לשכות תיירות

אתר לשכת התיירות של רודוס


מטבע
אירו


הפרש שעות
אין


תקשורת
הקידומת הבינלאומית של יוון היא 30.


תחבורה
התנועה בין איי הדודקנס היא בהפלגה או בטיסה. טיסות פנים בתדירות מוגבלת פועלות בין רודוס לקוס, לקַסטֶלוריזו ולקארפַתוס. מעבורת יומית מקשרת את פיראוס עם פאטמוס, לֶרוס, קאלימנוס, קוס ורודוס. אחדות מהמעבורות עוגנות בפארוס, נמל ההחלפה החשוב באיים הקיקלאדיים. מעבורות "מאסף" משייטות פעם-פעמיים בשבוע מקסטלוריזו לרודוס ומשם לסימי, לטילוס, לניסירוס, לקוס, לקאלימנוס, ללֶרוס ולפאטמוס, ומשם לפיראוס או בחזרה לרודוס. רודוס הוא נמל ההחלפה לקארפתוס, לקאסוס, לכרתים ולסנטוריני, וקאלימנוס – לאסטיפאליאה, לפארוס ולאיים קיקלאדיים אחרים. מעבורות מרודוס לאיי הים האגאי הצפוני-מזרחי עוגנות בקוס, בקאלימנוס ובפאטמוס בדרכן לסאמוס, לאיקַרִיָה, לכִיוס ולמיטיליני (פעמיים בשבוע). יש גם קשר הפלגות בין קאלימנוס (שלוש בשבוע) ופאטמוס (מדי יום), דרך ליפסי ולֶרוס, לנמל פיתַגוריו שבסאמוס.

הרחפות (Hydrofoil או "סְנַפירית") הן אמצעי תחבורה מהיר כפליים מהמעבורות, ויעיל מאין כמוהו לדילוגי איים. רחפות משייטות בתדירות גבוהה בין רודוס לקוס, בתדירות נמוכה יותר בין רודוס לאיים קטנים יותר, ובקיץ גם בין פאטמוס לסאמוס, לאיקַרִיָה, לכִיוס ולמיטיליני (לֶסבוס). מעבורות קטנות וספינות דיג שהוסבו (קַאיקי) שטות בקווים קצרים שונים: רודוס-סימי, סְקאלה קַמירו-כאלקי, קַרדאמֶנה (קוס)-ניסירוס, מַסטיכארי (קוס)-קאלימנוס, מירטיֶיס (קאלימנוס)-קְסירוקַמבוס (לֶרוס), ועוד.
התחבורה הציבורית בתוך האיים טובה למדי, וברודוס ובקוס ניתן לשכור אופניים, טוסטוס או אופנוע (לשכירת אופנוע דרוש רישיון נהיגה; במקרה של שכירת טוסטוס, לא מקפידים בדרך כלל). בנוסף לאלה מפליגות בעונה סירות "קַאיקי" לחופים מרוחקים.

כתב: ירון אמיתי