כסף
המטבע ברוסיה הוא רובל.
ניתן למשוך כסף בכספומטים שפזורים ברחבי העיר.
כדאי להגיע עם אירו או עם דולר אמריקאי אותם ניתן להמיר בקלות בבנקים או אצל חלפני הכספים ברחבי העיר.
השימוש בכרטיסי אשראי מקובל במלונות, חנויות ומסעדות יוקרה.
העלויות בסנט פטרסבורג גבוהות מאוד והעיר נחשבת לאחת מהיקרות בעולם.
 


הפרש שעות
סנט פטרסבורג מקדימה את שעון ישראל בשעה אחת.
 


 תקשורת
קידומת החיוג הבינלאומית של רוסיה היא 7 והקידומת של סנט פטרסבורג היא 812.
במרכז סט. פטרסבורג יש כמה אינטרנט קפה שפתוחים 24 שעות.
בנוסף, במרבית המלונות ובתי הקפה יש Wi-Fi, אם כי בחלקם מחייבים בתשלום עבור הגלישה.
 


תחבורה
משדה התעופה לעיר: שדה התעופה הבינלאומי של סנט פטרסבורג, Pulkovo, ממוקם כ-16 קילומטר דרומית למרכז העיר. הנסיעה למרכז העיר משדה התעופה נמשכת ב-40-30 דקות. חברת Airport express מפעילה שירות אוטובוסים שעובר בטרמינל 1 ו-2 ומגיע לתחנות המטרו Moskovskaya ו- Pushkinskaya מהן יש גישה נוחה למרכז העיר. ניתן להגיע משדה התעופה לעיר גם במונית.

בתוך העיר: סנט פטרסבורג היא אחת מהערים הגדולות בעולם ורבים מהאתרים בה מרוחקים זה מזה, לכן יש צורך לעשות שימוש תדיר בתחבורה הציבורית.

מטרו: המטרו של סנט פטרסבורג יעיל וזול. תחנות המטרו מסומנות באות M. ישנם ארבעה קווים שחוצים את סנט פטרסבורג וישנן 58 תחנות שפזורות ברחבי העיר וליד מרבית אתרי התיירות בעיר. אם נשארים בעיר יותר מיומיים כדאי לקנות כרטיס חכם שתקף לכמות גדולה של נסיעות (10, 20 או 40).

אוטובוסים: רשת האוטובוסים בסנט פטרסבורג נרחבת אך עשויה להיות מעט מבלבלת לתייר. תחנות האוטובוס מסומנות באות A.  ישנם כמה סוגי אוטובוסים. אוטובוסים רגילים בהם ניתן לשלם לנהג עם העלייה לאוטובוס, או להציג כרטיס חודשי של התחבורה הציבורית. אוטובוסי מונית (T-Busses), בהם ניתן לשלם במזומן בלבד, והכרטיס החודשי אינו תקף בהם. אוטובוסים אלה יקרים יותר וצפופים פחות. אוטובוסי אקספרס (E-busses) הם יותר מהירים, נוחים ויקרים, ניתן לשלם בהם במזומן בלבד ולא מקבלים בהם כרטיסים חודשיים. באוטובוסים אלה הנהג מדלג על תחנות שאיש לא ביקש לעלות או לרדת בהן, ולכן יש להודיע לנהג מראש על יעדכם.