לשכות תיירות
לשכת התיירות הרשמית של פריז היא ParisInfo.


מטבע
אירו


הפרש שעות
פריז מאחרת את שעון ישראל בשעה אחת.


תקשורת
הקידומת הבינלאומית של צרפת היא 33 והקידומת של פריז היא 01. כשמחייגים מישראל יש להוסיף את הקידומות הללו.


תחבורה
התמצאות: פריז מחולקת לעשרים רבעים ("Arrondissements"), המסודרים בתבנית שבלול: הרובע הראשון במרכז וממנו מתחילה הספירלה להתפתל סביבו, עד הרובע העשרים במספר. נהר הסיין (Seine) חוצה את מרכז העיר ומחלקו לשני חלקים – הגדה הימנית (Rive Droite) שנמצאת מצפון לנהר והגדה השמאלית (Rive Gauche) מדרום לו. ברובע הראשון, בגדה הימנית, שוכנים מוזיאון הלובר וגני טולרי, וממזרח להם ברובע 4 מרכז פומפידו. מכיכר קונקורד שממערב לגני טולרי יוצאות שדרות שאנז אליזה (רובע 8) ונמתחות עד שער הניצחון. מדרום, במחוז השביעי בגדה השמאלית, נמצא סימם ההיכר הנודע של העיר – מגדל אייפל.

חברת RATP אחראית לרוב רשת התחבורה הציבורית בפריז. מפות התחבורה הציבורית מחולקות חינם בקופות הכרטיסים של רשת המטרו.

מטרו ו-RER: הדרך הנוחה והמהירה ביותר להגיע מנקודה אחת לשנייה בעיר היא דרך רשת הרכבות התת קרקעית. המטרו – ובשמה המלא Metropolitain – עוברת ביותר מ-300 תחנות בעיר, זולה יחסית ונוחה להתמצאות. קווי המטרו מסומנים במספרים, וכל רכבת נקראת על שם תחנת היעד האחרונה שלה, המופיעה עליו באותיות מוארות. רכבות המטרו מתחילות את פעילותן בסביבות חמש וחצי בבוקר, והרכבת האחרונה בכל קו יוצאת בין 00:25 ל-00:45.
רשת הרכבות המהירה RER מגיעה אל פרברי העיר ועוצרת במספר תחנות במרכזה. להבדיל מרשת המטרו, קווי ה-RER מסומנים בצירוף של אותיות ומספרים – האותיות מסמלות את הקו הראשי, והספרות לצדן את היעד הסופי של הרכבת בהתפצלויות השונות של הקו. מספרים זוגיים שייכים לקווים המגיעים לפרברים שמצפון או ממערב, ואלו האי-זוגיים – לפרברים הדרומיים והמזרחיים.
כרטיסי הנסיעה במטרו משמשים הן לנסיעה ב-RER בגבולות העיר בלבד, והן לאוטובוסים, למעלית במונמרטר ולחשמליות. כל כרטיס תקף לנסיעה בין שתי תחנות מטרו בפרק זמן של שעתיים, כולל החלפת רכבות ככל שיידרש. אפשר לקנות כרטיסים אלו בבודדים או בחבילות של עשר, הנקראות "קארנה" (Carnet). כרטיס מוזל לשימוש רב במטרו הוא  Passe Navigo. זהו כרטיס מגנטי התקף לשבוע או לחודש לקווי המטרו, ה-RER והאוטובוס. תוקפו של הכרטיס השבועי מתחיל ביום שני ופג בסופו של יום ראשון. כרטיס כתום לאזורים 1 ו-2 מכסה את כל העיר, אך ניתן לרכוש כרטיסים התקפים גם לאזורים 8-2 שמחוץ לעיר.
כרטיסים מוזלים נוספים הם Mobilis ו-Paris Visite. הראשון תקף ליום אחד בלבד בשניים עד שמונה אזורים, השני ליום אחד עד חמישה בשלושה אזורים, ומקנה גם הנחות באתרים ובמוזיאונים שונים בעיר. שני הכרטיסים תקפים למטרו, RER, אוטובוסים, אוטובוסי לילה, מעלית מונמרטר, חשמליות וקווי הפרברים של SNCF.
אוטובוסים ואוטובוסי לילה: שירות האוטובוסים הפריזאי פועל בימים שני-שבת בשעות 20:30-7:00. בימי ראשון, בחגים ואחרי השעה 20:30 פועל שירות מצומצם יותר. נסיעות קצרות מצריכות כרטיס מטרו/אוטובוס אחד, וארוכות יותר או נסיעות לפרברים מצריכות 6-2 כרטיסים. אפשר לרכוש כרטיסים המתאימים לאוטובוס בלבד.
אוטובוסי הלילה Noctilien מתחילים את פעילותם בשעות בהן המטרו מפסיק לפעול. הנסיעה חופשית לבעלי Passe Navigo, מוביליס ופריז ויזיט, או בעלות של שלושה כרטיסי אוטובוס/מטרו.
נהיגה: נהיגה עצמאית בפריז אינה מומלצת, במיוחד כאשר אתם מתכננים חופשה רגועה – התנועה הסואנת, המאבק על זכות הקדימה וחיפושי החנייה מתישים למדי. לאור זמינות ונוחות התחבורה הציבורית, עדיף להשתמש בה.
הליכה ואופניים: רחובותיה של פריז מזמינים שיטוט רגלי. העיר קומפקטית וההליכה מהנה. בעיר עוברים נתיבי אופניים רבים, אך ההשתלבות בתנועה הערה מורטת עצבים.


