אוכל
צלעות, תמנונים ועוגות בוגאצה
המטבח הכרתי אינו שונה בהרבה מהמקובל ביוון היבשתית ובאיים האחרים, לא מדהים, אך מהנה. ארוחת הבוקר מינימלית, אך ארוחת הערב נמשכת עמוק אל תוך הלילה.
ברוב המסעדות, המכונות טברנה (Taverna) או אסטיאטוריו (Estiatorio), ובבתי הגריל 
(Psistaria), שם האוכל שמן פחות, כולל התפריט את ההיצע הרגיל של סלט יווני, דזאדזיקי, ממולאים (Gemistes), מוסאקה, מקרוני ברוטב בשר (Makaronia me kima), בשרים על האש כמו סובלאקי (שישליק), בריזולה (צלעות) ופאידאקי (כבש), דגי ים, קלמארי ותמנונים.
פה ושם, בעיקר באוזרי (Ouzeri) – מסעדות עממיות המתמחות במזטים (Mezedes, ביוונית) – אפשר למצוא כמה מאכלים כרתיים אופייניים, אם גם לא כשרים ביותר – ארנב צלוי (Kouneli), יונים צלויות (Pistounia) וחזיר בר על האש (Agriochiro). גאוות האי היא על הקינוחים המתוקים: בקלאווה, קטאיפי, ובעיקר עוגות בוגאצה (Bougatsa).
בתחום האלכוהול אפשר למצוא בכרתים, מלבד היינות הרגילים ורטסינה (יין עם שרף של אורנים), גם שפע של אוזו וראקי (ברנדי שקוף וחזק).


לינה
למלונות של ארבעה וחמישה כוכבים כדאי להזמין מקום מראש, במיוחד בעונת הקיץ. מומלצים הפנסיונים המשפחתיים וכן חדרים שכורים. את אלה אפשר למצוא בעיקר בחלקים העתיקים של הערים וכן בכפרים לאורך הדרך. המחיר בעונת התיירות גבוה יותר, כמובן. למטיילים במכונית – חניוני הקמפינג בכרתים רבים ומסודרים.


בילויים
דיסקוטקים ברוח מערבית ויוונית, הופעות של מוסיקה כרתית וברים הם עיקר הבילוי באי.
באגיוס ניקולאוס נמצא הדיסקוטקLipstik המשקיף על הנהר. ברתימנו אפשר למצוא יין זול ומוסיקה עממית ב-Gounakis Restaurant & Bar ומוסיקת דיסקו ב-Fortezza Disco. בכניה כדאי לטייל בשעות הערב בנמל הישן ולשבת באחד מבתי הקפה. בעיר פועלים מועדון ג'אז בשם Fagotto, הממוקם בסמטת אנגלו בעיר העתיקה, ודיסקוטקים רבים.