אשרות ושגרירויות
לאינדונזיה אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל, אבל ניתן להיכנס אליה עם דרכון ישראלי – בשלב זה בקבוצות מאורגנות. במאי 2018 התפרסם כי אינדונזיה תתיר גם ויזות למטיילים עצמאים בעלי דרכון ישראלי.
חברות טיולים גאוגרפיות שונות מסוגלות לסדר אפשרות כניסה גם לבודדים בתנאים שונים. מדיניות האשרות משתנה מפעם לפעם, וכדאי לבדוק לפני הנסיעה את המצב דרך סוכנות נסיעות המתמחה באזור.
אין לאינדונזיה נציגות בישראל ואין לישראל נציגות באינדונזיה.


איך להגיע
אין טיסות ישירות בין ישראל לאינדונזיה. בדרך כלל ישראלים מגיעים מהמקום שמנפק להם את הויזה – סינגפור או תאילנד. רוב הטיסות נוחתות בבירה ג'קרטה או באי באלי.
מעבורות מקשרות בין מלזיה לאינדונזיה, אך כדאי לשים לב שמלזיה אינה מכירה בישראל. מעברי גבול יבשתיים קיימים עם מלזיה, פפואה ניו גיני ומזרח טימור, אך הנהלים למעבר משתנים מעת לעת.


מתי כדאי להגיע
העונה הטובה לטיול באינדונזיה היא העונה היבשה, בין מאי לספטמבר. האי באלי לרוב עמוס לעייפה בין דצמבר לינואר ובחודשי הקיץ, והמחירים בו קופצים מעלה בתקופות אלו.


בריאות וחיסונים
יש להתחסן לפני הנסיעה וליטול טיפול מונע נגד מחלת המלריה (ובעיקר להשתדל שלא להיעקץ). פרטים בלשכות הבריאות המחוזיות.
לא מומלץ לאכול ברחוב, מסיבות הגייניות. כדאי לשתות מים מינרליים בלבד. כדאי לקחת חומר מגן מפני יתושים וקרם להגנה מפני השמש.


ביטחון
פיגועי טרור פקדו את אינדונזיה בשנים האחרונות, ביניהן פצצה ליד שגרירות אוסטרליה ב-2004 ופיגוע במועדון באי באלי ב-2002. באזורים מסוימים במדינה, ובמיוחד בחבל אצ'ה, ישנם עימותים עם מורדים ותנועות גרילה ומהומות על רקע אתני, ומומלץ להימנע מביקור בהם. כדאי לבדוק במשרד החוץ ובמטה ללוחמה בטרור האם יש התרעות ביטחוניות מפני טיול במדינה לפני הנסיעה. המטה ללוחמה בטרור ממליץ להימנע מביקור באינדונזיה, אבל למרות זאת נכנסות קבוצות מאורגנות של חברות ישראליות שונות.
בג'קרטה כייסים רבים וכדאי להימנע משהיה במקומות צפופים. חשוב ביותר לא לנגוע בסמים – יותר מדי זרים יושבים בכלא של באלי על עבירות סמים, לעיתים מגוחכות. מי שמטייל בסאמוסיר שבסומטרה ייתקל בתפריט של פטריות ההזיות בבתי קפה.