אוכל

ארוחת הבוקר השוויצרית היא המוזלי – שיבולת שועל קלויה, תפוחי עץ מיובשים, אגוזים ודבש. המרק השוויצרי הלאומי הוא הקאזופה (Kasuppe) המוגש עם קוביות לחם. הפונדו הוא מאכל הנחשב לאירוע חברתי. מרכז הארוחה הוא סיר האמייל המרכזי העומד על מתקן חימום בו נמצאת תערובת גבינות מותכות עם יין לבן. הסועדים נועצים מזלגות ארוכים בקוביות לחם (אפשר גם תפוחי אדמה או ירקות אחרים) וטובלים אותם בתבשיל שבסיר. מאכלים נוספים הם הראקלט 
(Raclette) – גבינה מותכת על פרוסות תפוחי אדמה דקות והרושטי (Rosti) – לביבות תפוחי אדמה ענקיות. את הארוחה מסיימים במשהו מתוק – שוקולד שוויצרי משובח.


קניות
שעוני-יד, שעוני קוקייה, שוקולד ואולרים הם הקניות החביבות ביותר על תיירים בשוויץ.
בעיר חנויות מיוחדות רבות, שמעניין לבקר בהן גם אם לא קונים דבר.
אחת מהן היא חנות הדגל של דווידוף (Davidoff), שהיא חנות הטבק המפורסמת בעולם. בחנות סיגרים קובנים, מקטרות מיוחדות ואפילו מרתף מיוחד לסיגרים.
כתובת: 2, rue de Rive. 
טלפון:3109041-22-41


בילויים
מבחר הבילויים בעיר הוא רב יחסית לערים אחרות בשוויץ, אך המחירים אינם זולים.
רוב מקומות הבילוי, כגון מועדונים ומסעדות, מרוכזים על שפת האגם.
ב-Grand Theatre מתקיימים מופעי בלט ואופרה בחודשים ספטמבר-יולי. כתובת: Place Neuve.
מידע נוסף ניתן למצוא במדריכים השבועיים Geneva Agenda ו- Geneve Le Guide המחולקים חינם בלשכות התיירות וברוב המלונות.
למחפשים בילוי רומנטי כדאי להצטרף לשיט לילי על אחת מהמעבורות החוצות את אגם ז'נבה. על סיפון המעבורת מגישים מלצרים בעניבות פרפר ארוחות ערב משובחות.


עם הילדים
כדאי לקחת את הילדים לראות את מזרקת Jet d’Eau, אשר משפריצה סילון מים לגובה 140 מטר. משם כדאי להמשיך אל הגנים האנגליים בהם ניצב שעון הפרחים הססגוני.
פעילויות כהחלקה על הקרח אפשר למצוא במרכז הספורט Centre Sportif des Vernets. כתובת: 4 Rue Hans Wilsdorf.


אירועים ופסטיבלים
אוגוסט> פסטיבל ז'נבה (Fetes de Geneve)
הפסטיבל המתקיים בתחילת אוגוסט הוא המפגן השנתי המרכזי של העיר. במהלך 11 ימים מתקיימות לשפת אגם ז'נבה הופעות מוסיקה תיאטרון ובידור, ירידי מזון מכל העולם, ומופע זיקוקים מוזיקלי מעל המים.

אוגוסט-ספטמבר> פסטיבל La Batie
בפסטיבל הופעות מוסיקה, תיאטרון ומחול.

דצמבר > חגיגות ל'אסקלאד (l’Escalade)
החגיגות מציינות את הניצחון בן 400 השנה של תושבי ז'נבה על הפולשים מנסיכות סבואה. במהלך החגיגות מתקיימת תהלוכה על שתי גדות נהר הרון עם בובות ענק של גיבורי הניצחון, תלבושות מסורתיות ולפידים. התהלוכה מסתיימת ברחבת קתדרלת סן פייר שבעיר העתיקה. כמה ימים לפני החגיגות מתקיים מרוץ ברחובות העיר לציון האירוע.