אוכל
פשטות מענגת
מעדנים רבים בטוסקנה התחילו כמאכלי איכרים עניים. הם פשוטים, אבל איכותיים: המוצרים חייבים להיות טריים, שמן הזית מעולה והגבינות משובחות. מדריך למטייל במטבח הטוסקני
לכתבה המלאה »



יין – גאווה ודעה קדומה
מורשת עתיקה, מערכת חוקים, אקלים מתאים ואדמה טובה חברו בטוסקנה ליצירת יין משובח. אילו גלגולים עבר הקיאנטי, מה מציעים מותגים אחרים ובאילו יקבים כדאי לבקר ולטעום
לכתבה המלאה »

 


לינה
למה כדאי ללון בשולי פירנצה, מה מקבלים בבית חווה, מה כדאי לבדוק לפני שמזמינים מקום לינה
לכתבה המלאה »


קניות
ומה לוקחים הביתה?
למי שרוצה להביא מתנות לאהובים שנשארו מאחור (או לעצמו), מומלץ לקנות את הדברים המיוחדים לאזור. למשל, עדיף להימנע מהחבילות המתבקשות של פסטה צבעונית באריזות מתנה מהודרות – הן כבדות, יקרות, וטעמן לא עולה על זה של הפסטות הרגילות. במקומן עדיף לקנות את הפסטות המקומיות, כמו אטריות פיצ'י האופייניות למונטפולצ'יאנו ופיאנצה.

צנצנות דבש וריבה לסוגיהם יכולות להיות מתנה מושלמת, וכך גם שמן זית טוב, בתנאי שאתם יודעים מה מקורו ושלא קלקלו אותו בעשבי תיבול או תבלינים אחרים. התרחקו גם מחמאת הכמהין ומשמן הכמהין לסוגיהם; לרוב הם מיוצרים עם חומרי טעם.

אבל הכי כיף להביא גבינות. רוב הגבינות הטוסקניות המובחרות עשויות מחלב כבשים הרועות באחו. מומלץ לקנות גבינות מאזור קרטה זנזה (Crete Senese), שבין סיינה למונטפולצ'יאנו. גם גבינות הפקורינו (pecorino) המקומיות, שמיוצרות בחוות קטנות, בהחלט שוות טעימה – והן טעימות עוד יותר כשאוכלים אותן בבית. בחרו אחת מהגבינות, או פשוט קנו באקראי פקורינו מיושנת-למחצה מפיאנצה. איתה אי אפשר לפספס.

ממליצה: בת' אילון
 


עם הילדים
כיכר הקאמפו, שהיא תמציתה ושיאה של סיינה, הילדים יכולים להתרוצץ בחופשיות (הכיכר סגורה לכלי רכב) ולהאכיל את היונים בזמן שההורים יושבים להנאתם באחד מבתי הקפה הסמוכים. אחר כך כדאי לעלות למגדל השעון לתצפית על העיר, ולקנח בגלידה באחת הגלידריות (gelateria) שסביב הכיכר.

טיפוס על המגדל במוזיאון העירוני של סן ג'ימיניאנו. מאתגר, אבל שווה את המאמץ.

טיפוס על המגדל הנטוי בפיזה הוא חוויה מסעירה למדי לילדים. תחושת הנטייה חזקה מאוד בראש המגדל, וזה מאפשר לילדים לפחוד קצת, וכידוע – אין טוב מזה.


אירועים ופסטיבלים
מרץ-יוני> פסטיבל המוסיקה והתיאטרון של פירנצה (Maggio Musicale Fiorentino)
במסגרת הפסטיבל מתקיימים קונצרטים ואופרות של תזמורות ולהקות בינלאומיות.

פברואר-מרץ> קרנבל פירנצה
כולל תהלוכת תחפושות מימי הביניים וקרבות מים ברחובות העיר. באותו זמן מתקיים קרנבל בויארג’יו, במהלכו מסיעים ברחובות עיר החוף בובות נייר ענקיות בדמויות פוליטיקאים ומפורסמים.

2 ביולי, 16 באוגוסט> פסטיבל הפאליו בסיינה
ראשיתו של פסטיבל הפאליו (Palio) שמתקיים פעמיים בשנה עוד בימי הביניים. בבסיס האירוע עומדת היריבות הוותיקה בין 17 הקונטראדות (הרבעים) של סיינה, והדרך ליישובה היא באמצעות מרוץ סוסים קצר ועוצר נשימה סביב הכיכר המרכזית. המרוץ עצמו נמשך דקה-דקה וחצי, אך החגיגות המלוות אותו, התהלוכות הצבעוניות של כל קונטראדה ברחובות, שמחת המנצחים ותוגת המפסידים – כל אלה נמשכים ימים ושבועות לפני ואחרי האירוע. בתקופת הפאליו הומה סיינה ממבקרים, כך שמומלץ להזמין מקומות לינה זמן רב מראש.