אוכל: מעדנים לאורך התעלות
אמסטרדם היא לא רק מעצמת גבינות. יש בה גם הרבה בשר ודגים, והשפעות שהביאו עימם מהגרים וסוחרים
 

דוכן פופרטיס – כדורים תפוחים שלב בצק שמרים המוגשים עם אבקת סוכר וקוביית סוכר מעל | צילום: ברק אוסרוביץ'

כתב: דורעם גונט

לאמסטרדם לא נוסעים כדי לאכול, ובוודאי לא כדי לגלות מטבח הולנדי מסורתי מסעיר. ובכל זאת, אם אתם מגיעים לעיר, אין סיבה שלא תיהנו בה מאוכל מצוין.

הצירוף "מטבח הולנדי" לא גורם לאניני הטעם להזיל ריר. מנה גדולה של בשר עם תפוחי אדמה, בצד מחית אפרפרה של ירקות שבושלו עד לבלי הכר, ואחר נטחנו ונמעכו באכזריות עד שהפכו לעיסה בלתי מזוהה – אלה הם לא בדיוק שיא הקולינריה. גם אם יוגש לפני כן מרק אפונה עם בייקון ונקניקיות – סמיך עד כדי כך שאפשר לתקוע בו כף והיא תעמוד כמו תורן באמצע הקערית – לא יהיה בכך כדי להושיע. האוכל ההולנדי המסורתי כבד, תפל, לא יצירתי או מעניין במיוחד, והדגש מושם בו על הכמות יותר מאשר על האיכות.

עד כאן החדשות הרעות. החדשות הטובות הן שלא חייבים לאכול באמסטרדם אוכל הולנדי מסורתי. ההולנדים, עם של סוחרים עם עבר קולוניאלי, זיהו בקלות את חולשתם בתחום המזון, ולא היססו לאסוף השפעות, טכניקות, מצרכים והשראה ממדינות קרובות ומיבשות רחוקות. כל זה נכון שבעתיים באמסטרדם, עיר קוסמופוליטית, שרבים כל כך מתושביה הם זרים ומהגרים.

בנוסף על שפע עצום ומשובח של מסעדות איטלקיות, צרפתיות, סיניות, יפניות, הודיות, תורכיות, מרוקאיות ואחרות, שכדוגמתן אפשר למצוא בכל עיר גדולה באירופה, מתהדרת אמסטרדם באוכל האינדונזי והסורינאמי, שמקורו בקולוניות לשעבר. ההשפעה של המושבה ההולנדית לשעבר אינדונזיה על האוכל ההולנדי היא כה גדולה, עד ש"שולחן האורז" – הרייסטאפל (Rijsttafel) – מוזכר באנציקלופדיית "לארוס גסטרונומיק" כ"מנה קלאסית של המטבח ההולנדי".

ואכן, רייסטאפל הוא אחת האופציות המוצלחות ביותר לארוחת ערב "מסודרת" באמסטרדם. כל אחת מהמסעדות האינדונזיות הרבות של אמסטרדם מציעה שתיים או שלוש גרסאות של רייסטאפל, שנבדלות זו מזו בעיקר במספר המנות שיוגשו ובתוכנן. בכל מסעדה יונחו במרכז השולחן מתקני חימום על נרות, ועליהם קערת אורז לבן פשוט. או אז יתחיל מצעד ארוך של צלוחיות קטנות להגיע מהמטבח: שיפודים קטנים של עוף או בשר ברוטב בוטנים, קוביות חריפות של בשר כבש, פירות ים בתחמיץ, תבשילי ירקות, בשר בקר וחזיר, פירות, קוקוס, בוטנים ועוד ועוד. הכל מתובל מאוד, חריף (אפשר לבקש מהמלצר להתאים את דרגת החריפות לטעמכם), חמוץ, מתוק, בדרך כלל טעים, ותמיד משביע מאוד. ברוב המקומות אפשר לבקש ולקבל תוספת מהמנות שאהבתם במיוחד.

מסעדות אינדונזיות, סורינאמיות וסיניות פשוטות וזולות מאוד אפשר למצוא בזידייק (Zeedijk), רחוב קטן הסמוך לתחנה המרכזית, אבל עדיף לאכול באחת המסעדות המומלצות.