נגישות לנכים
מידע: קישורים לאיגודים ולחברות המספקות שירותים לאנשים עם מוגבלויות.
תחבורה: לא כל האוטובוסים נגישים. לחברת Taxis-G7 יש מוניות נגישות – טלפון: 33-1-41276699
מוזיאונים: במוזיאונים ציבוריים רבים הכניסה לנכים חינם.


דל תקציב: טיפים לחיסכון
אוכל
הכי זול והכי פריזאי לקנות בגט וחתיכת גבינה בבולנז'רי ולאכול על ספסל. ארוחה חמה יש בזול ברבעים האתניים של פריז. במסעדות כדאי לאכול בצהריים דווקא, משום שגם במסעדות יקרות וטובות מגישים תפריט צהריים (Menu Midi) משתלם.

סטודנטים וצעירים
סטודנטים הם המלכים האמיתיים של פריז. בקולנוע, במוזיאונים, באירועים, ובעצם כמעט בכל מקום, אפשר להציג כרטיס סטודנט ולזכות בהנחות גדולות (עד חמישים אחוז). צעירים עד גיל 26 זכאים גם הם להנחות יפות, וכדאי לברר זאת בשעת קניית הכרטיסים למיניהם.

מכירות סוף העונה
התאריכים של מכירות סוף העונה מתפרסמים על ידי הרשויות ימים אחדים לפני פתיחתן. מדובר בדרך כלל בחודש שאחרי חג המולד ובחודש מתחילת יולי.

כניסה לאתרים
הכרטיס PARIS MUSEUM PASS מאפשר כניסה חופשית לעשרות מוזיאונים ואתרים מהחשובים בפריז ובסביבותיה בלי עמידה בתור ובלי הגבלה על מספר הביקורים בכל אתר. הכרטיס תקף ליומיים, ארבעה ימים או שישה ימים. אפשר להשיגו בתחנות המטרו המרכזיות, במוזיאונים, בלשכות מידע לתיירים ובאינטרנט.

לינה
אכסניות הנוער הן אפשרות הלינה הזולה ביותר בפריז. שתיים לדוגמה:
Auberge Internationale des Jeunes
Young & Happy Hostel