כבר כמעט מאה שנה ברציפות. הפסטיבל, שנוסד ב-1912 כחגיגה לכבוד 1,300 עצי דובדבן שהתקבלו כשי מראש העיר טוקיו, הפך ברבות השנים לריכוז ענקי ומגוון של אירועי תרבות, אוכל וספורט, שאליו מגיעים כמיליון בני אדם. שיאו של הפסטיבל בתהלוכה ססגונית של הופעות תיאטרון, מחול ומוזיקה, היוצאת מ-Constitution Avenue, וכן בפסטיבל הרחוב היפני סקורה מאטסורי. פריחת עצי הדובדבן, מיותר לציין, תהיה בשיאה.
אתר הפסטיבל

אפריל > חגיגת ביצי פסחא בבית הלבן
במסורת אמריקאית רבת שנים, שהחלה בימי הנשיא הייז ב-1878, מוזמנים אלפי ילדים מתחת לגיל שמונה להשתובב להנאתם על המדשאה הדרומית של משכן הנשיא, ולהפוך כל אבן בחיפושים אחרי יותר מ-24 אלף ביצי פסחא צבעוניות עשויות עץ שהוטמנו בשטח. להשלמת האירוע מוזמנת המשפחה כולה לחגוג את הפסחא עם מופעי בידור, מוזיקה, מספרי סיפורים ומזון פסחא מסורתי. עוד פרטים במרכז המבקרים של הבית הלבן, טלפון: 4567041 -1-202

אפריל> פסטיבל הסרטים הבינלאומי של וושינגטון
במשך 12 יום מדי אפריל מתקיימת בעיר חגיגה של סרטים . במהלך פסטיבל הסרטים הבינלאומי של וושינגון מוקרנים למעלה ממאה סרטים, כולל סרטים קצרים, סרטי תעודה ותוכניות מיוחדות.
אתר הפסטיבל

יוני > גאווה בבירה
וושינגטון כמעט אינה מפגרת אחרי בירות הגייז הגדולות של ארצות הברית, ומציעה את אחד ממצעדי הגאווה הגדולים והוותיקים ביותר במדינה, שמתקיים כבר למעלה משלושים שנה ברציפות ונפרש על פני לא פחות משמונה ימים! הפסטיבל הססגוני, שרובו מתקיים בחוצות העיר ופתוח לקהל בחינם, מתמקד בהישגים התרבותיים ובמאבק לשוויון זכויות של הקהילה ההומו-לסבית, ומציע בידור ותרבות הומואיים מכל המינים והצבעים.

יוני > תחרות הברביקיו הלאומית
בשר על האש הוא המאכל הלאומי של הבירה. מנגליסטים מקצועיים מכל רחבי ארצות הברית, ומסעדות הבשר הטובות ביותר, מתחרים ביניהם בחגיגת בשרים משובחת, להנאתם של יותר ממאה אלף מבקרים. שיעורי בישול פתוחים, טעימות חינם, אירועי צלייה קולקטיביים ואטרקציות לילדים מבטיחים בטן מתפקעת והנאה שלמה לקרניבורים. האירוע מתקיים ב-Pennsylvania Avenue מ-11 בבוקר ועד שעות הערב, הכניסה בתשלום.
אתר התחרות

4 ביולי > יום העצמאות של ארצות הברית
וושינגטון הבירה היא אחד המקומות המוצלחים לחגוג בו את יום ההולדת של המדינה. זה מתחיל בשעה 12:00 במצעד של יותר ממאה תזמורות לאורך Constitution Avenue (בין הרחובות 7 ו-17), ומסתיים במופע זיקוקים מרהיב בתשע בערב באזור האנדרטאות. בין לבין ישעשעו את הקהל אינספור מופעי רחוב, ובשמונה בערב ייערך קונצרט חגיגי של התזמורת הסימפונית הלאומית. הכל בחינם.

אוגוסט> שבוע המסעדות
מדי אוגוסט מתקיים בעיר שבוע המסעדות, במהלכו למעלה מ—200 מסעדות, מהטובות ביותר בעיר, מציעות ארוחה בת שלוש מנות במחיר קבוע ומוזל. ב-2010 מחירי הארוחות הם 20.10 דולר לארוחת צהריים ו-35.10 דולר לארוחת ערב. זו ההזדמנות ליהנות מכל הטוב שיש למסעדות העיר להציע במחיר שפוי.
אתר שבוע המסעדות