לשכות תיירות
אתר לשכת התיירות של מלבורן
מרכז המבקרים של לשכת התיירות של מלבורן:
שעות פתיחה: כל יום 18:00-9:00
כתובת: Federation Square, בצומת הרחובות Swanston ו-Flinders
הלשכה מפעילה גם דוכן מידע ב-Bourke Street Mall, בין הרחובות Swanston ו-Elizabeth.


מטבע
דולר אוסטרלי


הפרש שעות
מלבורן מקדימה את שעון ישראל בשמונה שעות.


תקשורת
קידומת החיוג הבינלאומית של אוסטרליה היא 61. אזור החיוג של מלבורן הוא 03. כשמתקשרים למלבורן בשיחת חוץ מישראל יש להוריד את האפס.


תחבורה
תחבורה ציבורית: רשת התחבורה הציבורית של מלבורן מכונה מטלינק (Metlink), ובמסגרתה פועלים בעיר קווי אוטובוס (כולל אוטובוסי הלילה NightRider), חשמלית ורכבת. באופן נוח, הכרטיסים (המכונים Metcards) לשלושת אמצעי תחבורה אלו זהים, כך שאפשר לקנות כרטיס יומי, שבועי או לשעתיים בלבד התקף לנסיעה בשלושתם. את הכרטיסים ניתן לרכוש ב-Met Shop בבית העירייה, בחנויות 7-Eleven, בתחנות הרכבת ובמכונות האוטומטיות הפועלות על מטבעות בלבד בחשמליות. הכרטיס תקף מהרגע שהוחתם – אם רכשתם אותו בתחנת הרכבת או במכונות של החשמלית הוא מוחתם אוטומטית, ואם במקום אחר, פשוט החתימו אותו במכונה המתאימה בחשמלית.
החשמליות פועלות בעיקר במרכז העיר ובפרברים הפנימיים. הן אולי איטיות מהרכבת השועטת במהירות מהפרברים, אבל הן מקסימות והנסיעה בהן מהנה. רשת האוטובוסים היא המקיפה ביותר, ומכסה את כל הפרברים החיצוניים המרוחקים ביותר. אחרי חצות ועד שעות הבוקר המוקדמות פועלים בעיר שירותי NightRider – אוטובוסי לילה מיוחדים. 

תחבורה חינם לתיירים: City Circle Tram הוא קו חשמלית שכדאי להכיר. חשמלית זו עובר במסלול מעגלי במרכז העסקים של מלבורן דרך אטרקציות תיירותיות חשובות, והנסיעה בה לא כרוכה בתשלום. החשמליות במסלול יוצאות מדי 12 דקות בין השעות 18:00-10:00 בימים ראשון-רביעי, ובחמישי-שבת עד 21:00.
אופציית תחבורה נוספת ללא תשלום היא ה-Melbourne City Tourist Shuttle. אלו אוטובוסי תיירים הפועלים בין השעות 16:30-9:30 ועוברים במשך שעה בין אטרקציות תיירותיות בעיר, כגון האקווריום של מלבורן, הגנים הבוטניים, צ'יינהטאון, מוזיאון מלבורן ועוד. אפשר לרדת בתחנות הרצויות ולעלות על האוטובוס הבא באותו קו.

אופניים: רוכבי האופניים ייהנו במלבורן – העיר מציעה רשת של שבילים לרכיבה על אופניים. המומלץ שבהם הוא מסלול נהר יארה (Yarra River Trail). בעיר יש חנויות רבות שבהן ניתן לשכור אופניים, ואין בעיה לעלות איתם לרכבות. אל תשכחו קסדה, כמחוייב בחוק האוסטרלי. 

רכב: אפשר לשכור רכב בסוכנויות ההשכרה הרבות בעיר. שימו לב שבאוסטרליה נוהגים בצד שמאל של הכביש, הפוך מהנהוג בישראל. בלבול נוסף נגרם בגלל נתיבי החשמליות, שגורמים לכך שלעתים יש לפנות ימינה דווקא מהנתיב השמאלי כדי לא להפריע לתנועת החשמליות.