אשרות ושגרירויות
ישראלים הנוסעים לסנגל אינם זקוקים לאשרה.

לסנגל אין שגרירות בישראל.

שגרירות ישראל בסנגל
כתובת: 3 Place de Lindependence, immeuble SDIH, Dakar
טלפון: 221-338-237965
דואר אלקטרוני: info@dakar.mfa.gov.il


איך להגיע
אין טיסה ישירה מישראל לסנגל.
שדה התעופה הבינלאומי בדאקאר מקושר היטב למגוון יעדים במערב ובמזרח אפריקה וכן לדרום אפריקה.
הדרך הפופולרית ביותר להגיע לסנגל דרך היבשה היא ברכבת ה"אקספרס" הנוסעת בקו במקו (מאלי) – דאקאר. הנסיעה לוקחת כ-48 שעות. יש לקחת בחשבון שמצב הרכבת באזור ירוד. יציאת הרכבת לעתים מתבטלת, או יוצאת באיחור של כמה ימים וגם במהלך הנסיעה עצמה עלולות לקרות תקלות שיאריכו את זמן הנסיעה. בנוסף, הביטחון האישי על הרכבת מוטל בספק ויש להיזהר מגניבות על הרכבת.
 


מתי להגיע
שיא עונת התיירות בסנגל היא בין נובמבר לפברואר, בזמן העונה היבשה והקרירה יותר כשהטמפרטורות בדאקאר במהלך היום מגיעות לממוצע של 24 מעלות. רוב פסטיבלי המוזיקה של סנגל מתקיימים בדצמבר ובין מרץ ליוני.
בעונה הגשומה בין יולי לסוף ספטמבר הגישה לחלק מהפארקים הלאומיים חסומה והפארקים נסגרים לקהל, אבל זה גם הזמן בו הכל ירוק ויפה ומלונות רבים מורידים את המחירים.
 


חיסונים ובריאות
על פי הוראות משרד הבריאות הסנגלי יש להציג פנקס חיסונים בכניסה למדינה. מחסור בפנקס או הצגת פנקס חיסונים חסר עלולה לעקב את הכניסה למדינה אלא אם ישולם הקנס ויתבצע החיסון במקום. חיסוני החובה בסנגל: קדחת צהובה, דלקת קרום המוח, צהבת A2 וטטנוס. לפיכך, טרם הנסיעה מומלץ לפנות ללשכות הבריאות המחוזיות ולקבל את החיסונים הנדרשים.
 


ביטחון
משרד החוץ מזהיר כי בחודשים האחרונים ניכרת החרפה של המצב הביטחוני בחבל הקזמנס שבדרום סנגל עקב התקפות מורדים ומעשי שוד. לישראלים המבקשים להגיע לאזור מומלץ מאוד לשקול נחיצות נסיעתם. יש להימנע מנסיעה בלילות ומלינה באזור למעט בעיר זיגנשור ובאזור התיירות של קייפ סקירינג. מומלץ להגיע לקזמנס בטיסה או בנסיעת המעבורת ולא בדרך היבשה מהגבול עם גמביה.

כמו כן, המטה למלחמה בטרור מזהיר כי ארגון "אלקעדה במגרב" המרבה לבצע פיגועי חטיפה פועל לאחרונה לחטיפת אזרחים ממדינות מערביות לרבות ישראלים כולל במזרח סנגל, וממליץ להימנע מביקר באזור.