אוכל
עדרי בקר הם מראה נפוץ באורוגוואי, ואין פלא שהמטבח המקומי משמח את קיבתו של כל קרניבור. אל תוותרו על ביקור באחת ממסעדות הגריל המכונות פאריז'אדאס (Parrilladas), המגישות פלטת בשרים נפלאה – המקבילה לאסאדו של המדינות השכנות.
נסו גם את הנקניקיות המפולפלות המכונות "הונגרה" (hungara), ואת כריכי הצ'יביטו (Chivito), המכילים מנת בשר יפה עם ירקות וגבינה. במטבח של אורוגוואי ניתן למצוא מנות דרום אמריקאיות אופייניות כמו האמפנדה (Empanada) – אותם כיסוני בצק ממולאים; אלפחורס (alfajores) – עוגיות סנדביץ' ממולאות; וריבת החלב המכונה "דולצ'ה דה לצ'ה" (dulce de leche).
את האוכל אפשר להוריד עם המשקה הלאומי המסורתי, המאטה (mate), סוג של משקה מר מעט העשוי מעשבים. התה זוכה לפופולריות רבה, וכמוהו הקלריקו (clerico), שהינו יין לבן מעורבב עם מיץ פירות. נסו גם את יין הטנאט האדום, עם אחוזי האלכוהול הגבוהים, המיוצר מענבי הטנאט המקומיים לפי מסורת בסקית. 


פסטיבלים ואירועים

ינואר/פברואר – הקרנבל של אורוגוואי
הקרנבל של אורוגוואי אולי אינו מפורסם כאחיו בברזיל ובמדינות דרום אמריקאיות אחרות, אולם הוא הארוך ביותר בעולם – החגיגות נמשכות כמעט ארבעים יום בעיר הבירה מונטווידאו. הקרנבל מתחיל ארבעים יום לפני חג הפסחא, ובמהלכו נערכות תחרות והופעות באוויר הפתוח. השיא הוא התהלוכה הפותחת לאורך הרחוב הראשי של מונטווידאו, המקושט כולו בבלונים ובסרטים צבעוניים.