לשכות תיירות
אתר לשכת התיירות הקובנית בקנדה


מטבע
בקובה יש שני מטבעות בשימוש: פסו קובני (CUP) ופסו קונברטיבלה (CUC). מרבית המחירים לתיירים נקובים בפסו קונברטיבלה. מזון רחוב ומשקאות ניתן לרוב לרכוש בפסו קובני. את המטבע המקומי ניתן לרכוש ולמכור בקובה תמורת אירו, לירה שטרלינג, פרנק שוויצרי ודולר קנדי. יש לקחת בחשבון עמלת המרה של 10%. אפשר להמיר גם דולר אמריקאי, אבל זה כרוך ב"קנס" של 10% בנוסף לעמלה הנזכרת.
מחוץ לקובה הפסו קונברטיבלה חסר שימוש. ניתן להמיר בחזרה את המטבע המקומי בשדה התעופה. כדאי להימנע מהמרת המטבע ברחוב.
כספומטים יש בנמצא בעיקר בהוואנה ובסנטיאגו. ניתן למשוך כסף בכספומט גם בערים אחרות, אך פעמים רבות הכספומטים הללו לא עובדים ולכן כדאי להצטייד מראש במספיק כסף מזומן.
כרטיסי אשראי: אפשר להשתמש בכרטיסי אשראי בבתי מלון ובהשכרת רכב, בתנאי שלא הונפקו על ידי בנקים אמריקאיים. התשלום בכרטיס אשראי מחויב בעמלה של 11.25%. 
 


הפרש שעות
קובה מאחרת את שעון ישראל בשבע שעות.
בקובה אין חשיבות מרובה לזמן. מצבי לחץ וחיפזון אינם זוכים לאהדה, וממילא אינם גורמים לקובנים לזוז מהר יותר. סבלנות היא הפתרון היחיד.


תקשורת
הקידומת הבינלאומית של קובה היא 53. לחיוג בתוך קובה או ממנה, קנו טלכרט של חמישה עד עשרים דולר, המתאים לשימוש בטלפונים הכחולים. מחיר שיחה לישראל (יש לחייג 119 לפני הקידומת לישראל) הוא כחמישה דולרים לדקה. מומלץ להתקשר, למסור מספר טלפון ושיתקשרו אליכם חזרה. במלונות המפוארים ובאוניברסיטה יש שירותי דואר אלקטרוני ואינטרנט, אולם הם איטיים ויקרים.


תחבורה
אין שירות אוטובוסים סדיר מנמלי התעופה הבינלאומיים למרכזי הערים. קחו מוניות.

מוניות: המוניות הממשלתיות חדישות וממוזגות. יש לבקש מהנהג שיפעיל מונה או לסכם מראש את מחיר הנסיעה.

שכירת רכב: זו קרוב לוודאי הדרך היעילה ביותר לטייל בקובה. החברה הטובה ביותר נקראת הוואנה-אוטוס (Habanautos), ולה עשרות סניפים בכל רחבי קובה. השירות סביר והמחירים גבוהים (אפשר להתמקח, אך לא תמיד זה עוזר). מומלץ לשלם במזומן. אפשר לשכור את הרכב במקום אחד ולהחזירו במקום אחר בתוספת תשלום. יש לבדוק את כלי הרכב היטב ולסמן בחוזה ההשכרה כל מכה, נזק וכדומה. הביטוח מכסה כל נזק שנגרם לכלי הרכב כתוצאה מתאונה, גנבה או פריצה, זאת לאחר שהוגשה תלונה למשטרה, והיא קבעה בכתב שאין זו אשמת הנהג.
נהיגה וחנייה: בקובה אין שילוט – אז שואלים. הימנעו מנהיגת לילה והיזהרו מפרות, אופניים, משאיות והולכי רגל. הקפידו לרשום היכן חניתם.

אוטובוסים: חברת Víazul משרתת תיירים בלבד ומציעה אוטובוסים נוחים וממוזגים למוקדי עניין תיירותיים.

טיסות פנימיות: בקובה יש כעשרים שדות תעופה ומנחתים. קובנה מקיימת מדי יום טיסות מיעדים שונים באי. ברוב ערי קובה ובאתרי התיירות המרכזיים יש משרדים של חברת התעופה, ובחלקם מטפלים גם בכרטיסי טיסה בינלאומיים. חברה נוספת המקיימת טיסות פנימיות היא אירו קריביאן (Aero Caribbean).

רכבות: שירות הרכבות בקובה הוא איטי להחריד ולא אמין. עדיף להימנע.

טרמפים: אי אפשר לטייל בטרמפים, שכן הם אסורים בחוק הקובני גם לנהג וגם לתייר.

 


יהודים
אתר הקהילה היהודית בקובה