אוכל

האוכל בירדן דומה מאוד לאוכל בישראל: פלאפל, חומוס, פול, שווארמה, פיתות (ח'ובז), סלטים (מזה), יוגורט, לבנה, זעתר, שמן זית, טחינה משובחת. לקינוח: בקלאווה וכנאפה. איכות האוכל טובה מאוד, והמחירים בדוכני הרחוב זולים.


קניות
בירדן נמכרים חפצי אמנות ואומנות שימושית מסוגים שונים, הנעשים על פי מסורת בת מאות שנים העוברת מדור לדור. היצירה המקומית כוללת כלי קרמיקה וזכוכית, שטיחים וסלים, כמו גם פסלים, בקבוקי חול מעוצבים ותכשיטי כסף – כולם עשויים בעבודת יד ומעוטרים בכבדות.


עם הילדים
קניון אבן חמד היפהפה (בסמוך לעיר כראכ) מציע טיול לא קשה ולא ארוך (כשלוש שעות), המתאים גם לילדים. תחילת המסלול בבריכת החמאם, שבה אפשר להשתכשך, וממנה ממשיכים לאורך ערוץ הנחל, בין מפלים, דקלים תלויים, שפע צמחייה ורסיסי מים הצונחים מלמעלה.
טיולי ג'יפים משפחתיים – אל פטרה, אל הקניונים והוואדיות שופעי המים, ואפשר גם אל אתרים פחות מוכרים כמו "ארמונות המדבר" המזרחיים, שאל חלקם אפשר להגיע רק ברכב שטח. אפשר לנסוע באופן עצמאי או להצטרף לטיולים מאורגנים של כמה חברות הפועלות בירדן.


פסטיבלים ואירועים 

יולי-אוגוסט > פסטיבל ג'ראש
בעיר ג'ראש נערך מדי שנה בקיץ פסטיבל גדול לתרבות ואמנות. מופעי תיאטרון, מחול ומוזיקה נערכים במשך שבועיים ימים בתיאטראות העתיקים של העיר, עם אירועים נלווים בעמאן, עקבה, פטרה וים המלח. 
www.jerashfestival.com.jo


פעילויות מיוחדות
חובבי צלילה מוזמנים להגיע לעקבה (Aqaba), עיר הנמל היחידה בירדן, אשר לחופיה בים סוף נמצאות שוניות אלמוגים מהיפות בעולם. מספר חברות צלילה באילת מארגנות סיורי צלילה מיוחדים בני יום או יותר לירדן.

פרטים על חברות צלילה בעקבה: 
www.aqaba.jo/