אוכל
המטבח הפרואני הוא  אחד המטבחים העשירים והמורכבים בעולם, ולוקח זמן להכיר את מרכבותו. המטבח הפרואני מאגד בתוכו מסורות בישול מתרבויות רבות (האינקה, ספרדים, אפריקאים, איטלקים, יפנים, סינים ומהגרים נוספים) שהתערבבו בכור ההיתוך הפרואני ויצרו פסיפס מרתק של אוכל. 
המטבח הפרואני מושפע גם מהגיאוגרפיה היחודית של פרו, שבה מגוון רב ביותר של אזורי אקלים שונים. בצורה גסה מאוד אפשר לחלק את המטבח של פרו לכמה אזורים: אזור החוף, לימה,  אזור החוף הצפוני, הרי האנדים והג'ונגלים. לכל אחד מאזורים אלה מאפייני אקלים משלו וכתוצאה מכך חומרי גלם שונים. 
בראש ובראשונה מככב במטבח הפרואני תפוח האדמה. מוצאו בהרי האנדים וכיום קיימים יותר מ-300 זנים שונים של תפוחי אדמה בפרו. אחריו ברשימה מככב התירס, עם 35 זנים שונים. התירס בפרו הוא סוג של אב מזון, ממש כמו האורז במזרח הרחוק או החיטה באירופה. הוא עשיר מבחינה תזונתית ואוכלים אותו בצורה הגולמית שלו כ"צ'וֹקְלו קוֹן קֶסוֹ" – תירס מבושל בתוספת גבינה, או שמכינים ממנו קמח תירס, ממנו ניתן להכין מאפים שונים, ביניהם "טמאלס" – בצק תירס מאודה, עם מילוי מתוק או מלוח, עטוף בעלי תירס. ה"צ'וקלו" וה"טמאלֶס" נמכרים ברחוב, ברכבת, באוטובוס, בשולי הכבישים, בשוק ובכל מקום בעצם. בנוסף לתפוחי האדמה ולתירס בפרו משתמשים המון בעגבניות, בטטות ופירות אקזוטיים. גם הקינואה הפופולרית מוצאה בהרי האנדים בפרו ובשכנותיה והוא אפילו נחשב לקדוש בעיני בני האינקה.
באזור החוף נפוצים במיוחד מאכלי דגים ופירות ים, שמהם מכינים כמעט הכל – מרקים, סביצ'ה (דג נא בלימון ותבלינים), מאפים ועוד. 
את כל אלו אפשר למצוא גם בקוסקו, אם כי רוב הישראלים פוקדים את המסעדות הישראליות בעיר. בהערכה גסה אפשר לומר שיש למעלה מעשר מסעדות באווירה ישראלית המנוהלות על ידי מקומיים או ישראלים בקוסקו. התפריטים בעברית, המלצרים דוברים עברית והאוכל ישראלי – סלט ישראלי קצוץ דק (שהוא בעצם סלט ערבי), ג'חנון, שניצל וצ'יפס, חומוס, פיתות, בורקס, ארוחות בוקר ישראליות ומאכלים מקומיים שקיבלו פרשנות ישראלית. גם במסעדות יוקרתיות אפשר לקבל תפריט בעברית. כמה מהמסעדות הישראליות: חלום כחול, ויקטור ויקטוריה, נרגילה.
ברחובות קוסקו פזורים דוכנים של המבורגרים, נקניקיות, שיפודים ועוד ללא אמצעי קירור נאותים לאחסון המזון. בחלקם התחלופה גבוהה והמזון טרי אולם בחלקם אין דרך לדעת כמה זמן נמצא המזון מחוץ למקרר. כדאי להיזהר מאכילה בדוכני רחוב חצי מאולתרים. 


לינה
קוסקו מלאה באופציות לינה בכל הרמות ובכל האזורים, החל מאכסניות פשוטות עם חדרים משותפים ומקלחות משותפות ועד מלונות יוקרה. כדאי לישון בקרבת הכיכר המרכזית Plaza de Armas שבקרבתה מרוכזות המסעדות, מקומות הבילוי, סוכנויות הנסיעות והטיולים ועוד. אמנם בבתי המלון ובאכסניות המרוחקות תשלמו פחות אבל לחלקן תיאלצו לקחת מונית, במיוחד בשעות הערב. 
בדומה לתחום המסעדות, גם בתחום הלינה יש אכסניות ובתי מלון בבעלות ישראלית או כאלו שעל טהרת המבקרים הישראלים. 
ריכוז גדול של אפשרויות לינה אפשר למצוא ברחוב Saphi  בעיר. בתי מלון יוקרתיים לרוב ממוקמים ב- Plaza de Armas ומהם נשקף גם נוף לכיכר הרחבה והמרשימה הזו.


בילויים 
הנקודה הישראלית
אחד ממוקדי העלייה לרגל של המטיילים הישראלים בקוסקו הוא "הבית של פיסטוק". המקום משמש כאכסנייה, מסעדה, סוכנות נסיעות, פאב ומה לא. כתובת: Parque de la madre150. טלפון: 84-256496. מוקד נוסף מכונה "המשרד של חביטוש" ובשמו הבינלאומי AUZANGATE mountain and jungle explorers שנמצא ברחוב Procuradores 350 ב-Plaza de Armes. טלפון: 84-235045 אי-מייל: havitush_cusco@hotmail.com.

