בילויים

אזור הרובע הצרפתי סין טְיֶין די (Xin Tian Di) עבר שיפוץ, ויש בו מסעדות, בתי קפה ופאבים שיעשו לכם את הלילה. יקר, אבל חגיגה לעיניים.

שנגחאי מפורסמת במופעי אקרובטיקה. אחד מומלץ מועלה באולם של המלון המצוין Portman Ritz Carlton.
כתובת: 1376 Nan jing Xi lu.

ג'אז: במלון Peace Hotel יש מועדון ג'אז המשמר ניחוחות אימפריאליסטיים בריטיים. בקומה העליונה יש בית קפה עם נוף לטיילת ולפודונג. כתובת: 20 Nan jing Lu. שני מועדוני ג'אז נוספים: Cotton club – כתובת: 8 Fuxing Xi lu; JZ Club – כתובת: 46 Fuxing Xi lu.

ממליצה: יעל שורץ


קניות

הבזאר באזור גן יו יואן: מבחר אדיר של מזכרות סיניות.
רחוב נאן דזינג: רחוב הקניות הגדול של שנגחאי, ובו בתי כלבו שווים ומדרחוב מדהים.
רחוב חוּאָי חאי (Huai hai): בגדים וחנויות כלבו.
שוק הגנבים ברחוב סְיֶינג יאנג (Xiang yang): שפע מותגים מזויפים של בגדים, נעליים, חגורות ואביזרי אופנה. 

ממליצה: יעל שורץ


פסטיבלים ואירועים

ינואר-פברואר > ראש השנה הסיני
החג החשוב ביותר בלוח השנה הסיני. היות והסינים משתמשים בלוח שנה ירחי, בדומה ללוח העברי, התאריך משתנה משנה לשנה. ראש השנה הסיני מסמן את פתיחתו של פסטיבל האביב, עונת חגים בת 15 יום המסתיימת בפסטיבל הפנסים.

ערב החג הוא אירוע הנחגג בקרב המשפחה. בשבוע שלפניו עושים הסינים את דרכם אל קרוביהם ברחבי המדינה, והבתים עוברים בטרם כניסת החג ניקוי יסודי ומקושטים בצבעי אדום (המייצג אושר) וזהב (עושר), בגזירי נייר, פרחים וסמלים מסורתיים. אחרי הארוחה המשפחתית יוצאים המונים לרחובות כדי לצפות בזיקוקי הדינור המאירים את השמיים, שרעשי פיצוציהם מרתיעים את הרוחות הרעות העשויות להתגנב ביומה הראשון של השנה. תהלוכות מסורתיות צועדות ברחובות בימי החג, בהם עשרות רקדנים מפעילים בובות עשויות משי של דרקונים ואריות. בימי החג נוהרים הסינים אל קרוביהם לעוד ועוד ארוחות חג מסורתיות.