עשרת המקומות המומלצים בטוסקנה

1. גלריית אופיצי בפירנצה – הגלריה החשובה בפירנצה, ואחת החשובות בעולם, מעניקה הזדמנות מופלאה לראות את המעבר הגאוני של האמנים האיטלקים ממבשרי הרנסנס אל הרנסנס.

2. כיכר הקאמפו בסיינה – הכיכר דמוית הצדף, היא הפנינה של העיר ומהווה מודל לסיינה כולה: האווירה הימי-ביניימית נשמרה בה להפליא, ובה בעת היא גם עיר תוססת עם חנויות, בתי קפה וחיים עכשוויים. 

3. סן ג'ימיניאנו – עיר קטנטנה, אינטימית, שנראית כמו בימי הביניים, אולי כי לחלקים גדולים בה אין כניסה למכוניות. קו הרקיע שלה מעוטר ב-14 מגדלים.

4. דרך הקְרֶטֶה – הדרך הלירית היוצאת מסיינה לכיוון פיאנצה, ולאורכה תמצית הנוף הטוסקני: זיתים, ברושים ורצועות קרקע הנראות כשטיחים ירוקים וחומים. יפה כמו בתמונות. 

5. מתחם כיכר הסיניוריה, הארמון העתיק והגשר ועתיק – בלב פירנצה נמצא מתחם הכולל את הכיכר מעוטרת הפסלים של טובי האמנים, את הארמון העתיק, שהיה מרכז השלטון הפלורנטיני במשך מאות שנים, ואת הגשר העתיק, מסמליה הייחודיים של פירנצה. 

6. מנזר סן מרקו בפירנצה – צירוף של אמנות ודת שבא לידי ביטוי בציוריו של הנזיר והצייר בן המאה ה-15 פרא-אנג'ליקו, המוצגים בחצר ומקשטים את תאי ההתבודדות של הנזירים.

7. יקבים במחוז קיאנטי – בדרך מסיינה לסן ג'ימיניאנו יש הזדמנות מקסימה לראות את המסורת הוותיקה של הפקת היין המפורסם, ובעיקר לגלות שלא מדובר במוזיאון של חיי העבר, אלא ביקבים חיים ופעילים.

8. לוקה – עיר מקסימה ששמרה על התוואי המקורי של העיר העתיקה, ונראית כמו פירנצה קטנה: כנסיות יפות, חומות שנשמרו היטב, כיכר שבנויה כמו אמפיתיאטרון רומאי.

9. פיטיליאנו – עיירה יפהפייה היושבת על מצוק נישא, שכונתה "ירושלים הקטנה" בשל הקהילה היהודית התוססת שישבה כאן בעבר. הנקודה היהודית מעניינת – בית הכנסת, המערה שבה אפו מצות, היקב והמקווה.

10. מנזר מונטה אוליבטו מג'ורה – המנזר המרהיב יושב בגבעות של סיינה, הוא ידוע בזכות הפרסקאות של לוקה סיניורלי וסודומה, המצטיינים בפרטים מציאותיים ומתארים את חיי בנדיקטוס הקדוש.