אוכל
שום, טאפאס ושמן זית
חומרי גלם מעולים, מסורת בישול ארוכת שנים ושילובים יצירתיים בין פירות ים לעוף ובשר הפכו את ברצלונה למקום מעולה לרעבים. חוץ מזה, יש גם כ4,000- ברים שמגישים טאפאס

בברצלונה כדאי לצאת לאכול בשעות המקומיות: צהריים בין אחת לחמש, וערב לא לפני שמונה (ועדיף בתשע) | צילום: עידית גרינברג

כתב: דן ססלר
לכתבה המלאה>>


לינה
כדאי להזמין מקום לינה מראש. המיקום המועדף הוא בסביבות כיכר קטלוניה, המאפשר שימוש מועט בתחבורה הציבורית וסייסטה בצהריים, כמנהג אנשי המקום. מכאן לא רב המרחק גם אל הרכבת לשדה התעופה ואל החנויות.
כדאי להימנע מלינה ברובע הסיני שממערב לרמבלה, מהנמל ועד לרחוב אוספיטל. תרמילאים יכולים למצוא הוסטל זול יחסית בבארי גותיק, הרובע הגותי. במלונות הזולים יותר פונים החדרים לחזית ועלולים לסבול מרעש, ואילו אלה הפונים לחצר פנימית נוטים להיות חשוכים. בכל מקרה, מומלץ להצטייד באטמי אוזניים. 

כתבה: ענת יערי


בילויים
לא נחה ברצלונה
אחרי שהיא מתעוררת לאטה, משתלטת על העיר רוח צעירה ותזזיתית. יציאה כמעט חסרת נשימה לאורך יממה 

שדרות לה רמבלה. את נחל קול ד'ארולה שזרם כאן בעבר ויבש לפני מאות שנים מחליפה היום זרימה אינסופית של תיירים משוטטים, מקומיים בדרכם לעבודה או בהפסקת צהריים, רוכלים שונים ונגני רחוב. הרחוב מוצף בפסלים חיים שניצבים דוממים בתחפושות שונות ומשונות  | צילום: נפתלי הילגר

כתבה: עידית גרינברג

לכתבה המלאה>>

פסטיבלים ואירועים 

כתב: דורעם גונט

כיאה למעמדה כאחת הערים היפות, המעניינות והמתוירות ביותר באירופה, מעמידה ברצלונה רשימת אירועים ענפה וצפופה. חובבי תרבות, קלאברים, אספני תקליטים או רוכבי אופנועים – לברצלונה יש חגיגה עבור כל אחד ואחת. חשוב לזכור: פרטי האירועים עשויים להשתנות, וכדאי לבדוק עם המארגנים סמוך למועד. 

מידע אפשר לקבל בלשכת התיירות של ברצלונה 

הלילה שבין ה-23 ל-24 ביוני > לילו של סן חואן
שילוב בין ל"ג בעומר ליום העצמאות: הספרדים חוגגים את לילות שיא הקיץ במדורות ובזיקוקים בכל רחבי המדינה. בברצלונה חוגגים את "ליל האש" (La Nit del Foc) בכמה מוקדים בעיר (אשאמפלה, לס קורטס, סנט מונטז'ואיק ועוד) מהשקיעה ועד לזריחה שלמחרת. מופעי רחוב, במות בידור ודוכני אוכל הם חלק מהחבילה.

יוני-אוגוסט > Festival del Grec
פסטיבל הקיץ של ברצלונה מעלה יותר משבעים מופעי תיאטרון, מחול ומוזיקה, עם דגש על רפרטואר מודרני. 

יוני > מצעד הגאווה
ברצלונה היא אחת מבירות ההומואים והלסביות של אירופה, ומצעד הגאווה השנתי הוא אירוע צבעוני וצוהל במיוחד, שמסתיים במסיבות נוצצות.

אוגוסט > פסטה מז'ור דה גראסיה
שבוע של מסיבות קיץ בחוצות העיר. החגיגות המקוריות ביותר של פסטה מז'ור דה גראסיה 
(Festa Major de Gràcia) הן באיזור גראסיה, שם החלה המסורת בשנות העשרים של המאה ה-19. לכל רחוב תפאורה מרשימה ותוכנית אמנותית משלו, כולל מופעי רחוב, ריקודים ואווירת קרנבל כללית. 