אפשרות אחרת היא ליהנות מההתמחות ההולנדית בבשר, ובמיוחד בצלעות המצוינות, המוגשות באחדים מבתי הקפה בעיר. הפרות ההולנדיות יפהפיות, מחוץ לצלחת וגם בתוכה. התענוג שבאכילת מנה ע-נ-ק-י-ת של בשר, עשוי בצורה מושלמת, במחיר סביר עד זול, משותף לישראלים ולהולנדים כאחד. לחובבי בשר, ביקור באמסטרדם לא יהיה שלם בלי לפחות ארוחה אחת בקפה דה קלוס.

ארוחה קלה ברחוב
ואולם, חוויית המזון באמסטרדם מחכה למבקר ברחוב, בחטיפים ובמעדנים קטנים, לא פחות מאשר במסעדות. את ארוחת הצהריים מעבירים ההולנדים בדרך כלל עם קפה ובּרוֹצֶ'ה (Broodje) – סנדוויץ' קטן עם גבינה או האם או שניהם (את התיאבון הם שומרים לארוחת הערב המוקדמת, שמתחילה בדרך כלל ב-18:00). הואיל ורבות מהמסעדות הטובות נפתחות רק ב-17:00 או 18:00, מפתה מאוד לעצור בצהריים באחד מדוכני הדגים הפזורים בעיר, ולהתענג על פילה שלם של דג טרי, עסיסי בפנים ומצופה בבלילה פריכה ושחומה, שיצא רק לפני רגע מטיגון בשמן עמוק. אם יש תור של הולנדים שממתינים בסבלנות לפני הדוכן – סימן שכדאי להצטרף אליהם. באותם דוכנים אפשר גם לקנות צלופחים מעושנים (פאלינג), שרימפס ענקיים ברוטב מיונז ועשבי תיבול, מולים, מקרל מאודה, נגיסי דג קטנים מטוגנים (קיבלינג), סלטי דגים וכמובן – הרינג.

ההרינג המשומר במלח הוא המלך הבלתי מעורער של אוכל הרחוב ההולנדי. המהדרין מוותרים על הלחמנייה ואוכלים את הדג, עם או בלי בצל קצוץ ופרוסת מלפפון חמוץ, על צלחת קרטון מלבנית קטנה. הם אוחזים את הדג בזנבו, מניפים אותו אל על, מטים את הראש לאחור ואז מחליקים אותו פנימה בביס או שניים. ההולנדים מייחסים להרינג סגולות בריאותיות, כפי שמעיד הפתגם "Haring in’t land, dokter aan de kant" ("כל עוד יש הרינג, הרופא שומר מרחק"). שלל הדיג הראשון בשנה, המגיע באמצע מאי (עונת הדיג נמשכת עד אמצע יולי), הוא סיבה לחגיגה מיוחדת, וכדאי להצטרף להולנדים בגריסת ההרינג ההולנדי החדש, ה-Hollandse nieuwe haring. דרך אגב, החבית הראשונה של ההרינג החדש שמורה תמיד למלכה.

אפשרות זולה ומקומית לחטיף בין ארוחות היא הקרוקט. זהו שם כללי למגוון של כופתאות בשר מטוגנות, שאין להן הרבה מן המשותף עם קרוקט תפוחי האדמה המוכר. הקרוקט ההולנדי עשוי בדרך כלל מתערובת של בשר בקר, עוף או חזיר מבושל, בצל, ביצה ותפוחי אדמה; חומרי הגלם מעובדים למחית, שאותה מצפים בפירורי לחם ומטגנים בשמן עמוק. החוץ פריך, הפנים רך ופיקנטי. מי שרוצה לדעת בדיוק מה הוא אוכל ולזהות את חומרי הגלם שמרכיבים את המזון שבא אל פיו, מוטב לו שיישמר. הנועזים יאכלו קרוקטים בקיוסקים לא מאוישים: תאים קטנים בעלי דלתות זכוכית, שבצד כל אחד מהם חריץ למטבעות. בוחרים את הקרוקט הרצוי, משלשלים מטבעות, ואז פותחים את הדלת, שולפים קרוקט ואוכלים.

