פסטיבלים ואירועים

אוגוסט-ספטמבר > פסטיבל פור תור (Por Tor)
פסטיבל הרוחות הרעבות הוא חג סיני, שעיקרו הבאת מנחות מזון, פרחים ונרות אל מזבחי המתים. בחג נהוג לאפות עוגות מיוחדות בצורת צב, המסמל אריכות ימים.

ספטמבר-אוקטובר > פסטיבל הצמחונות
הפסטיבל המרכזי בלוח השנה של פוקט נערך במשך תשעה ימים של תחילת חודש הצום הטאואיסטי (החודש התשיעי בלוח השנה הסיני). בימים אלו נמנעים המאמינים מאכילת בשר ונערכים טקסים שונים במקדשים המקומיים, ובעיקר במקדש ג'ואי טואי (Jui Tui). החגיגות בפוקט אינן מסתפקות בהעלאת מנחות בין כתלי המקדשים אלא יוצאות לרחוב בשלל תהלוכות, מופעים, מזבחות ארעיים ברחובות, שאון מחריד של פצצות רעש, ומעשי עינוי עצמי מזעזעים למען האלים מתוך טראנס דתי. מאמינים רבים מנקבים את עורם בחניתות, פגיונות ושאר חפצים שונים ומשונים, הולכים על גחלים, או מטפסים על סולמות הבנויים מסכינים. התוצאה היא אחד הפסטיבלים הביזאריים ביותר במדינה כולה.

5 בדצמבר > מרוץ הסירות המלכותי של פוקט
מסורת שהחלה ב-1987 ומתקיימת מדי שנה ביום הולדתו של מלך תאילנד. זהו אירוע השיט הגדול במדינה, המושך אליו יאכטות מכל רחבי אסיה והעולם. התחרות מלווה בשלל מסיבות ואירועים, כשמוקד ההתרחשות הוא חוף קאטה.

דצמבר > טריאתלון לגונה פוקט
מסלול מפרך של 1.8 קילומטרים בשחייה, 55 קילומטר ברכיבה על אופניים ו-12 קילומטר ריצה לקינוח ממתין למתחרי הטריאתלון של פוקט.


פעילויות מיוחדות

צלילה
רבים מאיי תאילנד מציעים פעילויות צלילה, אולם פוקט הוא היעד המוביל במדינה עבור צוללנים. זאת בזכות המבחר הגדול ביותר בתאילנד של מועדוני צלילה טובים, שפע אתרי צלילה מעניינים, ראות מעולה, תנאי צלילה טובים לאורך כל השנה ושפע בעלי חיים. סוכנויות הנסיעות, מועדוני הצלילה ובתי המלון מציעים סיורי צלילה בני יום, ספארי צלילות בני יומיים ויותר, קורסי צלילה, שכירת סירה וציוד לסיורי צלילה בהרכבה עצמאית וכן שיט לאתרי צלילה באיים מרוחקים יותר, דוגמת איי פי פי (Phi Phi), איי רצ'ה (Racha) ואיי סימילאן (Similan) המפורסמים.

אתרי צלילה פופולריים:
Shark Point – שמורת טבע ימית במרחק של כשעה וחצי שיט מפוקט. כמשתמע מהשם, ניתן לראות במקום כרישים וכן כמויות גדולות של דגים ואלמוגים רכים. אפשר לשלב את הביקור באתר עם שונית Anemone שמצפון לה, המצטיינת בשושנות מים רבות. 

Racha Islands – איי רצ'ה (מכונים לעתים ראיה) מונים את רצ'ה יאי (Racha Yai) ורצ'ה נואי (Racha Noi), וממוקמים בסמוך לחוף המזרחי של האי פוקט. האיים מתאימים בעיקר לצוללנים מתחילים, אך רצ'ה נוי מציע גם אתרים מאתגרים יותר לצוללים מנוסים. 

King Cruiser – צלילה אל שרידיה של מעבורת נוסעים באורך 85 מטר שטבעה ב-1997 כשסטתה ממסלולה והתנגשה בשונית. עומק הצלילה נע בין 32-12 מטר. 

איי פי פי (Phi Phi) – על אף שהם שייכים גיאוגרפית לאזור קראבי, איי פי פי הם יעד פופולרי לטיול ולצלילה מהאי פוקט, במרחק של כשעתיים הפלגה. האיים יפהפיים לביקור בפני עצמם, ואילו במים שסביבם יש שלל אתרי צלילה מסוגים שונים.
למידע נוסף על צלילה באיי פי פי 

Hin Daeng ו-Hin Muang – פירוש השמות הוא "הסלע האדום" ו"הסלע הורוד". הין דאנג והין מואנג ממוקמים מדרום-מערב לפי פי. המיקום אומנם מרוחק לסיור צלילה קצר, אך צוללנים להוטים מגיעים לכאן במיוחד בשל שפע הדגים הגדולים והקירות הדרמטיים. גולת הכותרת היא הסיכוי לראות את הכריש הלווייתני היפהפה. 

איי סימילאן – קבוצת איים זו אומנם מצריכה סיור בין יומיים לפחות בשל מיקומה כמאה קילומטר מצפון-מזרח לפוקט, אך נחשבת לאחד מאתרי הצלילה הטובים באסיה כולה. זהו פארק לאומי ימי, שבו סלעי גרניט ענקיים יוצרים מעברים, קירות והרים תת ימיים, המכוסים בשפע של אלמוגים רכים בשלל צבעים. גם מגוון הדגים ושאר שוכני הים מרהיב.

צוללנים המעוניינים להרחיק עוד יותר בחיפוש אחר אתרי צלילה ידועים, יכולים להצטרף למסעות ספארי צלילה ארוכים אל איי אנדמן (Andaman) שבמפרץ בנגל בדרום-מזרח הודו, אל איי סורין (Surin) הסמוכים לגבול תאילנד-מיאנמר, ואל Burma Banks ושונית Mergui שבמיאנמר.

שיט קאנו וקיאקים בים הפתוח
פעילויות ספורט נוספת שזוכה לפופולריות הולכת וגוברת בפוקט היא סיורים בקאנו או בקיאק אל מפרץ פאנג נגה (Phang Nga). נופו של המפרץ דרמטי, ובו צוקי אבן גיר נפלאים מתרוממים מתוך הים במגוון צורות וטובלים בצמחיית מנגרובים. בנופי הסלעים הקרסטיים שבמפרץ נפערו תקרותיהן של מערות השקועות למחצה במים, המכונות בפי המקומיים "הונג" (Hongs). בשעות השפל ניתן לבקר בנוף המיוחד הזה בסיורים המתבצעים באמצעות קאנו מתנפחים מיוחדים, ולהציץ בצמחייה ובציפורים האופייניים למקום. הסיורים כוללים לרוב גם ארוחה, ולעתים גם ביקור באי המכונה "אי ג'יימס בונד" מאז הונצח באחד מסרטי הסוכן המיוחד 007.

חברות לדוגמא המפעילות סיורי קאנו וקיאק:
www.seacanoe.net  

www.paddleasia.com  

www.seacavecanoe.com