אוכל
בכל העיר פזורים טאפאס ברים המגישים מגוון מתאבנים כמו פלפלים קלויים וממולאים, חביתה ספרדית עם תפוחי אדמה, אנשובי כבושים בשום ופטרוזיליה. התבשיל המסורתי של מדריד נקרא Cocino Madrileno – נזיד עוף, בקר, צ'וריסוס, גרגרי חומוס וירקות.

רבות מהמסעדות נסגרות בשעות הצהריים המאוחרות (בסביבות 15:00), ונפתחות שוב בשעות הערב המאוחרות (בסביבות 21:00), כך שכדאי לתכנן את זמני הארוחות בהתאם.
 


בילויים/לילה
מדריד היא עיר אידיאלית לבילוי עד אור הבוקר. מומלץ להתחיל באחד מבתי הקפה בפלאסה מאיור, להביט על העוברים ושבים הממלאים את הכיכר ולספוג את אווירת המקום.

כדאי לבקר במועדון ריקודי פלמנקו אותנטי (Tablaos) – קסטנייטות וגיטרות, שירים, אוכל ומשקאות.

לאוהבי הכדורגל, ה"ברנבאו", איצטדיון הכדורגל של ריאל מדריד נמצא בעיר וניתן לקנות כרטיסים למשחקים. טלפון: 902324324-34. 

במדריד נמצאת הזירה הגדולה בעולם למלחמות פרים, Plaza de Toros Monumental de las Ventas. ההופעות במסגרת חגיגות פייסטה סן איסדרו (בחודש מאי) הן חוויה מעניינת, אם אתם מסוגלים לסבול את ההתעללות בפרים.


פסטיבלים ואירועים
5 בינואר > חג שלושת המלכים
מסורת ארוכת שנים במדריד. במסגרת החגיגות נערכת "תהלוכת הילדים" – כרכרות עמוסות בממתקים עוברות ברחובות העיר ועליהן אנשים מחופשים למלכים, הזורקים את השלל לילדים.

מאי > חגיגות סן איסדרו
החגיגות לכבוד סן איסדרו, הקדוש המגן על העיר (Fiestas de San Isidro Labrador), נערכות בשבוע השלישי של מאי.

2 במאי > Fiesta de la Comunidad de Madrid
השניים במאי הוא יום חג המסמל את התקוממות תושבי מדריד כנגד נפוליאון. במשך היום מתקיימות מלחמות פרים בזירה הגדולה בעיר ומצעדים מפוארטה דל סול אל פלאסה מאיור. בשעות הערב, נערכת תהלוכה של חיילי משמר המלכה ולאחריה חגיגת ריקודים בפלאסה מאיור.