אוכל
צ'יאנג מאי היא המקום הטוב ביותר לטעום בו אוכל תאילנדי אחרי בנגקוק הבירה. האפשרויות אינסופיות, ממסעדות ועד דוכני רחוב נהדרים, ואל התפריט הלאומי מצטרפות מנות המיוחדות לאזור הצפון. כמה מאכלים ייחודיים לצפון תאילנד:
ק'או סוי (Khao Soi) – המנה המקומית המפורסמת והפופולרית ביותר. מרק קארי עם נודלס, קרם קוקוס ובשר בקר או עוף.
קאנג הנג-לה (Kaeng Hang-Le) – בניגוד למאכלי קארי רבים אחרים, קארי קאנג לא מכיל קוקוס. קאנג הנג-לה הוא קארי טעים מבשר חזיר. הצמחוניים יכולים לנסות את גרסת הירקות החריפה, Kaeng Khae.
ק'אנום צ'ין נאם נגיאו (Khanom Chin Nam Ngiao) – מנת נודלס המוגשת עם עוף בקארי וירקות.


קניות
צ'יאנג מאי היא יעד מצוין לבזבז בו את תקציב הקניות של הטיול. פרט לחנויות הרבות, שוק הלילה האטרקטיבי הוא אתר מצוין לתור בו אחרי מזכרות ועבודות מקומיות. יש בו הכל מכל, ממלאכות יד של שבטי הצפון, דרך בגדים ופסלים ועד אוכל. נעים לשוטט בין הדוכנים ולהתרשם ממגוון המוצרים ומשלל הצבעים, וכן לטעום פירות מיוחדים.
בעיר ובסביבתה יש מפעלים שונים של מוצרים מקומיים ממיטב האומנות המסורתית, בהם ניתן לסייר ולעמוד על תהליך ייצורם של רהיטי עץ ופסלי עץ, תכשיטי כסף, נייר מעץ תות, או בדי המשי מבקיעת זחלי המשי מן הביצים, דרך תהליך האריגה ועד לסיום המוצר המוגמר. בור סנג (Bor Sang) הוא המקום לערוך בו היכרות עם ייצור השמשיות הצבעוניות מנייר ומשי, הנצבעות ומעוטרות בעבודת יד מזה כמאתיים שנה.


פסטיבלים ואירועים

פברואר > פסטיבל הפרחים
בזמן פסטיבל זה כל העיר מתקשטת בפרחים צבעוניים וריחניים, והמראה מקסים. הפסטיבל כולל תערוכת פרחים, תחרות יופי ושלל דוכני אוכל, וביום שבת צועדת תהלוכה ססגונית ברחובות העיר כשכולה מלאה פרחים בשלל צבעי הקשת.

15 באפריל > סונגקרן (Songkran)
"חג המים" התאילנדי. פסל הבודהה הקדוש מוצא ממקדש פרה סינג (Wat Phra Singh) ונישא בתהלוכה חגיגית ברחובות העיר, בעוד המאמינים מתיזים עליו מים ריחניים. לא רק הבודהה זוכה למקלחת, אלא גם כל עובר אורח ברחובות העיר – כל תושבי צ'יאנג מאי יוצאים עם דליים ושקיות ומתיזים זה על זה מים, שלעתים צבועים בשלל גוונים. אף אחד לא נשאר יבש, ראו הוזהרתם.


פעילויות מיוחדות

קורסים
רבים מגיעים לצ'יאנג מאי כדי להירשם לאחד הקורסים המוצעים בה – קורסי בישול, קורסי עיסוי וקורסי רוחניות ותורות מזרחיות. יש קורסים קצרים בני שעות מספר וכאלו הנמשכים שבוע ויותר.

כמה בתי ספר לבישול:

בית הספר Baan Thai

בית הספר Chiang Mai Thai Cookery School

Chiang Mai Kitchen Cooking School

קורסי רוחניות ועיסויים:

Tao Garden

Tai Chi Chuan

קפיצת באנג'י
הספורט הניו זילנדי הפופולרי הגיע גם לצפון תאילנד. אתר הבאנג'י המקומי נמצא בלב נוף ירוק של הג'ונגל ומאפשר לקפוץ מגובה של חמישים מטר. המחיר כולל איסוף מהעיר, וניתן להגיע גם בטוק טוק (כ-300 באהט הלוך וחזור). האתר מופעל על ידי מפעיל ניו זילנדי.

כדור פורח
למי שמעדיף את השהייה באוויר על הנפילה מטה, ומחזיק בתקציב המתאים לממן זאת. הטיסות בכדור הפורח פועלות בין נובמבר למרץ בשעת הזריחה, ויש להזמין מקום חודשים מראש.