חטיף אופייני, משביע וקונבנציונאלי יותר הוא הצ'יפס (Patat), שאותו אוכלים ההולנדים עם מיונז (Patat met, כלומר "צ'יפס עם", שמשמעותו צ'יפס עם מיונז), כמו בבלגיה השכנה. דוכני הצ'יפס הטובים עדיין משתמשים בתפוחי אדמה טריים (ולא קפואים), מטגנים את הצ'יפס פעמיים, ומגישים אותו בחרוט נייר. רוב המקומות מציעים, בנוסף למיונז, מבחר גדול של רטבים אחרים (למשל, רוטב חריף ורוטב סאטה); אפשר גם לקנות פָּטָאצֶ'ה אוֹרלוֹך (Patatje oorlog; "צ'יפס במלחמה" בהולנדית, מנה המוגשת עם מיונז, קטשופ, רוטב בוטנים ולפעמים גם טבעות בצל מעל).

עוד אפשרות חטיפית היא הרוֹקוואוֹרְסֱט (Rookworst) – נקניקייה ענקית, שמנמנה, עסיסית ומיוחדת, מבושלת במים – שאותה טורפים מתוך שקית נייר. בסניפים של רשת הכלבו היימה (Hema) יש בדרך כלל קיוסק על הרחוב, שמוכר חצאי נקניקיות כאלה (לא כדאי להתפתות לעטוף את הנקניקייה המהוללת בלחמנייה הסתמית המוצעת במקום).

לקינוח, אם רוצים משהו מתוק, אין יותר הולנדי מאשר לשבת בבית קפה, על צלחת של פופרטייס (Poffertjes). אלה כדורים תְפוחים של בצק שמרים, מטוגנים במחבת ברזל מיוחדת בעלת שקעים עגולים. הפופרטייס מוגשים עם אבקת סוכר וקוביית חמאה מעל.

אפשרות אחרת, בעיקר כשנמצאים בשוק, היא להתביית על דוכן של סטרופוואפל (Stroopwafel). זהו ספציאליטה הולנדי, שלפי האגדה הומצא על ידי אופה מחאודה (Gouda; משם באה הגבינה המפורסמת, הנקראת בעברית בטעות "גאודה") ב-1784. מדובר בוואפלים עגולים ודקיקים, מבצק דחוס ומתוק, המתובל בקינמון. הם נאפים בטוסטרים, ובין כל שני ואפלים נמרחת שכבה נדיבה של סירופ קרמל חם, העשוי מסוכר ומחמאה. חובה לאכול חם, כשהסירופ עדיין נוזלי, ויש סכנה שיטפטף ויכתים את הבגדים.


לינה 
באמסטרדם, הביקוש לבתי מלון עולה על ההיצע, ולכן כדאי לתכנן ולהזמין מקום מראש. את ההזמנות תוכלו לעשות ישירות בבתי המלון, וגם באמצעות סוכני נסיעות בארץ או דרך מרכז ההזמנות שמפעילה לשכת התיירות של אמסטרדם. דואר אלקטרוני: reservations@amsterdamtourist.nl.

אם הגעתם לאמסטרדם בכל זאת בלי להזמין מקום מראש, תוכלו להיעזר בשירותיהן של לשכות התיירות המקומיות (VVV), הקשורות למרכז ההזמנות. יש לציין, כי שירות זה כרוך בתשלום. 

כתבה: ענת יערי


בילויים: מכל הצלילים שבעולם
באמסטרדם נערכים מופעי מוזיקה בכל ז'אנר שאפשר להעלות על הדעת: ממוזיקה קלאסית ועד רוק ופאנק. להלן אולמות ומועדונים מומלצים לחובבי המוזיקה:

הקונצֶרטחְבאו (Concertgebouw)
אולם הקונצרטים החשוב ביותר בהולנד, שחזיתו מעוצבת בסגנון קלאסיציסטי ובראשה קבוע נבל מוזהב. מאז 1892 מהדהדת כאן המוזיקה של תזמורת הקונצרטחבאו המלכותית ושל אינסוף תזמורות וסולנים מחו"ל. בכל שנה מגיעים לקונצטרחבאו כ-800,000 מאזינים – יותר מאשר לכל אולם קונצרטים אחר על פני כדור הארץ. לאמיתו של דבר, במקום יש שני אולמות. הגדול שבהם נחשב לבעל האקוסטיקה הטובה בעולם. 
כתובת: Concertgebouw, Concertgbouwplein 10 
טלפון: 31-20-6718345