חיי לילה
מלבד מוקדי בילוי של ישראלים, מלאה קוסקו באפשרויות להעביר את הערב. מועדוני סלסה שמציעים שיעורי ריקוד חינם ובסופם מסיבה לטינית סוערת נמצאים סביב הכיכר המרכזית Plaza de Armas. לכו בעקבות המוזיקה. 
סביב הכיכר וברחובות הסמוכים נמצאים כמה פאבים, בהם Cross Keys פאב בריטי וותיק בקומה השנייה ברחוב Portal Confiturías 233 ב-Plaza de Armas. פאב נוסף הוא Los Perros ("הכלבים") ברחוב Tecsecocha 436 ובו מופעי ג'ז בערבי ראשון ושני. בפאב-מסעדה Sumaq Misky ברחוב Plateros 334 מציגים מדי יום סרטים באנגלית. מקום מומלץ לשמוע בו הופעות של מוזיקה חיה הוא Ukuku's ברחוב Plateros 316 בקומה השנייה. 
מועדוני ריקודים מועדפים על כל התיירים, גם על הישראלים הם: Mama Africa בקומה השנייה ברחוב Portal Harinas 191; Mama Amerika בקומה השנייה ברחוב Portal Belén 115 ו-Up Town ברחוב Suecia 302. זה רק מדגם קטן ולא מייצג מאפשרויות הבילוי בעיר קוסקו.


קניות
קוסקו היא מקום מושלם לעשות בו קניות. תוכלו למצוא פה הכל מבגדים מצמר אלפקה עד תכשיטים, מכלי חרס ועד כלי נגינה מעץ. תוכלו למצוא הרבה עבודות יד. השוק המרכזי נמצא ליד תחנת הרכת San Pedro בסוף אוונידה סול (Avenida El Sol) שם תוכלו למצוא שוק של עבודות יד, שוק של חפצי עץ, שוק של מוצרי אלקטרוניקה, אזור של בגדים, כלי בית, אוכל ועוד. קוסקו מלאה בחנויות ובדוכנים, בייחוד במרכז, סביב הכיכר המרכזית. שם תוכלו למצוא הכל ולרכוש מתנות. 


פסטיבל
חג הפולחן אינטי ריימי (פסטיבל השמש)– קוסקו 
בתאריכים 24-21 ביוני מציינים בקוסקו את פסטיבל השמש כיאה לבני האינקה, שפירוש שמם הוא בני האור או בני השמש. השמש, מקור האור, החום והחיים של כל יושבי כדור הארץ, נחשבת אצל בני האינקה לכוח הנעלה ביותר ביקום. בני תרבות מסתורית זו מאמינים כי הם בניה של השמש, הנחשבת לאחת מהאלים הראשיים.
באתרי האינקה החשובים בפרו ישנן אבנים מיוחדות שמטרתן לקבוע מתי חלים היום הארוך, היום הקצר וימי השוויון בשנה. בימים אלו מתגלית תופעה מרהיבה בעקבות פגיעתן של קרני השמש, תופעה הנותנת אור על החשיבות הרבה של פולחן השמש לבני האינקה.
חוקרים גילו כי קוסקו (Cuzco), עיר הבירה של שבט האינקה בהרי האנדים, נבנתה בדמות פומה שראשה הוא מקדש סקסאיהוומאן (Sachsayhuaman). ביום הקצר בשנה, ה-21 ביוני, פוגעות קרני השמש בדיוק רב בראש הפומה (במקדש) ואחר כך בהדרגה מאירות את כל גופה של הפומה (העיר קוסקו).  
בשאר אתרי האינקה מתרחשות תופעות דומות: במקדש קנקו (Quenqo) נוצר צל מושלם הנראה כמו פנים של פומה; במקדש בצ'וקיטו (Chucuito) חודרות קרני השמש דרך שער המקדש ופוגעות בדיוק רב בפינה שממול; ליד הכפר קופאקבנה (Copacabana) ישנה אבן קדושה ולידה סלע עם חור קטן דרכו חודרת קרן שמש ופוגעת באבן הקדושה; 
שלושה ימים מאוחר יותר, ב-24 ביוני, מתקיים האינטי ריימי – פסטיבל פולחן השמש המסורתי וחג לאומי בפרו. זה הזמן לשתות הרבה אלכוהול, לאכול מטעמים מדוכני האוכל הפזורים ולרקוד למוזיקה הקצבית שמתנגנת ברקע.
הפסטיבל מתחיל בהכרזה חגיגית של קיסר האינקה במקדש השמש של קוריקנצ'ה ומשם יוצאת תהלוכה לכיוון הכיכר המרכזית, בה נערך טקס קצר. התהלוכה ממשיכה לכיוון אתר העתיקות סקסאיהוומאן, בו עומדים תושבי העיר משעות הבוקר בגלימות אדומות ודגלים בכל צבעי הקשת המסמלים את ממלכת האינקה. כולם מחכים לטקס המרכזי ולפתיחת חגיגות השמש הסוערות.
בזמן שלטונה של אימפריית האינקה נחגג הפסטיבל לפחות תשעה ימים וכלל הקרבת קורבנות לאל השמש, פולחן שתייה וריקודים. מושלים, אנשי צבא וצמיתים מכל רחבי האימפריה נאספו בבירת האינקה כדי להשתתף בטקס הפולחני החשוב.
עם הכיבוש הספרדי לפני כ-500 שנה, הפסיקו בני האינקה לחגוג את חג הפולחן, אך ב-1944 זכה הפסטיבל לחיים חדשים. 
כדי לראות את פגיעת קרני השמש המופלאה יש להגיע אל אתרי האינקה ב-21 ביוני. פסטיבל אינטי ריימי מתקיים ב-24 ביוני. התיירים שבאים לצפות בטקס המרכזי של הפסטיבל, יושבים על רמפות שנבנות מסביב לאתר ומחויבים בדמי כניסה. פרטים בלשכות התיירות המקומיות בקוסקו ובסוכנויות נסיעות בעיר.