אוגוסט-ספטמבר > הפסטיבל האירופי לסרטים קצרים
הפסטיבל מתקיים במרכז לאמנות בת זמננו, תחת כיפת השמים, ומוצגת בו תערובת של סרטים קצרים וסרטי אנימציה, רובם של יוצרים צעירים. 
הכניסה חינם

11 בספטמבר > חגה הלאומי של קטלוניה
לציון התבוסה שנחלו הקטלאנים ב-1714 מול הכוחות הספרדיים ואת הכניעה לכוחותיו של המלך פיליפ החמישי.

אוקטובר> יריד לאספני תקליטים
מי שדסקיות הוויניל עדיין זורמות בעורקיו ישמח לגלות שיריד אספני התקליטים השנתי של ברצלונה הוא מהגדולים מסוגו באירופה. פרט לתקליטים נדירים, יוצעו במכירה פומבית גם מזכרות אחרות, כמו בגדים של מוזיקאים מפורסמים, כלי הנגינה שלהם ואפילו קווצות שיער שובבות. היריד מתקיים ב-Estacio del Nord

אוקטובר-דצמבר > פסטיבל הג'אז הבינלאומי של ברצלונה
זהו אחד הגדולים והנחשבים בפסטיבלי הג'אז של אירופה. הפסטיבל כולל הופעות מגוונות מאוד ומושך כוכבי ג'אז מכל העולם. 

ינואר > פייסטה מז'ורקית
תהלוכות של מתופפים, זמרים מחופשים ושדים אדומים צועדים ברחובות של איזור גראסיה וחוגגים את הפייסטה המז'ורקית (Majorcan Fiesta). זוהי הווריאציה המקומית לחגו של סנט אנטוניו, פטרון חיות הבית. בעלי החיים עצמם משתתפים היום בחגיגה רק בצלחות הסועדים. המשתתפים ממשיכים בריקודים ובמחולות עד לשעות הלילה.

מחוץ לעיר: ורג'ס
29 מרץ > מחיים את ריקוד המוות
השעה אחת בלילה. בסמטה ימי ביניימית צרה נשמעים שקשוק כידונים וצעדים מתקרבים בקצב אחיד. לפתע מופיע גדוד של חיילים רומאים הצועדים בסך. זהו רק חלק קטן מאירוע מסורתי המתאר את דרכו האחרונה של ישו, הנערך מדי שנה ב-29 במרץ בכפר ורג'ס (Verges), השוכן 125 קילומטר מצפון לברצלונה. חלקו הראשון של האירוע מתקיים במתחם סגור (יש לרכוש כרטיס כניסה), שם מוצגות סצנות מחייו של הצלוב. כשמסתיים שלב זה, יוצאים השחקנים מכנסיית הכפר בתהלוכה ססגונית ברחובות הכפר.
אלפי אנשים (שמגיעים מהאזור, מחוצה לו ואף ממדינות אחרות) צרים על הכיכר המרכזית וממתינים לבוא התהלוכה. ראשונים מגיעים החיילים הרומאים, ומיד אחריהם נכנס ישו, מוקף במקורביו, ובעקבותיו בנות ירושלים המקוננות.
או אז מגיעה האטרקציה של האירוע: אל הכיכר נכנסים שלדים מדלגים, ופוצחים ב"ריקוד המוות" 
(La Danca de la Mort) , שריד לטקסים שהיו נהוגים באירופה של ימי הביניים. השלד המוביל מחזיק בידיו חרמש שעליו חרות "הזמן הולך ואוזל", ולקצב תיפופו של השלד האחרון עוברים השלדים על פני הקהל. את רשימת הצועדים חותמת מקהלה, שקולותיה היפים מהדהדים בסמטאות. כשמגיעה התהלוכה לכנסייה, מתקיים חלקו האחרון של המופע – צליבתו של ישו.

פברואר-מרץ > פסטיבל המרק
במסגרת קרנבל המארדי גרא (Mardi Gras) הנערך בכפר (בדרך כלל בסוף פברואר-תחילת מרץ), מתקיים פסטיבל המרק (La Sopa), מעין מקבילה מודרנית לארוחה המסורתית שבעלי האחוזות נהגו להזמין אליה את העניים. בכפר עצמו נעים לטייל בחלק שנבנה בימי הביניים, ולשוטט לאורך נהר טר (Ter).