בּימְהוֹיס (Bimhuis)
מאז שנות החמישים המוקדמות של המאה העשרים סיפקה אמסטרדם בית חם למוזיקאי ג'אז. אחרי מופעיהם הרשמיים בקונצרטחבאו, דמויות אגדתיות כמו צ'ט בייקר וגרי מוליגן אִלתרו בברים הבוהמיאניים שבאיזור זֵיידייק (Zeedijk). בעשורים האחרונים, אולם בימהויס, שרכש מוניטין בינלאומיים, הפך למרכז הג'אז של העיר. תוכנית המופעים במקום מצוינת, וכוללת נגני ג'אז אגדיים בצד האוונגרדים החדשניים ביותר. מאחר שמספר מקומות הישיבה במקום מוגבל, מומלץ לרכוש כרטיס מראש או להגיע למופע מוקדם.
כתובת: Piet Heinkade 3
טלפון: 31-20-7882188

מֶלקוֶוק (Melkweg)
"שביל החלב" האגדי (הוא קרוי כך משום שבמקום פעלה בעבר מחלבה) החל את דרכו בשנות השישים של המאה הקודמת, כאשר היפים פלשו לבניין. מאוחר יותר התפתח המקום וסיפק במה למגמות שצצו, כולל פאנק, האוס ומוזיקת עולם. כיום פועל כאן מרכז מולטימדיה, ובו שני אולמות קונצרטים, תיאטרון, בית קולנוע, גלריה וקפה-מסעדה. בכל יום שתגיעו לכאן תיתקלו במופעי רוק, רגאי, היפהופ, מוזיקת נשמה, פאנק או כל ז'אנר אחר שתעלו על דעתכם.
כתובת:  Lijnbaansgracht 234a
טלפון: 31-20-5318181

פרדיסו (Paradiso)
כמו "שביל החלב", גם "היכל הפופ" פרדיסו – השוכן בכנסייה לשעבר, שלהּ תקרות מקומרות וּויטראז'ים – החל את דרכו כאשר היפים פלשו למקום. העירייה התירה להם להישאר במבנה, בתקווה שהדבר יעזור לרוקן את פארק וונדל, שבאותם ימים שימש כאתר מגורים זמני לדור שלם. עד היום, בפרדיסו אפשר להאזין למוזיקאים אגדיים ולנַגנים ירוקים, כמעט בכל ז'אנר שהוא.
כתובת:  Weteringschans 6-8
טלפון: 31-20-6264521

ממליץ: סטיב קורבר


קניות
שווקים: כיכר השוק הומה
פרחים, בגדים, כרזות, ספרים, בולים ושאר מציאות. הזדמנות להרגיש קצת כמו אסטרדמי ולנבור בערימות

כתבה: דריה מעוז

אחת האטרקציות המהנות ביותר של אמסטרדם היא השווקים שלה. אפשר להשיג בהם הכל – כד נחושת יפהפה, ציור שמן שזה עתה צויר, נרגילה מסוגננת, מעיל עור משומש, פרי בשל, סרטנים, פרחים ומה לא. השווקים של אמסטרדם צבעוניים, תוססים ומלאי הפתעות. כל דוכן טומן בחובו משהו חדש, מעניין ומסקרן. בביקורי באמסטרדם ערכתי קניות בשני מקומות עיקריים: בחנויות שבמתחם הרחובות קַלוורסְטרָאט (Kalverstraat) ורוֹקין (Rokin), ובשווקים. קניתי בהם בגדים, אוכל, נעליים, תיקים והמון מתנות.

ביום שמש יפה, אין כמו טיול בשווקים הפתוחים של אמסטרדם, שם אפשר להתענג על הניחוחות, לעבור בין דוכן לדוכן ולנבור במציאות. האמסטרדמים אוהבים לערוך את קניותיהם בשווקים, והביקור בהם מאפשר לתיירים להתערבב בתוכם ולהרגיש, ולו לרגע, מקומיים. אבל דבר אחד יש לזכור – להטמין את הכסף עמוק בתוך התיק או בחגורת כסף, אחרת עלול אחד הכייסים הזריזים לקלקל לכם את ההנאה שבסיור.

רוב השווקים של אמסטרדם ממוקמים במרכז העיר, וקל להגיע אליהם. הם מתחלקים לשני סוגים: אלה הפתוחים בכל יום, מלבד ימי ראשון; ואלה הפתוחים רק בימי ראשון.

