אוכל 
המטבח המונגולי מבוסס בעיקרו על מוצרי חלב ובשר – במקומות מסוימים יהיה זה בשר כבש או בקר, ואילו באחרים בשר גמל. הנוודים המונגולים מייבשים חלק מהבשר באוויר הפתוח, כשהוא חתוך לרצועות ארוכות. כשמגיע זמן הארוחה הוא מבושל במים רותחים, ומוגש לעתים בלוויית אורז. בשל אורך חיי המדף הארוך מייבשים המונגולים גם מוצרי חלב, כמו ה-Aruul. מאכלים נפוצים נוספים הם יוגורט טרי וכיסוני בשר מאודים או מטוגנים.
התה המונגולי מעורב בחלב והינו מלוח, ונשתה לעתים בלוויית בורטסוג (boortsog), שהם ביסקוויטי חמאה מטוגנים. הנוודים המונגולים מייצרים משקה אלכוהולי בשם אייראג (Airag) מחלב סוסה מותסס, בו שיעור אלכוהול של כשלושה-ארבעה אחוזים. בגרסתו המזוקקת של משקה זה עולים אחוזי האלכוהול ל-12, והוא נקרא שימין ארחי (Shimin Arkhi).


פסטיבלים ואירועים 
יולי > פסטיבל נאדאם (Eriyn Gurvan Naadam)
הפסטיבל הגדול ביותר בלוח השנה המונגולי, המציין את יום שחרור הבירה אולן בטור מהכובשים המנצ'וריים במהפכה המונגולית ב-1921. במרכז הפסטיבל שלושת סוגי הספורט המרכזיים במדינה: תחרויות היאבקות מונגולית מסורתית בתלבושת האומסוגי (שלפניהן מבצעים המתחרים את ריקוד הנשר המסורתי), תחרויות חץ וקשת בסגנון ג'ינגס חאן ומרוצי סוסים. את האווירה משלימים הופעות מוזיקליות, תלבושות פולקלור צבעוניות, אוכל ושתייה מקומיים ומצעד של נזירים, ספורטאים וחיילים.
הפסטיבל נחוג בכל חלקי המדינה, אך מומלץ במיוחד לצפות בו באולן בטור, המושכת אליה חוגגים מכל רחבי מונגוליה.