פסטיבלים ואירועים בתאילנד

פברואר – פסטיבל הפרחים בצ'יאנג מאי
פסטיבל הפרחים בצ'אנג מאי (Chiang Mai Flower Festival) שבצפון תאילנד הוא אירוע שבשבילו שווה לתכנן את הטיול לארץ סיאם לתחילת פברואר. מדי שנה בסוף השבוע הראשון של פברואר מקשטים את רחובות צ'אנג מאי פסלי פרחים של מקדשים מפורסמים, בעלי חיים, וגם דמויות מתוך 'הרמאיאנה' (סיפורי האלים ההינדים). הפסלים היפהפיים כוללים כ-3,000 פרחים כגון סחלבים, ורד דמשקאי, כריזנטמות צהובות ולבנות, חרציות מכל הסוגים ועוד. בנוסף לפריחה המרהיבה, מוזמנים המבקרים ליהנות מדוכני מכירה שניצבים ברחובות, מתחרויות יופי ומשלל הופעות.

אפריל – ראש השנה התאילנדי
חודש אפריל הוא הזמן של חגיגות האביב בכל העולם. בתאילנד חוגגים מדי שנה במהלך אפריל את ראש השנה התאילנדי במהלך שלושה ימים עם שלל תהלוכות צבעוניות, מגוון תחרויות, ארוחות מסורתיות, וגולת הכותרת – פסטיבל מיוחד שכולו מים (Songkran) עם מלחמות מים רטובות. דליים, כדים, אקדחי מים ובלונים – כל האמצעים כשרים בניסיון להרטיב את העוברים ושבים, מבוגרים וילדים כאחד, וקשה עד בלתי אפשרי להישאר יבשים.
אולי בגלל החום הכבד ששורר לרוב בתאילנד בתקופה זו, וגם בשל אופיין העממי והציבורי של חגיגות המים, מירב תשומת הלב של התיירים מוקדשת לפסטיבל המים, אך בראש השנה התאילנדי יש הרבה יותר מזה. התיירים בכל מקרה מתקבלים בברכה, וכדאי לנסות לצפות גם בטקסים שבמקדשים.
היום הראשון של הפסטיבל עשוי להזכיר לחלקנו את חג הפסח – יום זה מוקדש לניקיון הבית. המטרה היא לטאטא את החוצה את הישן ולהתכונן לשנה החדשה. יומו השני של הפסטיבל, שנופל בין השנה החולפת לשנה החדשה, מוקדש להכנת האוכל לטקסים הדתיים שבימים הבאים. ביום זה מכינים גם פגודות חול קטנות ומקושטות בפרחים. היום השלישי של החגיגות הוא למעשה היום הראשון של השנה החדשה והוא נפתח בטקסים דתיים במקדשים. ביום זה, מתחילות חגיגות המים.
המקום המומלץ ביותר לצפות ולהשתתף בחגיגות הוא צ'אנג מאי, שם החגיגות והתהלוכות צבעוניות ושמחות במיוחד.

אוגוסט-ספטמבר – פסטיבל פור תור בפוקט
פסטיבל הרוחות הרעבות הוא חג סיני, שעיקרו הבאת מנחות מזון, פרחים ונרות אל מזבחי המתים. רוח רעבה עשויה במהרה להפוך לרוח זדונית, ולכן קרובי המתים מפייסים אותם במנחות מזון. בחג נהוג לאפות עוגות מיוחדות בצורת צב, המסמל אריכות ימים. החג נחגג בפוקט שם יש קהילה סינית גדולה במיוחד.

ספטמבר-אוקטובר – פסטיבל הצמחונות בפוקט
הפסטיבל המרכזי בלוח השנה של פוקט נערך במשך תשעה ימים של תחילת חודש הצום הטאואיסטי (החודש התשיעי בלוח השנה הסיני). בימים אלו נמנעים המאמינים מאכילת בשר ונערכים טקסים שונים במקדשים המקומיים, ובעיקר במקדש ג'ואי טואי (Jui Tui). החגיגות בפוקט אינן מסתפקות בהעלאת מנחות בין כתלי המקדשים אלא יוצאות לרחוב בשלל תהלוכות, מופעים, מזבחות ארעיים ברחובות, שאון מחריד של פצצות רעש, ומעשי עינוי עצמי מזעזעים למען האלים מתוך טראנס דתי. מאמינים רבים מנקבים את עורם בחניתות, פגיונות ושאר חפצים שונים ומשונים, הולכים על גחלים, או מטפסים על סולמות הבנויים מסכינים. התוצאה היא אחד הפסטיבלים הביזאריים ביותר במדינה כולה

נובמבר – לוי קראטהונג
בכל שנה בחודש נובמבר כשהירח מלא, חוגגים ברחבי תאילנד את חג הלוֹי קראטהונג (Loi Krathong), אחד החגים המרשימים בממלכה. נהרות המדינה ומקווי מים נוספים מתמלאים סלים קטנים בצורת לוטוס, העשויים עלי בננה ובהם נרות וקטורת. הביטוי המרשים ביותר של החג הוא בצפון המדינה, אבל גם בבנגקוק אפשר לראות את סירות הלוטוס שטות בנהר צ'או פהראיה ובתעלות העיר.

נובמבר – משחקי פילים בסורין
שעטות של מאה פילים מזעזעות את שלוותה של העיר הפרובינציאלית סורין שבתאילנד במסגרת אירוע הפילים (Surin Elephant Round-Up) . במסגרת האירוע הבינלאומי מגיעים אלפי מבקרים לסורין כדי לצפות במאה פילים מאולפים המקיימים ביניהם משחקי כדורגל, מלחמות, תחרויות הרמה עם חדק ותהלוכות פילים מרהיבות.

דצמבר – מרוץ הסירות המלכותי של פוקט
מסורת שהחלה ב-1987 ומתקיימת מדי שנה ביום הולדתו של מלך תאילנד. זהו אירוע השיט הגדול במדינה, המושך אליו יאכטות מכל רחבי אסיה והעולם. התחרות מלווה בשלל מסיבות ואירועים, כשמוקד ההתרחשות הוא חוף קאטה.

דצמבר – חגיגות יום הולדתו של המלך ראמה התשיעי בבנגקוק
התאילנדים רוחשים כבוד עמוק למוסד המלוכה וחוגגים בדצמבר את יום הולדתו של המלך ראמה התשיעי. מבני ציבור ברחבי בנגקוק מקושטים לרגל האירוע וארמון המלך מרהיב ביופיו יותר מתמיד. החגיגות מגיעות לשיאן כשאלפי נתינים מתאספים עם רדת הלילה בכיכר המלכותית סאנאם לואנג, מדליקים נרות ושרים שירים לכבוד מלכם האהוב.

קניות

קניות בבנגקוק: חוויה מסחררת
קניות בבנגקוק: חוויה מסחררת
קל להיכנס לבולמוס קניות בבנגקוק: חיקויי מותגים, חיפושיות מיובשות, דגי נוי ופסלוני פילים הם רק כמה מהפריטים שתמצאו בשווקים. וכשרוצים לברוח מהחום והלחות …
איילת אידלברג