פארק קאו סוק

פארק קאו סוק נמצא במרחק של מספר שעות נסיעה צפונה מפוקט, וכחצי שעה נסיעה מזרחה מחוף הים המערבי של תאילנד. מי שמתקשה בביצוע היפוכי בטן־גב רבים מדי על חופי האיים, מוזמן להגיע לכאן ולהחליף אווירה. בשטח השמורה, שיחד עם שכנותיה מגיע ל־4,000 קילומטרים רבועים מוגנים, חיים עדיין מספר פרטים של טיגריסים ודובים מַלאים. פילי בר חולפים בשטחה מפעם לפעם, היא שוקקת קופי מקוק וגיבון ועשרות רבות של מיני ציפורים, ומהווה בית למגוון בעלי חיים וצמחים, חלקם נדירים. אחד מהם הוא הרפלסיה (Rafflesia, או Bua Phud בשמו התאילנדי), המכונה "הפרח המפלצתי", הוא לא רק הפרח הגדול בעולם, אלא גם אחד היצורים המוזרים ביותר הקיימים על פני כדור הארץ.
השמורה כוללת גם כמה מערות נטיפים וצוקים ירוקים המתנשאים לשמים.

> איך להגיע: הפארק נמצא כשלוש שעות נסיעה צפונה מפוקט וחמש שעות נסיעה דרומה ומערבה מקו סמוי. ניתן לקחת סיור מאורגן מפוקט. מרכז המבקרים ומשרדי הפארק נמצאים על כביש 401, בקילומטר ה־109 בין סורט תאני (Surat Thani) וטקואפה (Takuapa).
בשמורה מצויים כמה בתי הארחה עם בקתות ג'ונגל חביבות בהן ניתן ללון.
> איך לראות את הצמח: מדריכים לסיורים בפארק ולהגעה אל הרפלסיה בזמן הפריחה (נובמבר עד סוף ינואר) ניתן למצוא בכפר הקטן בכניסה למרכז המבקרים או דרך משרדי השמורה.
> מה לראות בשמורת קאו סוק: סכר Ratchaphrapa, המגן על אגם הטורקיז Cheow Lan; מפל Sip Et Chanעל 11 מפלסיו; בריכת Tang Nam, בקתות צפות ומערת נטיפים גדולה. אפשר לשלב בטיול רפטינג או שיט בסירות ארוכות זנב.
> למידע נוסף: 

 

קאו סוק - דרום תאילנד 
קאו סוק – דרום תאילנד
גיל אל עמי  
שמורת קאו סוק שבדרום תאילנד היא המקום היחידי במדינה שבו גדל הרפלסיה, הפרח הגדול בעולם. גיל אל־עמי הגשים חלום ילדות ופגש בפרח הנדיר
תאילנד - טיול משפחתי בשמורת קאו סוק 
תאילנד – טיול משפחתי בשמורת קאו סוק
רויטל חורש | צילום: רויטל חורש 
טיול משפחתי לא שגרתי בשמורת קאו סוק בדרום תאילנד, עם טיולים רגליים בסבך הצמחייה, ספארי שייט, ביקור במערות נטיפים, רכיבה על פילים ולינה בבית על עץ ובבקתה שצפה באגם. חוויה משפחתית מרגשת ומגבשת על רקע נופים יפים כמו חלום