לשכות תיירות
מידע על לשכות התיירות הרשמיות הרבות שפזורות ברחבי ספרד אפשר למצוא באתר האינטרנט הרשמי של משרד התיירות. 


מטבע
אירו הוא המטבע בשימוש בספרד. 


הפרש שעות
ספרד מאחרת את ישראל בשעה אחת.


תקשורת
הקידומת הבינלאומית של ספרד היא 34. 


תחבורה
רכב: מומלץ מאוד לשכור רכב כשיוצאים מהערים הגדולות. הכבישים נוחים ומשולטים בבירור.
טיסות: כמה חברות תעופה, בהן איבריה, ספאנאייר ואייר אירופה מפעילות טיסות ברחבי ספרד, כאשר הקו הפופולרי ביותר הוא מדריד-ברצלונה. בשנים האחרונות הצטרפו לשוק גם חברות הטיסות הזולות איזי ג'ט וריינאייר, כך שכדאי בהחלט לשקול טיסה במקום נסיעה ארוכה ברכב, ברבת או באוטובוס.
אוטובוס: אוטובוסים מגיעים כמעט לכל מקום בספרד, אך מרבית האוטובוסים שמגיעים לכפרים ולערים הקטנות נוסעים בתדירות נמוכה מאוד, לעיתים רק פעם ביום, וחלקם לא פועלים בשבת וראשון. מחיר הנסיעה באוטובוס אינו יקר, ובחלק מהנסיעות הארוכות ניתנות הנחות לצעירים מתחת לגיל 26.
רכבת: חברת הרכבות הלאומית היא Renfe והיא מקשרת בין יעדים רבים בספרד. יש סוגים שונים של רכבות, מרכבות אזוריות שעוצרות בתחנות רבות ועד לרכבות מהירות המקשרות בין יעדים שמרוחקים זה מזה כמו מדריד וסביליה או מדריד וברצלונה.
בתוך הערים לא כדאי לנוע ברכב אלא ברגל, בתחבורה ציבורית (רכבת תחתית, אוטובוסים) ובמוניות.

 



נכים
ספרד היא מדינה הררית ולא קל לנוע בה בכיסאות גלגלים. גם המודעות בבתי המלון, במסעדות ובאתרי תיירות אחרים עדיין לא מפותחת ולא בכל מקום יש גישה נוחה לבעלי מוגבלות. החדשות הטובות הן שהמצב הולך ומשתפר. 
חברת MossRehab מציעה מגוון רחב של אפשרויות טיול למטיילים בעלי מוגבלות. פרטים על פעילותה וייעוץ אפשר לקבל באתר האינטרנט. גם חברת Access-Able Travel Source מייעצת בתחום הטיולים לבעלי מוגבלות, פרטים באתר האינטרנט. החברות Flying Wheels Travel ו-Accessible Journeys מציעות טיולים מאורגנים מותאמים לנכים. 
כמה חברות להשכרת רכב מציעות כלי רכב מיוחדים שמותאמים לנכים.