אלבֶּרט קויפּמַרקְט (Albert Cuypmarkt)
השוק היפה והמפורסם הזה הוא הגדול שבשוקי אמסטרדם. הוא משתרע לאורך כקילומטר, ברחוב אלברט קויפסטרָאט (Albert Cuypstraat), דרומית למרכז אמסטרדם וצפונית לגן הציבורי סָרַפַּטִיפארק (Sarphatipark). בשוק הזה תוכלו למצוא הכל – בגדים מכל הסוגים, תיקים, פרחים, נעליים, פירות, גבינות, תמרוקים, שעונים והמון דוכנים של דגים, שרצים ופירות ים מכל הסוגים. למרות שרוב הסחורה הנמכרת בו חדשה, המחירים מאוד נמוכים. הפירות המוצעים כאן טעימים וטריים, אך יש לזכור שבניגוד לשווקים בישראל, כאן המוכר בוחר עבורכם את הפירות – מה שלא מבטיח שהטובים ביותר יגיעו בהכרח לשקית שלכם. מי שרעב יכול לקנות לחמנייה עם הרינג, בצל ומלפפון כבוש, או לפקוד את אחת המסעדות הגודשות את צִדי השוק, רובן אינדונזיות וסורינאמיות. מסעדה מומלצת במיוחד היא Albert Cuyp 67, הנמצאת בכתובת המצוינת בשמה. מדוברת במסעדה זולה, המציעה מטבח סורינאמי ואינזונזי טעים.

וָוטֶרלוֹפּלֵיין מַרקְט (Waterlooplein Markt)
במרכזה של כיכר ווטרלופליין (Waterlooplein) – כיכר קטנה הנמצאת מזרחית לכיכר רֶמבּרנדטפּלֵיין (Rembrandtplein), ברובע היהודי של העיר – פועל אחד משוקי הפשפשים הגדולים באירופה. זהו מקום מצוין לקנות בו מעיל עור יד שנייה, תקליטים ישנים, קטורת, ציוד לאופניים, ספרים משומשים והמון מתנות קטנות (טבעות זולות, צמידים, פסלונים, קבקבי עץ הולנדיים ועוד). יש בו הרבה זבל, אבל גם הרבה מציאות. צריך רק לנבור בערימות. אפשר לדלג על המרכולת המוצעת על הרצפה, שכוללת בעיקר ג'אנק שיש לכל אחד מאיתנו בבית: צעצועים ישנים מפלסטיק, קערות סדוקות ובובות בלי רגל. בדרך כלל השאריות הללו נשארות על הרצפה גם אחרי שהשוק נסגר, ומושכות למקום חסרי בית, שגם הם מעקמים מולן את אפם.
בפתח השוק יש חנות גדולה להשכרת אופניים (Mac Bike), למי שרוצה להרגיש הולנדי עד הסוף.
תחבורה: מטרו (תחנת Waterlooplein) או קווי החשמלית 9 ו-14
שעות פתיחה: שני-שבת 17:00-9:00

בּלוּמן מרקט (Bloemenmarkt)
על תעלת סינֶל (Singel), לא הרחק מכיכר מאנְטפליין (Muntplein) – אחת הכיכרות המרכזיות, שניתן לזהותה בנקל, הודות למגדל השעון שבמרכזה – מסתתר שוק פרחים יפהפה. את הדוכנים לא רואים מהרחוב, אבל כשנכנסים לשוק הקטן, הם מתגלים, אחד אחרי השני, במלוא יופיים. זהו מקום מצוין לקנות בו פרחים, זרעים, פקעות ועציצים, והוא מהווה רקע מרהיב לצילום. הצבעונים ההולנדיים על שלל צבעיהם שולטים בשוק הזה, אבל יש בו גם המון עצים ננסיים, צמחים טורפים ועוד.
שעות פתיחה: שני-שבת 17:30-9:00


עם הילדים 
אמסטרדם לילדים
אמסטרדם היא ה-עיר לטייל בה עם ילדים. עשר פעילויות שלא תתחרטו עליהן
לכתבה המלאה>>


פסטיבלים ואירועים
האמסטרדמים אוהבים לחגוג, והם עושים את זה בתדירות גבוהה. עשרה אירועים שלא כדאי להחמיץ

