אוכל
האוכל המקומי המסורתי אינו מהמוצלחים באיטליה, אך כדאי לנסות את הבאקארי (Bacari), ברים שכונתיים שבהם אוכלים בעמידה מנות קטנות של גבינות, נקניקים, ירקות קלויים ומאכלי ים. אורז, תירס וקטניות הם המרכיבים העיקריים במטבח של מחוז ונטו.


בילויים
חיי הלילה בוונציה אינם מסעירים ומעט מקומות נשארים פתוחים עד השעות הקטנות. כדאי להתחיל את הערב בטיול לאורך תעלות העיר ולעצור למשקה באחד הברים. Harry`s Bar הוא אתר מפורסם שבו נהג לשבת ארנסט המינגוויי. הבר נמצא ליד תחנת הוואפורטו של סן מרקו. באזור הכיכר ברובע דורסודורו יש ברים נחמדים. חובבי מועדונים ימצאו את מבוקשם באי לידו.


קניות
האיים מוראנו ובוראנו ידועים בשל תעשיות הזכוכית והתחרה (בהתאמה). בעיר עצמה יש חנויות לממכר זכוכית מוראנו ועבודות תחרה, אולם אלו לרוב יהיו יקרות יותר מקנייה בחנויות שבאיים עצמם. וונציה מפורסמת גם במסכות עיסת הנייר שלה, המככבות מדי חודש פברואר בקרנבל המסכות הידוע, אותם ניתן לרכוש בחנויות שונות בעיר.



פסטיבלים ואירועים

פברואר > קרנבל המסכות
קרנבל המסכות של ונציה הוא המפורסם ביותר מבין האירועים המופיעים בלוח השנה, ומתקיים במשך עשרה ימים בחודש פברואר. החגיגות הצבעוניות כוללות תהלוכות עם תלבושות ססגוניות, נשפי תחפושות, מופעים והמון מסכות. שימו לב כי המחירים בעיר מאמירים מאוד בתקופת הקרנבל.

השבת השלישית של חודש יולי >Festa del Redentore
חגיגה גדולה לציון סיומה של המגיפה השחורה בונציה. הפסטיבל מתקיים בשבת השלישית של חודש יולי, ובמהלכו חוצים את תעלת Giudecca בסירות מקושטות. בערב מתקיים מופע זיקוקי דינור ומשתה גדול המלווה בשירה.

יום ראשון הראשון בחודש ספטמבר > פסטיבל Regata Storica
לאורך התעלה הגדולה נערכות תהלוכות בהשתתפות מאות סירות וגונדולות, תחרות החתירה המסורתית ותצוגה של סירות עתיקות בעיצוב רנסאנסי, ששטות על פני המים.

ספטמבר > פסטיבל הסרטים של ונציה
מפסטיבלי הסרטים הוותיקים ביותר בעולם. הפסטיבל נוסד ב-1932 והינו חלק מאירועי הביאנלה של ונציה, פסטיבל דו-שנתי לאמנות בת זמנינו. הפסטיבל נערך באי לידו.


פעילויות מיוחדות
לשוט בגונדולה בתעלות הרומנטיות של העיר לצלילי סרנדות. נדוש, ובכל זאת מקסים.