ארמון אלהמברה | צילום: נפתלי הילגר

עשרת המקומות המומלצים באנדלוסיה

1. ארמון אלהמברה וגני חנראליפה בגרנדה – יצירת מופת של אדריכלות ועיטורי סטוקו איסלאמיים, שהגיעו כאן לשיא תפארתם. גני חנראליפה היפהפיים שבמתחם אלהמברה כוללים חלקים מטופחים לעילא, אזורים שנותרו פראיים, מזרקות ובריכות מים. 

2. סביליה – בירת החבל מקסימה את מבקריה בקתדרלה הגדולה ובכיכר אספאניה, בארמון אלקאסר ובסמטאות הקטנות, באווירה הנעימה אך התוססת, ואם מתזמנים נכון – בחגיגות הסמאנה סנטה (השבוע הקדוש), היפות ביותר בספרד. 

3. המסקיטה בקורדובה – האדריכלות האיסלאמית הדתית מגיעה כאן לשיא של פאר אמנותי בקשתות הכפולות, משחקי הצבע, העמודים והאולמות היפים. 

4. רונדה – העיר שייכת ל"כפרים הלבנים". תענוג לשוטט בין סמטאותיה עטורות הבתים הלבנים, על הגשר הגדול המחבר בין שני חלקי העיר ובזירת מלחמת השוורים העתיקה, ולהמשיך ממנה לכפרים לבנים נוספים. 

5. שמורת הטבע קאסורלה – בתוך כל הנוף הים תיכוני של אנדלוסיה שוכנת השמורה הזאת, הגדולה ביותר במחוז, כמו אי של טבע צפוני: נחלים ואגמים, צמחייה גבוהה וירוקה ושפע חיות בר.
 
6. טבלאו לוס גאיוס בסביליה – אחד המקומות המופלאים באנדלוסיה לצפות בהם במופע פלמנקו.
 
7. אוֹבֵּידה – עיר רנסנסית בנפת חאאן שהשתבחה בבתים עתיקים בסגנון קולוניאלי, שנשמרו ללא קלקול מהמאות ה-17-16. 

8. העיר העתיקה של קורדובה – הקסם של קורדובה מצוי לא רק במבנים הגדולים, אלא גם בפרטים הקטנים, ומזמין שיטוט בסמטאות, חלקן ברובע היהודי, בין בתים עתיקים עם חצרות ועצי תפוז. 

9. הרי סיירה נוודה – רכס ההרים חובק את עמקי לאס אלפוחאראס, על כפריהם הקטנים והנידחים משהו, מסלולי ההליכה היפים בין הכפרים והנופים הפראיים שבדרך. 

10.סנלוקר דה ברמדה – הטיילת הארוכה של העיירה נושקת לחופו של האוקיינוס האטלנטי ומשובצת בבתי קפה, מסעדות ונמל דייגים קטן ונעים.