כתבה: יפית טרנטו

מפאת מזג האוויר, רוב האירועים באמסטרדם מתקיימים בקיץ. כמעט כולם פתוחים לקהל הרחב. תאריכי האירועים אינם קבועים, מכיוון שרובם מתרחשים בסוף השבוע. מידע מדויק אפשר למצוא מבעוד מועד באתרי האינטרנט של האירועים (אם יש להם) או בלשכת המידע לתיירים. כרטיסים ומידע לנמצאים בעיר אפשר לקבל בלשכות המידע לתיירים שבלייטספליין (Leidseplein 26) או בתחנה המרכזית (Stationsplein 10). 

נובמבר > ליל המוזיאונים (Museumnacht)
ליל המוזיאונים נערך בכל שנה בחודש נובמבר, בעיקר עבור אלה שאוהבים גם אמנות וגם מסיבות. ביום הזה אפשר לרכוש כרטיס מיוחד המקנה זכות כניסה לכארבעים מוזיאונים בעיר, שלרגל המאורע נשארים פתוחים עד השעות הקטנות של הלילה. בנוסף לזה מתקיימים אירועים מיוחדים כגון תחרות התאבקות, חתונה בנוסח ספרד של ימי הביניים, קונצרטים קלאסיים בעליות גג חשוכות ומסיבות במוזיאונים עצמם.

27 באפריל > יום המלך
ב-27 באפריל נראית אמסטרדם כמצעד כתום המוני. יום הולדתו של המלך וילם-אלכסנדר נחגג על ידי ההולנדים בעיקר בשתיית אלכוהול, בריקודים ובהוצאת אוצרות הבוידעם למכירה ברחוב. למרות ההתמסחרות ברחובות המרכזיים, עדיין אפשר למצוא ברחובות הקטנים מציאות של ממש. הוונדלפארק הוא ממלכת הילדים, מכיוון שרק להם מותר למכור בו את מרכולתם. מלבד הבמות המרכזיות שבכיכרות, מוקמת מול כל בר או מסעדה במה מאולתרת. התוצאה: מוזיקה ואלכוהול בכל פינת רחוב.

אוגוסט > מצעד הגאווה
מצעד הגאווה הולך וגדל מדי שנה. 250 אלף אנשים פושטים על תעלות אמסטרדם במצעד ענקי: מקצתם משתתפים באופן פעיל, מחופשים בשלל תלבושות חושפניות וגאות, והאחרים משמשים להם קהל אוהד. החפצים להשתתף במצעד – כלומר לשוט בסירות על תעלות אמסטרדם – מתבקשים להירשם מראש באתר האינטרנט.

השבוע השלישי של אוגוסט > Sail Amsterdam
ספינות, סירות ואוניות מפרש מכל קצוות תבל, מאוסטרליה ועד ברזיל, מוצאות את דרכן לאמסטרדם באירוע Sail Amsterdam בשבוע השלישי של אוגוסט. במשך שישה ימים מוצגים לראווה למעלה מ-500 כלי שיט היסטוריים. מצעד השיט הזה הוא כה מרשים, עד כי גם צופים שאינם מתעניינים בשיט נדבקים בקדחת הים.
כתובת: Czaar Peterstraat 213

יולי-אוגוסט > פראדה (Parade)
פסטיבל לאמנויות הבימה, שנודד בחודשי הקיץ ברחבי הולנד. בפסטיבל מופעי תיאטרון, פנטומימה וקרקס, והכי חשוב – קרוסלה. ברחבת הפראדה יש מסעדות רבות, דוכני אלכוהול, מופעי חוצות ותצוגות של עבודות אמנות.
כתובת: Martin Luther Kingpark

אוגוסט > קונצרט בתעלה
קונצרטים פתוחים לקהל הרחב מול מלון פוליצר בפרינסנחרכט. הבמה צפה במי התעלה, ואמסטרדמים רבים מנסים לתפוס בסירותיהם מקום טוב לצפייה. כך יושב לו קהל על המים ועל היבשה ומאזין למוזיקה בשעות אחר הצהריים.
כתובת: Prinsengracht 583-II

