אוכל
המטבח השוויצרי אינו נחשב מהאנינים ביותר, ויצא לו שם של מטבח כבד, עם נוכחות גדולה של תפוחי אדמה וגבינות. למרות שהאוכל אינו מסעיר הוא טעים ומשביע, וכדאי לנסות לטעום לפחות פעם אחת מן המאכלים המקומיים, ביניהם הפונדו, שבדרך כלל מורכב מגבינות הגרוייר והאמנטל, מותכות עם יין לבן ותבלינים בתוך קדרת חרס מיוחדת. בתוך הגבינות טובלים פיסות לחם בעזרת מזלג מיוחד. שימו לב שבמרבית המסעדות הפונדו מוגש כמנה זוגית בלבד. קיימת גם גרסה בשרית של הפונדו. מאכלים מעניינים נוספים הם הראקלט, גם בו מככבת הגבינה המותכת ביחד עם תפוחי אדמה מבושלים ומלפפונים חמוצים והרושטי, שהוא למעשה לביבה גדולה של תפוחי אדמה מטוגנים בחמאה, שאליה מצרפים תוספות שונות כמו גבינה, בשר מעושן, ביצים ועוד. הנקניקיות מככבות גם הן במטבח השוויצרי, ביניהן נקניקיות מבשר עגל. בשוויץ חובה כמובן לטעום מהשוקולד השוויצרי המפורסם.


קניות
המחירים בציריך רחוקים מלהיות זולים, אך לרוב התוצרת היא איכותית וקשה ליפול בפח. בין המוצרים הייחודיים לשווייץ נמצא כמובן האולר השווייצרי והשעונים. שווייץ מצטיינת גם בגילופי עץ ובמוצרי רקמה ותחרה. במדרחוב האלגנטי הבנהופשטראסה שפע של חנויות יוקרה, בעיקר של אופנה, תכשיטים ושעונים. המדרחוב מרשים במיוחד לקראת חג המולד, אז הוא מואר בלמעלה מ-20,000 נורות!


בילויים
מדרחוב הנידרדורף הוא אזור הבילויים העיקרי של ציריך. יש כאן שפע של בתי קפה ומסעדות, רבות מהן עממיות (אם חשקה נפשכם בשווארמה בשווייץ זה המקום). בנוסף, יש כאן אמני רחוב, ברים רבים, מועדוני לילה ואפילו מועדוני חשפניות. אזור ציריך ווסט הוא אזור תעשייה שהופך בשנים האחרונות לאזור טרנדי עם הרבה מועדונים ומסעדות.
בחודשי הקיץ מתקיים קולנוע פתוח על שפת האגם, שמלווה בהפנינג הכולל גם שתייה ואוכל.


עם הילדים
גן החיות של ציריך נחשב ליפה ביותר בשוויץ (גם אם אינו הגדול שבה). בגן מתגוררות כ-2,500 חיות מכ-300 מינים שונים, ובין האטרקציות המיוחדות נמנות משפחת בונים על מחילותיה, משפחת פילים אסייתיים ועוד.
פארק המים אלפמאר נמצא על שפת אגם ציריך במרחק נסיעה של 40 דקות מציריך. הפארק הוא פארק המים המקורה הגדול באירופה וכולל שפע של בריכות, מגלשות ואטרקציות מים נוספות, הכל בעיצוב טרופי.


אירועים ופסטיבלים
אפריל> פסטיבל האביב של ציריך
הפסטיבל נמשך יומיים, כאשר יומו הראשון מוקדש לילדים עם תהלוכה צבעונית של ילדים ובני נוער בליווי מוסיקה. ביום השני של הפסטיבל יש תהלוכת ענק של הגילדות, שכוללת גם סוסים, כרכרות ותזמורות. שיאו של הפסטיבל הוא בהצתת איש שלג שבטנו מלאה בזיקוקים.

יוני-יולי> פסטיבל ציריך
במסגרת הפסטיבל שמתפרש על כשלושה שבועות, מתקיימות תערוכות והופעות אופרה, מחול ותיאטרון. 

אוגוסט> תהלוכת הרחוב (Street Parade)
מסיבת הרחוב הענקית כוללת 30 משאיות שמצוידות במערכות הגברה וכמיליון משתתפים שרוקדים לצלילי המוסיקה האלקטרונית. בנוסף למסיבת הרחוב כל המועדונים בציריך מקיימים ביום זה מסיבות גדולות.