אתרי חובה בניו יורק

כיכר טיימס
מפגש רחובות 42 וברודווי נחשב לליבה של מנהטן. באזור זה שוכנים כמה מאולמות התיאטרון הטובים בעיר. הכיכר מפורסמת בזכות השלטים המוארים הענקיים סביבה. על פי התקנות העירוניות נדרש מכל עסק באזור הכיכר להשתמש בשלט מואר גדול על מנת לשמור על צביונה של הכיכר. בכיכר מתקיימים אירועים רבים, המפורסם שבהם מתקיים בערב השנה החדשה, אז כדור הקריסטל המואר של השנה החדשה מועלה אל ראש התורן של בניין מס' 1 בכיכר ובדקה לחצות מתחיל לצנוח למטה. ביום זה אפשר לראות את הכיכר ההומה עמוסה באנשים אף יותר מתמיד.

סנטרל פארק
הפארק הכי מפורסם בעולם. מלבן מדויק, שאורכו ארבעה קילומטרים, בלב מנהטן, על הקרקע היקרה בעולם. בפארק המטופח יש מדשאות, אגמים, חורשות, גנים בוטניים, גשרי עץ, שבילי הליכה ושבילי אופניים, סלעים פסלים, גן חיות קטן, משטח החלקה, מגרשי ספורט ועוד ועוד. גן עדן עירוני. בפארק מתקיימות המון פעילויות ספורט, בילוי ותרבות, ודאי לבקר בו במיוחד בסופי שבוע, אז ההתרחשות במיטבה.

בניין אמפייר סטייט
הבניין שגובהו 381 מטר, היה בעבר הבניין הכי גבוה בעולם. מאז נפילת מגדלי התאומים שב האמפייר סטייט לשמש כבניין הגבוה במנהטן. יש בו 102 קומות, כאשר בקומה ה-82 ובקומה ה-102 יש מרפסות תצפית מהן נשקף נוף נהדר של העיר.
כתובת: Fifth Avenue at 34th Street
אתר אינטרנט

פסל החירות
הפסל שניצב על אי קטן מול מנהטן משמש כסמל של העיר. גובה הפסל 93 מטר. האתר למבקרים שהגיעו במעבורת והמבקרים יכולים לטפס ל"כתר" שמספק תצפית רחבה על הנמל. בבסיס יש מוזיאון, נגיש באמצעות מעלית, המציג את היסטוריית הפסל. בשנת 1986 עבר הפסל שיפוצים ב-70 מיליון דולר, והחליפו את הלפיד בלפיד מזהב 24 קרט.

מרכז רוקפלר
למה כבר אפשר לצפות ממתחם של 19 מגדלי משרדים? להרבה, כשמדובר במרכז רוקפלר. במתחם שהוקם ב-1930 על ידי ג'ון ד. רוקפלר, אפשר להתרשם מאדריכלות מודרנית, מעיצוב בסגנון האר-דקו ומפיסול ששאב את השראתו מיוון העתיקה. הבניין המרכזי בו מתנשא לגובה של 70 קומות ובקומתו האחרונה יש מרפסת תצפית ממנה נשקף נוף נהדר. הזמן הטוב ביותר לבקר במקום הוא בתקופת הקודמת לחג המולד – במקום נפתחת זירה קטנה ורומנטית של החלקה על הקרח, ומעליה מוצב עץ אשוח ענק, המואר באלפי נורות צבעוניות.
כתובת: רחוב 51-48, בין השדרה החמישית לשדרת האמריקות
אתר אינטרנט

תחנת גרנד סנטרל
תחנת הרכבת שנחנכה ב-1923 ידעה ימי זוהר לצד תקופות של הזנחה. השיפוץ שעבר המקום ב-1990 החזיר לתחנה את זוהרה והפך אותה לא רק לתחנת רכבת משודרגת אלא לאתר תיירות מרכזי בעיר. זוהי התחנה הגדולה בעולם במספר רציפיה, והיא בנויה ברוב פאר והדר. בחזית התחנה נמצא שעון זכוכית גדול בעיצובו של לואיס קומפורט טיפאני. השעון מוקף פסלים המתארים את הרקולס, מינרווה ומרקורי. באולם המרכזי של התחנה, שבו חלונות ענק מרשימים, יש תקרה מצוירת נהדרת המתארת את שמי הלילה ואת גרמי השמיים והמזלות. להשלמת החוויה כדאי לאכול בבר האוסטרים המפורסם שבמקום, שפעיל כבר קרוב למאה שנה.
כתובת: East 42nd St. & Park Ave
אתר אינטרנט

גשר ברוקלין
נחשב לאחד הגשרים היפים בעולם, וממנו נשקף נוף נהדר של העיר. את ההליכה על גשר ברוקלין אפשר להתחיל מהצד של מנהטן במעבר להולכי רגל שנמצא מיד ממזרח לבית העירייה (מ- Park Row), אך כדאי יותר להגיע בתחבורה הציבורית אל הצד של ברוקלין ומשם לחזור על גבי הגשר לכיוון מנהטן. להגברת האפקט הדרמטי-רומנטי, כדאי לעשות את זה בשקיעה. ההליכה על הגשר אורכת 20-30 דקות.