סוף השבוע האחרון של אוגוסט > אוטמרקט (Uitmarkt)
בכל שנה נערך בסוף שבוע האחרון של אוגוסט פסטיבל חופשי של תרבות באזור כיכר לייטספליין. מופעי ריקוד, תיאטרו, קברט, מוזיקה ועוד ועוד. אוטמרקט הוא פסטיבל המוני למדי, ובדיוק משום כך אפשר למצוא בו מופע או מאורע מכל סוג ולכל טעם.
כתובת: Leidseplein, Museumplein

21 ביוני > ליל חגיגות ליום הארוך ביותר של השנה
היום הארוך ביותר של השנה נחגג בבלייבורך (blijburg, שמשמעות שמו בהולנדית היא "חוף שמח" – חוף הים היחיד (והמלאכותי) של אמסטרדם. המאורע נחגג משעות אחר הצהריים ועד השעה שתיים בלילה בסימן אגדות ומיסטיקה צפונית ובליווי מדורות, פרחים, נרות צפים והלמות תופים.
כתובת: Bert Haanstrakade 2004

אירועים נוספים:

השבת הראשונה של ספטמבר > תהלוכת הפרחים (Bloemen Corso)
בתאריך זה יוצאות סירות עמוסות פרחים מאלסמר, בירת הפרחים של הולנד, אל תעלות אמסטרדם. במהלך היום הססגוני הזה אפשר לעמוד על גדות התעלות ולצפות במראה המרהיב, שממנו נעדרים, למרבית הצער, הצבעונים ההולנדיים, פשוט מאחר שאינם פורחים בסתיו.

סוף השבוע השני של ספטמבר < Open Monument Days
אירוע זה מספק הזדמנות יוצאת דופן להתוודע מקרוב לאוצרות הארכיטקטוניים של אמסטרדם. במהלכו, בעליהם של מבנים היסטוריים רבים (למשל, טחנות רוח) פותחים את שעריהם ומאפשרים לציבור הרחב לבקר בהם.


פעילויות מיוחדות 
אופניים לכל מטייל
אם מתחשק לכם להיות לכמה ימים הולנדים, אבל הולנדים באמת – כאלה שרוכבים על אופניים בגו זקוף, מרכיבים את צאצאיהם ללא קסדה, עוצרים בנינוחות בסמוך לחשמלית נוסעת ומתייחסים בסלחנות לתיירים המתפעלים מהשלווה של המקומיים – מומלץ לכם לאמץ אופניים משלכם ולהכיר את העיר דרך הדוושות. ההנאה מובטחת.

מומלץ להצטרף לסיורים דו-גלגליים שמארגנת חברת Mike’s Bike (אין צורך ברישום מוקדם. צריך פשוט להמתין ב-11:00 בנקודת האיסוף בכתובת Kerkstraat 134). הסיורים, המתנהלים באנגלית במבטא סקוטי מודגש, מתחילים ברחובות הצדדיים של אמסטרדם, וממשיכים לעבר האיזור הכפרי הסמוך לכרך. במהלכם תעצרו ליד טחנת רוח שהוסבה למגורים, ותבקרו בחווה שבה מייצרים גבינות גאודה בטעמים שונים ונעלי עץ במגוון דוגמאות וצבעים. בעל החווה, ברנש עליז במיוחד, יסביר לכם מה ההבדל בין כפכפי כלולות העשויים בדוגמת תחרה לבין סתם נעלי עבודה. אחר כך תטעמו גבינות. את הדרך חזרה, העוברת בפארק אמסטל (Amstelpark), תעשו כשתיק הגב שלכם שוקל הרבה יותר.

לבעלי ניסיון רב בדיווש, האופציות רבות עוד יותר: כמה חברות מקומיות מציעות אופניים להשכרה. להלן כתובותיהן של אחדות מהן:

Bike City
כתובת:Bloemgracht 70
טלפון: 6263721-20-31
אתר:http://www.bikecity.nl

Mac Bike
כתובת:
Meester Visserplain 2
טלפון: 6200985-20-31
אתר:http://www.macbike.nl

אחרי שלמדתם איך לנעול את האופניים (חשוב! גניבת אופניים היא אחד ממעשי הפשע השכיחים באמסטרדם) כל שנותר הוא לבחור תעלה, לעלות על האופניים, להשתלב בנתיב (בצמוד לכל נתיב אופניים סללו כביש למכוניות) ולצאת אל המסע לאורך התעלה.