אוכל

המטבח המקומי הוא בלקני עם השפעות מתורכיה, יוון והונגריה. אפשר ליהנות כאן מסוגים רבים של בשרים – קבב, ירקות ממולאים, נקניקיות וקציצות – לצד שפע של גבינות מצוינות וייחודיות המיוצרות בבתי התושבים הכפריים מחלב הפרות שהם מגדלים. גם הלחם כאן מצויין. המשקה הלאומי הוא ראקייה – משקה אלכוהולי המיוצר מפירות.
באזור החוף של מונטנגרו יש היצע גדול של מאכלי ים טריים ומשובחים. מקום ציורי במיוחד לרכוש אותם הוא השוק המקומי של צטינייה, הפעיל בסופי שבוע. הדייגים מגיעים היישר מהים למכור את שללם, ולצדם ניצבים מוכרי הבשר המעושן ואנשי האלטע זאכען.


בילויים
המרכזיים האורבניים העיקריים במונטנגרו הם בבירה פודגוריצה ובעיר החוף בודבה – בשתיהן אפשר למצוא חיי לילה פעילים ואווירה עירונית אלגנטית. לאורך החוף בסמוך לבודבה יש ריכוז של ברים, דיסקוטקים ומועדונים הפועלים עד אור הבוקר לצלילי מוזיקה מקומית או מערבית. ביניהם: Renesance, Majami, Trocadero, Raffaelo. בקצה חוף Becici הסמוך נמצא מועדון Stijene המומלץ אף הוא.


פסטיבלים ואירועים
אוגוסט > פסטיבל הסרטים היוגוסלבי
פסטיבל סרטים הנערך מדי שנה בעיר הרציג נובי, מאז 1998. בפסטיבל מוצגת התוצרת הקולנועית המקומית של השנה האחרונה, חלקה במסגרת תחרות סרטים.

אוגוסט > הקרנבל בקוטור
מדי קיץ מתקיים בעיר קוטור קרנבל מסורתי. במסגרת החגיגות יוצאים התושבים לתהלוכת מסיכות ססגונית ברחובות ובעלי הסירות מקשטים את סירותיהם. האירוע מסתיים בנסף מסיכות במלון "פיורד".

אוגוסט > פסטיבל התיאטרון בבודבה
העיר בודבה הופכת מדי קיץ לתיאטרון אחד ענקי, כשהיא מארחת את פסטיבל התיאטרון השנתי. בנוסף להצגות, יש גם קונצרטים ותערוכות אמנות בכנסייה המקומית, וכן מופעי שירה ב"כיכר המשוררים".