מוזיאונים שאסור להחמיץ

מוזיאון המטרופוליטן
מוזיאון המטרופוליטן (The Metropolitan Museum Of art) מציג אמנות קלאסית, אומנות עתיקה, אומנות אסיאיתית, אוקיאנית, אפריקנית, איסלמית ומודרנית. אוסף האומנות המצרית העתיקה כולל מקדש מצרי אשר הובא בשלמותו ממצרים- מקדש דנדור. המוזיאון מציג חדרים שעוצבו על ידי האדריכל פרנק לויד רייט וכן אוסף גדול של כלי נשק ושיריון.
כתובת: 1000 Fifth Avenue at 82nd St.
אתר אינטרנט

המוזיאון להיסטוריה של הטבע
אחד המוזיאונים הכי חשובים בעיר ולבטח הכי מהנה לילדים. מוצגים בו שלד לווייתן, שחזורי דינוזאורים ועוד כמות בלתי נתפסת של מוצגים הקשורים לטבע, זואולוגיה אבולוציה ועוד. בתוך מוזיאון הטבע נמצא גם מוזיאון החלל, והוא מכיל את הפלנטריום החדיש והגדול ביותר בעולם. חוסב לבקר, לא רק עם ילדים. 
כתובת: Central Park West At 79th St. 
אתר המוזיאון

המוזיאון לאמנות מודרנית
המוזיאון מוכר בכינוי MOMA. נחשב לאתר חובה למבקרים במנהטן. התצוגה נוחה מאוד לצפייה וכוללת אוסף מדהים של כל האמנים החשובים החל מסוף המאה ה-19 ועד לימינו אנו. אפשר לראות במוזיאון יצירות של ואן גוך, פיקסו ופולוק לצד תצוגה מרשימה של פריטי אדריכלות ועיצוב, אוסף סרטים מרשים ואוסף צילום שכולל עבודות של מן ריי, דורותיאה לנג ועוד. 
כתובת: West 53 Street, between Fifth and Sixth avenues 11
אתר אינטרנט

מוזיאון וויטני לאמנות אמריקאית
המוזיאון מכיל את אחד האוספים המרשימים בעולם, אם לא המרשים שבהם, של אמנות אמריקאית מהמאה ה-20. במוזיאון למעלה מ-14 אלף יצירות של אמנים אמריקאים, בהם אלכסנדר קלדר, אנדי וורהול, קית' הרינג, ג'קסון פולוק ועוד. 
כתובת: 945 Madison Ave. at 75th St.
אתר אינטרנט

קלויסטרז
קלויסטרז (Cloisters) הוא מנזר שהוא בעצם מוזיאון, שלוחה של המטרופוליטן. הבניין נבנה בסגנון ימי הביניים מחומרים שנלקחו ממנזרים צרפתיים מהמאות התשיעית עד ה-15. בבניין יש כמה אולמות, ובהם כ-5,000 פריטים מתחילת המאה התשיעית לספירה ואילך: פסלים, שטיחים, פריטי אמנות כנסייתית, ויטראז'ים ועוד. בייחוד מפורסמים שטיחי הקיר הפלמיים העתיקים והנהדרים. 
שלווה שורה בגינות שבמתחמי המוזיאון, בעיקר כשמוזיקה גרגוריאנית מושמעת ברקע אחת לשבוע. נוסף על כך, מדי כמה שבועות נערכים במתחם קונצרטים. 
כתובת: Fort Tryon Park
אתר אינטרנט
ממליץ: חיים קרופך

האוסף של משפחת פריק
האוסף של משפחת פריק (The Frick Collection) הוא אחד המוזיאונים היפים ביותר בניו יורק. הנרי פריק היה איל פלדה שהתעשר מאוד ובנה למשפחתו ארמון יפהפה באזור שבו גרה האצולה העשירה של העיר. היום נותר מאותה תקופה רק הארמון הזה. בין יצר מעלליהם היו בני משפחת פריק אספני אמנות אניני טעם, והם קיבצו אוסף אמנות נהדר. פריק הוריש את הארמון על כל אוספיו לעם האמריקאי, מזכרת עולם לעצמו. האוספים כוללים פסלים וציורים של גדולי האמנים, ריהוט צרפתי, אריחי חרסינה, עבודות אמייל ושטיחים מזרחיים. 
הערה: אין כניסה לילדים מתחת לגיל עשר. 
כתובת: 1East 70th. St. & 5th. Ave.
אתר אינטרנט
ממליץ: חיים קרופך